45 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Juli147

Is dit in vergelijking met andere gewichtsmetingen een groot verschil? Of i ...
Haar curve wordt berekend met een surinaamse/hindoestaanse curve. Ze zit er dus onder. Ik vind het vreemd want ze eet super goed. Niet alleen met haar eigen eten maar ook vaak mee met mij of onze zussen/ ouders. Ze heeft geen stop op haar maag😂 Ik kan proberen om naar gewone halve melk over te gaan maar vind t zelf nog te vroeg ervoor

5 maanden geleden

Reactie op Djax23

Haar curve wordt berekend met een surinaamse/hindoestaanse curve. Ze zit er ...
Als je al zou overgaan zou ik volle melk doen. Zeker als ze licht is 😅

5 maanden geleden

Ik zou me er niet teveel druk over maken. Misschien heeft ze gewoon een snelle spijsvertering. Mijn dochter van 2 jaar is net 9,9 kilo, ook altijd heel licht. Eet heel veel, maar komt gewoon weinig aan en heeft een snelle spijsvertering. Zolang de ontwikkeling goed is en gezond is er niks aan de hand. Mijn dochter van 19 juli, bijna 1, weegt net zoveel als haar zus van 2😅

5 maanden geleden

Onze dochter kwam ook moeilijk bij, wij hadden ook advies gekregen om gezonde vetten toe te voegen. Wij doen dat door: Op de boterham amandelpasta (pindakaas kan ook maar dat zijn omega3 vetten en omega6 zoals bij notenpastas zijn beter) te doen. Je kan bv ook in havermoutpap een beetje notenpasta toevoegen. Avocado op de boterham of als snack, in hennepzaad of chiazaadjes gerold. Vette vis zoals zalm. Op de groentjes een extra lepel olijfolie of andere soort olie. Havermoutpannekoekjes met banaan en notenpasta. Vetten zijn niet alleen goed om aan te komen in gewicht maar ook voor de hersenontwikkeling! Dus je kan er echt niets mis mee doen ☺️.

5 maanden geleden

Reactie op kar-lijn

Als je al zou overgaan zou ik volle melk doen. Zeker als ze licht is 😅
Dat zou ze dan langzaam aan moeten opbouwen toch? Want ze zou moeten beginnen met halfvolle melk dan?

5 maanden geleden

Reactie op NicoleS91

Ik zou me er niet teveel druk over maken. Misschien heeft ze gewoon een sne ...
Ahaha grappig om dat zo te zien he, allebei zijn ze gezond gelukkig🥰

5 maanden geleden

Reactie op lelagla

Onze dochter kwam ook moeilijk bij, wij hadden ook advies gekregen om gezon ...
Oh super bedankt voor de tips! Mag ik vragen hoe je pap geeft? Mijn dochter vind een bordje pap dus echt niet lekker. Hoe vaak ik het ook probeer ze spuugt het uit.. En ik heb geprobeerd om mini pannenkoeken ervan te maken met banaan maar ook zonder succes helaas

5 maanden geleden

Reactie op Djax23

Oh super bedankt voor de tips! Mag ik vragen hoe je pap geeft? Mijn dochter ...
Ik ben van België dus misschien is het hier ietsje anders qua benamingen enzo. Boterham krijgt ze gewoon brood met beleg op en snijden we in reepjes voor haar. We gebruiken de havermout van Billiebubs. Daar doe ik wat van haar kunstvoeding bij voor de havermout pap te maken. Voor de pannekoekjes plet ik een banaan en een ei, alles goed mengen met de havermout en dan in de pan bakken. Het helpt als je iets nieuws begint van voeding om het een aantal dagen na mekaar aan te bieden zodat ze kunnen wennen aan textuur en smaak. Wij hebben enkele consultaties met een kinderdietiste gevolgd (Vicky De Beule of positiefvoeden op Instagram). Ze werkt vooral met moeilijke eters en heeft voor ons heel erg geholpen.

