18 Reacties
4 jaar geleden
Precies, de pil werkt voor iets van 99%. Mits je deze dagelijks op hetzelfde tijdstip inneemt, anders is het nog minder van 99%…
Oftewel, jij bent waarschijnlijk een van de uitzonderingen op de pil. Heb het wel eens vaker gehoord.
Goed te horen dat je het ervaart als een groot geschenk. 🙂
4 jaar geleden
Ik ben op 18 jarige leeftijd ook dwars door de pil heen zwanger geraakt ! Nam hem ook altijd netjes in, zelfde tijdstip en deed gewoon mn stopweken. Werd zelfs nog 2 x ongesteld, dus had niet eens door dat ik zwanger was..
Vervolgens op 22 jarige leeftijd weer een kinderwens, bleek ik pcos te hebben.. Hebben er 3 jaar over gedaan voor het eindelijk lukte, waarvan we 1 jaar lang IUI hebben gedaan !
Blijf het bijzonder vinden hoe je lichaam en de anticonceptie werkt.. 😂 Ben nu ook opzoek naar wat een goeie anticonceptie is voor na de bevalling, ik weet iniedergeval wel dat ik niet meer aan de pil wil !
4 jaar geleden
Wat bijzonder, ik heb hetzelfde als jou mee gemaakt Estherrz.. ook aan de pil en deze altijd netjes ingenomen (geen diarree of medicatie gehad waardoor de pil minder werkt). Ik ben donderdag 15 weken. Ik moest in het begin heel erg wennen maar ik ben er momenteel heel blij mee! Zoals hierboven staat; de pil is niet 100%.
Fijn om te lezen dat je het ziet als een groot geschenk. Een hele fijne zwangerschap!!!!
4 jaar geleden
Het is gewoon ‘geluk’ denk ik. Ik ben 9 jaar geleden ook zwanger geworden door de pil heen. Ook altijd goed gebruikt en nooit vergeten. Mijn huisarts zei toen wel dat van de mensen die zwanger worden door de pil heen, het voornamelijk gebeurde bij de pil die ik slikte.
Ik heb nu een zoontje van 8 en heb na de bevalling maar een spiraaltje genomen ipv de pil, dat durfde ik niet meer.
Nu we er wel bewust voor wilden gaan, is het ook meteen gelukt. Ik voel me soms wel schuldig richting mensen bij wie het soms lang duurt, maar ben blij met mijn zoon en nu weer bijna 14 weken zwanger.
Ik ervaar de zwangerschap nu wel heel anders dan die eerste ongeplande keer.
4 jaar geleden
Ik ben ook zwanger geworden door de pil heen, maaarrrr, ik had wel een week lang antibiotica geslikt voor mijn blaasontsteking. Dus die van mij komt daardoor. Ik zie het ook als een echte cadeautje!