18 Reacties
3 jaar geleden
Ik gebruik gewoon van Zwitsal, nu factor 30 (maar eerlijk is eerlijk, heb ook nog 50 in huis, want merk wel dat ik het spannend vind of het genoeg is). Ik smeer gewoon elk uur in als we buiten zijn.
3 jaar geleden
Ik had die van de kruidvat maar die vond ik heel vet aan blijven voelen en niet goed intrekken.
Ik heb nu;
Nivea Sun Babies & Kids Sensitive Protect Zonnespray SPF50
Vorig jaar beste uit de test van de Consumentenbond.
Hij smeert heel fijn en plakt niet.
Met actie 1+1 gekocht zodat het nog een beetje betaalbaar is 🙄
3 jaar geleden
Ik heb verschillende keren gelezen en gehoord dat het verschil tussen factor 30 en 50 nihil is. Meestal gebruik ik de zonnebrand van jetske ultee, met zo min mogelijk "troep" erin. Ik heb ook wel eens weleda gekocht, maar die was niet te smeren.
Ik heb ook nog een flesje etos huismerk baby/kind, die smeert ook wel goed.
Ik smeer hem wel geregeld in nu, maar ook omdat hij kruipt in de tuin en daardoor ook geregeld in de zon is. Als ik zeker weet dat hij alleen in de schaduw blijft, bijvoorbeeld in de kinderstoel onder de parasol, dan sneer ik minder snel.
3 jaar geleden
Ook in de schaduw kun je verbranden, bijvoorbeeld onder een parasol. Niet alle parasols zijn gemaakt van uv-werend materiaal. Smeer je kind dus ook in de schaduw goed in met zonnebrandcrèmes! ☀️
3 jaar geleden
Ik heb gewoon die gele fles van Kruidvat, factor 50. Wel die speciaal voor kids is, maar gebruik 'm ook voor mezelf. Vind 'm prima.
3 jaar geleden
Reactie op JoyceOutshoorn
Ik heb verschillende keren gelezen en gehoord dat het verschil tussen facto ...
Volgens mij snappen verschillende mensen hier niet hoe factoren nou eigenlijk werken. Lees het hier.
Feiten en fabels over zonnebrandcrème: 'Factor 50 zorgt voor een bruine huid' https://www.nu.nl/gezondheid/5895420/feiten-en-fabels-over-zonnebrandcreme-factor-50-zorgt-voor-een-bruine-huid.html
3 jaar geleden
Dr Lenaarts en dan factor 30. Tussen 30 en 50 zit amper verschil alleen denken mensen dat ze met 50 minder hoeven te smeren en dat is niet zo. Daarom gebruik ik 30 zodat het voor mijzelf ook een reminder is om vaak te smeren