45 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op Juli147
Is dit in vergelijking met andere gewichtsmetingen een groot verschil? Of i ...
Haar curve wordt berekend met een surinaamse/hindoestaanse curve. Ze zit er dus onder. Ik vind het vreemd want ze eet super goed. Niet alleen met haar eigen eten maar ook vaak mee met mij of onze zussen/ ouders. Ze heeft geen stop op haar maag😂 Ik kan proberen om naar gewone halve melk over te gaan maar vind t zelf nog te vroeg ervoor
5 maanden geleden
Ik zou me er niet teveel druk over maken. Misschien heeft ze gewoon een snelle spijsvertering. Mijn dochter van 2 jaar is net 9,9 kilo, ook altijd heel licht. Eet heel veel, maar komt gewoon weinig aan en heeft een snelle spijsvertering. Zolang de ontwikkeling goed is en gezond is er niks aan de hand.
Mijn dochter van 19 juli, bijna 1, weegt net zoveel als haar zus van 2😅
5 maanden geleden
Onze dochter kwam ook moeilijk bij, wij hadden ook advies gekregen om gezonde vetten toe te voegen.
Wij doen dat door:
Op de boterham amandelpasta (pindakaas kan ook maar dat zijn omega3 vetten en omega6 zoals bij notenpastas zijn beter) te doen. Je kan bv ook in havermoutpap een beetje notenpasta toevoegen.
Avocado op de boterham of als snack, in hennepzaad of chiazaadjes gerold.
Vette vis zoals zalm.
Op de groentjes een extra lepel olijfolie of andere soort olie.
Havermoutpannekoekjes met banaan en notenpasta.
Vetten zijn niet alleen goed om aan te komen in gewicht maar ook voor de hersenontwikkeling! Dus je kan er echt niets mis mee doen ☺️.
5 maanden geleden
Reactie op lelagla
Onze dochter kwam ook moeilijk bij, wij hadden ook advies gekregen om gezon ...
Oh super bedankt voor de tips! Mag ik vragen hoe je pap geeft? Mijn dochter vind een bordje pap dus echt niet lekker. Hoe vaak ik het ook probeer ze spuugt het uit.. En ik heb geprobeerd om mini pannenkoeken ervan te maken met banaan maar ook zonder succes helaas
5 maanden geleden
Reactie op Djax23
Oh super bedankt voor de tips! Mag ik vragen hoe je pap geeft? Mijn dochter ...
Ik ben van België dus misschien is het hier ietsje anders qua benamingen enzo.
Boterham krijgt ze gewoon brood met beleg op en snijden we in reepjes voor haar.
We gebruiken de havermout van Billiebubs. Daar doe ik wat van haar kunstvoeding bij voor de havermout pap te maken. Voor de pannekoekjes plet ik een banaan en een ei, alles goed mengen met de havermout en dan in de pan bakken.
Het helpt als je iets nieuws begint van voeding om het een aantal dagen na mekaar aan te bieden zodat ze kunnen wennen aan textuur en smaak.
Wij hebben enkele consultaties met een kinderdietiste gevolgd (Vicky De Beule of positiefvoeden op Instagram). Ze werkt vooral met moeilijke eters en heeft voor ons heel erg geholpen.
5 maanden geleden
Onze dochter is bijna 1jaar .
75cm en 11kilo ongeveer .
Ze loopt nog niet ...
6uur 180cc fles
8uur fruit potje 190g
10uur 210cc
12-12.30 danone cup 2x
14-14.30 pyjama pap 120cc
17uur groente hap 50g
Maïs stengels 2-3
En Griekse yoghurt met aardbeien soms eet ze alles op soms niet 150g
Brood proberen we elke keer maar is nog steeds kokhalzen en spugen, hetzelfde als met stukjes in groenten hap
VRIEND
5 maanden geleden
Reactie op kar-lijn
Je moet niets. Is maar net welke adviezen je opvolgt. Stefan kleintjes (kin ...
Idd hier ook Kleintjes en dikke laag roomboter, volle slagroom door een geklutst ei en volle melk in de drinkbeker (1 jaar hier)
5 maanden geleden
Mijn zoontje is 1 en is 7,5 kilo en 70 cm. Gelukkig doen ze hier niet moeilijk over. Hij volgt netjes zijn eigen curve. Hij is gewoon een super vrolijk gezonde ieniemienie.. Niet druk om maken dus! Hier trouwens ook nog 3 flessen melk van 200 per keer. Hij eet goed maar niet veel daarom ook de melk nog. Je kindje beweegt heerlijk en dat is een goed teken hoor! En kindje niet te weinig voeding krijgt heeft niet de energie om heerlijk te spelen!
5 maanden geleden
Wij geven echt nog wel 4 flessen van 150... Laatst plots weer wat meer. Daaromheen nog ong 150/200 gr hapje, hele banaan, avocado, 1.5 boterham, tussendoortje, haverpannekoekjes of wentelteefjes of volle griekse yoghurt. Ze is super druk, blijkbaar heeft ze het nodig. 11.5 maand en ong 9.5 kg