24 Reacties
3 jaar geleden
Wij hebben de box 2e hands omdat die er nog super goed uitzag, maar een matrasje zou ik zeker nieuw kopen
3 jaar geleden
Ja lastig he! Ik heb een bedje + box + stokke stoel 2de hands gekocht. Matrasje van het bedje twijfel ik nog over.. even kijken hoe die eruit ziet.
Maxicosi en kinderwagen heb ik nieuw:). Dit ook omdat het mijn eerste kindje wordt.
3 jaar geleden
Ik heb volgende week pas mijn eerste echo.. maar ik zag op facebook al een mooie kinderwagen die heb ik gekocht🙈 maar dingen zoals flesjes en matrasjes enzo zou ik persoonlijk wel nieuw kopen.. ik kijk zelf wel veel op facebook en dergelijke omdat er toch veel dingen zijn die je waarschijnlijk maar een paar maanden nodig hebt ofzo. Maar ik denk dat dit ook ieder voor zich is wat je wel en niet nieuw wil kopen.. veel succes!😉
3 jaar geleden
Bij de 1e heb ik alles nieuw gekocht. Deze ronde (15jr later) wil ik ook het meeste 2e hands halen. Het bedje en commode krijg ik van een vriendin, dan vind ik het niet erg dat het matrasje niet nieuw is omdat ik weet dat ze erg zuinig is op dr spullen. Als ik het van mp zou hebben zou ik wel een nieuw halen. De kinderwagen en badje wil ik ook 2e hands halen. Vooral omdat het waarschijnlijk bij deze ene van ons samen blijft. En alles nieuw vind ik dan tw duur. Al is de stokke limited edition wel heel verleidelijk 😅
Ik heb op 2 rompertjes en een knuffeldoekje nog niks gehaald. Heb de 27e mn termijnecho. Weet niet wanneer ik alles eens zal gaan halen..... heb nog even 🙈
3 jaar geleden
Ik heb voor mijn 1e kindje een stokke stoel van Marktplaats. Stoel geschuurd en geverfd zodat die helemaal past in de woonkamer. Kinderwagen van Joolz en wat speelgoed ook tweedehands. Best wat leuke kleertjes via Vinted gescoord. Meeste spullen zijn kort gebruikt en daardoor echt in goede staat.
Meubels heb ik wel nieuw want wat ik mooi vind stond niet op Marktplaats / Facebook. Matrasje vind ik ook fijner als het nieuw is. Ik moet het wel in een sopje of in de wasmachine kunnen doen.
En nu schuift alles door naar de 2e 😁 Mijn man wilde juist alles nieuw tot hij de prijzen van de kinderwagens in de winkel zag. Uiteindelijk is het een mooie mix geworden.
3 jaar geleden
Wij hadden echt alles 2ehands gekocht , nog steeds het meeste trouwens … behalve het bedje + matras & beddengoed dat is het enige wat we echt nieuw hebben gekocht. Voelt gewoon frisser inderdaad. Of het moet zijn van iemand die je goed kent ..
3 jaar geleden
En je hebt ook sites waarbij ze veel verhuren. Ook dat vind ik wel een mooi idee. Zoals een box of een bed. Maar dan inderdaad zou ik een matrasje zelf kopen. Maar die omheining maakt toch niks uit? Het zou veel beter zijn als we allemaal wat meer recyclen 🌎
3 jaar geleden
Ik heb alles zelf wel nieuw gekocht, vonden wij fijner. Gaat inmiddels ook voor de derde ronde mee. Dus in die zin wel duurzaam bezig.
Bij m'n ouders wel 2e hands box en Campingbedje gekocht. Maar wel met nieuw matras van ikea!
Rompers, hydrofieldoeken, matrassen, maxicosi, spuugdoekjes zou ik zeker wel nieuw kopen.
Ik denk als je goed de tijd neemt, dat je vast goede dingen kan vinden. Ik heb wel eens 2e handsspeelgoed gekregen waar nog tandafdrukken in stonden of helemaal versleten. Of kleding met gele vlekken. Tsja ik vond het dan toch niet fijn om te gebruiken .
3 jaar geleden
Ik koop graag 2e hands. Je kunt zo voor hetzelfde budget meer kopen of betere merken. Vooral babyspullen worden zo kort gebruikt dat het echt nog heel goed is.
Wat we wel nieuw hebben gekocht is matras, flesjes voor melk, speentjes, kolf.
Voor de cosleeper hadden we dan wel weer een tweedehands matras. Daar heeft 1 andere kind drie maanden op gelegen. Hoes goed gewassen en matras met baking soda schoongemaakt.
3 jaar geleden
het belangrijkste is wat mij betreft dat je blij bent met datgene wat je koopt. op je t nou 2e hands of nieuw koopt. bepaalde dingen gebruik je zo ontzettend vaak en ook heel lang (kinderwagen, commode, babybed/matras) dus zorg ervoor dat je die ook echt fijn vindt. soms is het beter dan iets meer uit te geven voor iets dat echt goed is, dan dat je iets goedkoops scoort dat niet helemaal aan de eisen voldoet en dat je daar dagelijks van baalt. heel veel dingen die je nieuw koopt kun je na gebruik ook weer verkopen. dat kun je ook meerekenen.
3 jaar geleden
Je kunt wel babybedje, badje enzo verder tweedehands kopen ma echt voor de hygiene van de baby ook nieuw kopen en dat zijn flesjes , kleding , lakentjes enzo
3 jaar geleden
Je kunt van een maxi cosi wel de hoes eraf halen om te kijken of het piepschuim nog intact is. Dan kan het prima tweedehands. Bij ons ook een mix van oud en nieuw. Omdat ik oudere meubels mooier vindt, wat opgeknapt en nieuw matras erin gedaan. Maar ook daarvan kan je vaak de hoes wassen etc.
3 jaar geleden
Ik koop graag 2e hands. Je kunt zo voor hetzelfde budget meer kopen of bete ...
Zou je een kolf niet ook kunnen lenen bvb?
3 jaar geleden
Zou je een kolf niet ook kunnen lenen bvb?
Ja dat kan zeker, ik heb het alleen niet om hygiënische redenen nieuw gekocht. Heb de eerste een jaar lang borstvoeding gegeven (half jaar fulltime) en ben dit nu weer van plan. Dan gebruik je het best veel en de motor schijnt in kracht af te nemen bij lang gebruik, vandaar.
3 jaar geleden
Voor degene die het korter willen, kan je eventueel ook alleen nieuwe borstschelpen en opvangflesjes kopen.
3 jaar geleden
Ik heb kleertjes etc wel tweedehands via vinted.. ze hebben het misschien 2 keer aan en groeien eruit..
maar echt de slaapdingetjes etc wil ik graag nieuw.. gewoon een fijner idee.. denk ook omdat ik zelf nooit een tweedehands matras zou kopen.. kleren kun je nog wassen