5 maanden geleden

Reactie op lelagla

Ik ben van België dus misschien is het hier ietsje anders qua benamingen en ...
Dank je wel! Ik heb vandaag een bordje pap aangeboden maar ze vind het helemaal niet lekker, ze weigert. Ook met een beetje kaneel geprobeerd maar dat wilt ze helemaal niet😓

5 maanden geleden

Reactie op Djax23

Dat zou ze dan langzaam aan moeten opbouwen toch? Want ze zou moeten beginn ...
Je moet niets. Is maar net welke adviezen je opvolgt. Stefan kleintjes (kinderdietist) en Rapley zijn juist voor volle melkproducten.

5 maanden geleden

Onze dochter is bijna 1jaar . 75cm en 11kilo ongeveer . Ze loopt nog niet ... 6uur 180cc fles 8uur fruit potje 190g 10uur 210cc 12-12.30 danone cup 2x 14-14.30 pyjama pap 120cc 17uur groente hap 50g Maïs stengels 2-3 En Griekse yoghurt met aardbeien soms eet ze alles op soms niet 150g Brood proberen we elke keer maar is nog steeds kokhalzen en spugen, hetzelfde als met stukjes in groenten hap

5 maanden geleden

Reactie op kar-lijn

Je moet niets. Is maar net welke adviezen je opvolgt. Stefan kleintjes (kin ...
Idd hier ook Kleintjes en dikke laag roomboter, volle slagroom door een geklutst ei en volle melk in de drinkbeker (1 jaar hier)

5 maanden geleden

Mijn zoontje is 1 en is 7,5 kilo en 70 cm. Gelukkig doen ze hier niet moeilijk over. Hij volgt netjes zijn eigen curve. Hij is gewoon een super vrolijk gezonde ieniemienie.. Niet druk om maken dus! Hier trouwens ook nog 3 flessen melk van 200 per keer. Hij eet goed maar niet veel daarom ook de melk nog. Je kindje beweegt heerlijk en dat is een goed teken hoor! En kindje niet te weinig voeding krijgt heeft niet de energie om heerlijk te spelen!

5 maanden geleden

Fijn om hier wat tips te lezen over producten e.d. Hier ook een licht meisje, die wel mooi haar curve volgt, maar meer bezig is met bewegen dan eten 🙈😂 Vooral nog veel BV, sinds kort een flesje KV, crack tres met beleg

5 maanden geleden

Reactie op Riess

Fijn om hier wat tips te lezen over producten e.d. Hier ook een licht meisj ...
Oeps er ging wat mis! Cracottes met beleg, veel groente en fruit maar verder gaat er weinig in. We gaan ook wat vollere en vettere producten proberen!

5 maanden geleden

Reactie op Djax23

Dat zou ze dan langzaam aan moeten opbouwen toch? Want ze zou moeten beginn ...
Kunstvoeding is ook 'volle' melk hè. Dus je kunt gewoon overstappen op normale volle melk.

5 maanden geleden

Reactie op Jalad

Kunstvoeding is ook 'volle' melk hè. Dus je kunt gewoon overstappen op norm ...
Geprobeerd! Ze spuugt het eruit🙄 Ik merk echt dat zuivel er niet lekker ingaat bij haar. Pap melk yoghurt. Enige wat ze wel eet is kaas😂🤷🏻‍♀️ Hoe los je dit nou op😫

5 maanden geleden

Waarom mag ze geen fles meer? Vooral aangezien zij vinden dat ze te licht is? Consultatiebureau vond het prima dat ik nog 2 soms 3 flessen van 210 geef. Hier een lange slanke jongen waarbij het eten heel wisselend is, daarom houd ik gewoon een fles achter de hand.

5 maanden geleden

Reactie op Djax23

Geprobeerd! Ze spuugt het eruit🙄 Ik merk echt dat zuivel er niet lekker in ...
Zou het kunnen dat ze een intolerantie voor zuivel heeft? Mogelijk blijft ze daardoor achter in gewicht? Geen idee hoor of dat ermee te maken heeft maar kwam even in mij op.

5 maanden geleden

Wij geven echt nog wel 4 flessen van 150... Laatst plots weer wat meer. Daaromheen nog ong 150/200 gr hapje, hele banaan, avocado, 1.5 boterham, tussendoortje, haverpannekoekjes of wentelteefjes of volle griekse yoghurt. Ze is super druk, blijkbaar heeft ze het nodig. 11.5 maand en ong 9.5 kg