13 Reacties

één maand geleden

Bij ons werkt het om iets in de hand te geven, kan van alles zijn: klein speeltje, doekje, afstandbediening, bedenk het maar. Dan is ze afgeleid en doet ze wel haar mond open. Of een eigen lepel geven en zelf 'mee laten helpen'. Oftewel in het bakje roeren en rommel maken haha

één maand geleden

Zelf laten eten? Hier eet mijn zoontje dan stukken beter vaak

één maand geleden

Reactie op Cayley01

Zelf laten eten? Hier eet mijn zoontje dan stukken beter vaak
Ja dat proberen we ook, maar ook nog geen succes 🥺

één maand geleden

Reactie op E987

Bij ons werkt het om iets in de hand te geven, kan van alles zijn: klein sp ...
Ah misschien kunnen we dat nog wel proberen.. maar meestal is het al zodra ze het eten ziet huilen 😖

één maand geleden

Reactie op BriljanteVuurvlieg948589

Ah misschien kunnen we dat nog wel proberen.. maar meestal is het al zodra ...
Succces in ieder geval. Kan ooit een heel 'gevecht' zijn. Soms krijgt die van ons het een na het ander in de hand want dat ziet ze weer iets nieuws wat ze wil hebben. Als ik er dan tussendoor maar hapjes in krijg vind ik het prima.

één maand geleden

Hier was het probleem dat meneer alles zelf wil doen...geef hem nu zelf de lepel of vork, en er gaat best wat in. En niks wat opzettelijk op de grond gegooid word😁😉

één maand geleden

Reactie op Caatje1988

Hier was het probleem dat meneer alles zelf wil doen...geef hem nu zelf de ...
Same! Dus zelf laten eten met lepel. Soms ook drie verschillende lepels klaarleggen… En gewoon veel geduld- laten staan, wachten tot hij zelf gaat eten. Af en toe bord wegzetten En goed laten afkoelen Tip voor als t echt niet gaat: yoghurt er overheen

één maand geleden

Hier ook, blijven aanbieden en anders pech🤷🏼‍♀️ het is een fase zeggen ze dan haha.

één maand geleden

Jaa hier ook al bijna 3 weken zo. Ik vind het best wel moeilijk omdat ik dan altijd weer toe geef en een boterham of fruit geef. Maar ik ga even kijken of de tips helpen Ik ga wel kijken of de tips werken

één maand geleden

Reactie op Faith36

Jaa hier ook al bijna 3 weken zo. Ik vind het best wel moeilijk omdat ik da ...
Hier precies hetzelfde. Wilt niks of soms 3 happen en dan ook klaar. Zelf laten doen of afleiden helpt ook niet en dan geef ik uiteindelijk maar wat anders. Ik vind het lastig met die laatste maaltijd van de dag 😵‍💫

één maand geleden

Het gaat hier ook met ups and downs. Hij eet heel graag cherrytomaatjes, dus we doen dit vaak apart op een vakjesbord en dan de echte maaltijd in het grote vakje waar we tomaatjes in stoppen 😅 Zo verleiden we hem om ook daarvan te eten en soms denkt hij dan: oh, dit is ook best prima. Maar heel vaak ook niet! Zo lang hij overdag goed eet (en we verwerken vaak groentes bij de lunch of als tussendoortje) dan is het gewoon: niet eten? Dan niet! Als hij goed eet krijgt hij yoghurt na, maar anders niet. Soms helpt het trouwens ook om het bord weg te zetten en een half uur later weer te proberen. Maar we blijven weg van iets anders aanbieden. Hij is nog nooit wakker geworden van honger ‘‘s nachts…. Dus dan had hij blijkbaar overdag al genoeg binnen gekregen!

één maand geleden

Hier ook drama.. 1 hap of 2 en of helemaal geen hap zelfs… wat doen jullie dan? geven jullie iets anders of.. ohja en brood ook drama

één maand geleden

Het is toch vreselijk. Onze man weet héél goed wat hij wel en niet lekker vind. Vanavond hadden we poffertjes. Ik denk dat hij er 15 op heeft 🫣