29 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Vaalezje
Het enige wat ik kan bedenken is je kindje volgen. Waarom moet hij ontbijte ...
Het later aanbieden van het ontbijt is inderdaad een goede tip! Ik ben altijd gelijk bang dat hij honger heeft na 12 uur slapen. Het later omkleden doe ik vaak al! Alleen een schone luier is wel nodig als hij uit bed komt..meestal heeft hij ook gepoept namelijk hahah
3 maanden geleden
Reactie op Vaalezje
Oh ja, geef hem die doekjes of een schone luier in handen zodat ie afgeleid ...
Hahah nou dat werkt hier dus niet meer😂 ik geef hem echt alles wat tot beschikking is.. tot afstandsbediening en telefoon. Maar niks werkt, het is echt olympische spelen worstelwedstrijd 😂
3 maanden geleden
Reactie op Vaalezje
Het enige wat ik kan bedenken is je kindje volgen. Waarom moet hij ontbijte ...
Ik ben TO niet, maar ik kan me voorstellen dat dit niet altijd werkt. Er is niet altijd tijd om te wachten, bijvoorbeeld als kind 's ochtends naar de opvang moet en jij moet werken.
Hetzelfde geldt dan voor de luier. Het luierprobleem zal niet alleen 's ochtends spelen neem ik aan en of je nou om 7:15 gelijk na wakker worden verschoont of even wacht tot 7:40, of na bijvoorbeeld een poepluier om 11:03 of 15:16, alle keren zal ie wegrollen lijkt me.
Als ik zou wachten met verschonen tot mijn kind het wil, wordt ie nooit verschoond.
Sorry TO, geen tips... Wel lees ik graag mee voor wat betreft de luier. We lopen hier tegen hetzelfde aan.
3 maanden geleden
Reactie op MS1305
Ik ben TO niet, maar ik kan me voorstellen dat dit niet altijd werkt. Er is ...
Op de dagen dat ik werk gaat mijn zoontje naar opa en oma.. en daar krijgt die dan zijn ontbijt. Dus voor mij zou wat later ontbijten wel kunnen evt. Maar de luier blijft een probleem inderdaad. Welke tijd dan ook haha
VRIEND
3 maanden geleden
Als ze hier echt ene heftige poepluier heeft mag ze een filmpje kijken tijdens verschonen. Anders zitten zij en ikzelf echt helemaal onder.
Anders probeer ik inderdaad af te leiden met speelgoed en met liedjes zingen waarbij zij dingen “moet” doen.
Dus bijvoorbeeld klap eens in je handjes.
Voor het ontbijt, bij ons is dat de maaltijd die ze krijgt aan haar eigen tafeltje in de woonkamer. Zo kn ze zelf aan tafel gaan zitten wilt ze gaan eten of gewoon in haar loop een broodje pakken. Als ze bij ontbijt aan tafel moet blijven zitten dan eet ze 2 stukjes en stopt ze daarna. Veelste druk met andere dingen. Aanleren dat ze aan tafel blijft zitten komt nog wel en krijgt ze met avondeten bijvoorbeeld wel goed mee.
3 maanden geleden
Hij hoeft natuurlijk niet per se brood te eten :) Hier ontbijt mijn zoontje sinds kort ook met tussen de 25-30 gram havermout, een geprakte banaan erdoor, ongeveer 100 ml water en een snufje kaneel en dan 1:40 minuten in de magnetron op 700 watt. Is zo klaargemaakt en het gaat erin als zoete koek. Brood ging hier ook voor geen meter 's ochtends. Er zijn gelukkig een hoop andere opties!
Qua verschonen helpt soms iets in de handen geven en anders hard een liedje zingen (liefst een grappig liedje met leuke klanken erin).
3 maanden geleden
Reactie op nicc89
Hahah nou dat werkt hier dus niet meer😂 ik geef hem echt alles wat tot bes ...
Herkenbaar, mijn kleine circusartiest doet dit ook. Toen het punt kwam dat ik ook stond te huilen bij het verschonen en zo'n angst ervoor kreeg dacht ik, dit moet anders.
Hij krijgt standaard iets in zijn handen, maar dat is meestal niet genoeg.
Ik leg hem nu steeds als hij gaat wegrollen/kruipen weer terug op zijn rug. Dan laat ik mijn hand op zijn buik liggen en ga rustig tegen hem praten. Vaak moet hij dan huilen en probeert het nog 1 a 2 keer.
Maar elke keer leg ik hem terug. Ik zeg dan dingen als "ik weet dat het vervelend is lieverd, maar je moet echt even een schone broek. Mama doet nu de ene plakker, en nu de andere. Even de knoopjes dicht van je romper en dan is het alweer klaar!" Als hij klaar is til ik hem op, krijgt hij een dikke kus en zeg ik tegen hem dat hij het goed heeft gedaan.
Geen idee of het voor jou zal werken, maar bij mij werkt het goed. Daadkrachtig zijn en dat ook uitstralen werkt voor mij wel dus. En alles uitleggen wat je doet op een lieve rustige manier.