14 Reacties
één maand geleden
Sorry, dit wil je niet horen, maar stoppen met de vaste momenten 🤭 Voor en na het slapen, en als je weg moet zou ik laten. Maar verder niet. Verder veel vragen of hij moet, zodat hij er aan herinnert wordt. Je kan bijv een half uur na drinken/maaltijd herinneren, dikke kans dat hij dan ook wel moet namelijk ☺️
één maand geleden
Wij hebben in blote billen rond laten lopen. Dat is in het begin weleens misgegaan, maar dan 'zien' ze wat er gebeurt. En volgens mij zijn ze sneller bewust van het geen luier aan hebben omdat er simpelweg niks om hun billen zit.
Al heel snel rende onze dochter steeds naar het potje als ze voelde dat ze moest plassen.
En zeker in het begin ook regelmatig vragen of ze moeten. Steeds even een reminder.
één maand geleden
Reactie op Dee89
Wel is voor ons trouwens nog de uitdaging dat onze dochter geen onderbroek ...
Hierom dus wel een onderbroek aan gedaan. Als je even een paar dagen wat vaker wast dan is het prima te doen :) En dan voorkom je dat weer haha
één maand geleden
Reactie op Dee89
Wel is voor ons trouwens nog de uitdaging dat onze dochter geen onderbroek ...
Samen met haar uitzoeken? Werkte hier super!
één maand geleden
Reactie op sophie1998
Sorry, dit wil je niet horen, maar stoppen met de vaste momenten 🤭 Voor en ...
I agree! Hoorde ook van de gedachte dat je beter het kind zelf kan laten voelen dat het aandrang krijgt ipv vaste momenten, want dat wil je uiteindelijk ook dat ze leren. Uitzonderingen daar gelaten zoals voor het slapengaan of voor je de auto ingaat.
Ik ben hier een week intensief bezig geweest en ik durf wel te zeggen dat m’n dochter (2 jaar 4 maanden) nu zindelijk is
één maand geleden
Reactie op _hipno-
Hier ging het potje super goed, tot ie er een keer op 💩te. Nu wilt ie er n ...
Tippie: het boek “doortrekken maar!” Echt geweldig en m’n dochter wil nu de poepies laten zwemmen, zoals in het boek verteld wordt.
één maand geleden
Vraagje voor mijn zoontje; van eind juli 2022..
Hij plast en poept soms op wc. Vraagt ie dan vaak zelf en we hebben van die toiletbrilverkleiners.
We zijn er niet actief mee bezig, met name ook omdat z’n luiers totaaaaal niet droog zijn. Dacht dat dat altijd wel een indicatie was van ‘er meer klaar voor zijn’.
Op de crèche bieden ze het niet aan, pas als ie zindelijk is. Hij had laatst daar zn broek en luier uitgedaan en in een hoekje geplast haha (wij doen altijd zittend). Maar crèche leidster vond dat niet zo leuk.. das bij ons nooit voorgekomen, want als hij naar wc wil of z’n broek uit trekt en luier dan gaan wij met hem naar de wc.. hoe staan jullie hierin?
Ik heb crèche geadviseerd om gewoon hem ook eens te laten plassen en poepen op wc, zonder dat het moet maar dat het wel mag, ondanks dat ie nog niet zindelijk is..
Zeggen jullie; hij is klaar om zindelijk te worden of beter nog even wachten?
één maand geleden
Reactie op moes1
Vraagje voor mijn zoontje; van eind juli 2022..
Hij plast en poept soms o ...
Naar mijn mening ja, als ie het zelf aangeeft is het alleen nog even een kwestie van doorpakken lijkt me!
Luier uit, onderbroek aan en goan 🤭 Echt heel fijn als ze zindelijk zijn, dus wel een aanrader ☺️
één maand geleden
Reactie op sophie1998
Naar mijn mening ja, als ie het zelf aangeeft is het alleen nog even een kw ...
Ik vind het raar dat ze dit niet doortrekken op de opvang. Ik werk op een kinderdagverblijf en hier doen we dat wel! Best verwarrend als hij thuis wel op de wc mag en daar niet...🤔 Kinderen worden ook sneller zindelijk als het overal wordt toegepast..
één maand geleden
Reactie op Mevrouwtje Theelepel
Ik vind het raar dat ze dit niet doortrekken op de opvang. Ik werk op een k ...
Ik zou idd doorpakken. Lijkt erop alsof hij er klaar voor is🥳
één maand geleden
Reactie op sophie1998
Naar mijn mening ja, als ie het zelf aangeeft is het alleen nog even een kw ...
Precies en het klinkt wel alsof hij er klaar voor is. Een kind is er klaar voor, maar jij moet hem helpen daadwerkelijk zindelijk te worden. Dus indd: onderbroek aan en gaan!!