13 Reacties
2 jaar geleden
Overleg het even met je verloskundige, je krijgt niet voor niks antibiotica. En ik weet bijna zeker dat het voor je kindje geen kwaad kan, anders krijg je het ook niet voorgeschreven.
En ik denk ook niet dat de bevalling straks goed is voor de blaasontsteking, plus je kindje komt in aanraking met de bacteriën ervan zodra de bevalling begint. Lijkt mij dat de antibiotica de veiligste weg is in beide gevallen
2 jaar geleden
Gevoel vaak te moeten plassen, beetje gek gevoel erbij wat ik herken van andere keren
2 jaar geleden
Tja ik zou altijd zeggen: nee je doet er niet goed aan om het even aan te kijken.
Maar ik ben dan ook heel gevoelig voor blaasontsteking en heb hierdoor 2x nierbekkenontsteking en 1x bijna nierbekkenontsteking gekregen
2 jaar geleden
Eerlijk gezegd zou ik bij een blaasontsteking in de zwangerschap wel antibiotica gebruiken en als ik niet zwanger zou zijn in eerste instantie niet. De klachten tijdens de zwangerschap kunnen nogal vaag zijn bij een blaasontsteking en ik zou geen risico willen lopen op een urosepsis, omdat ik niet door heb hoe erg de blaasontsteking is.
Ik snap je wel heel goed, want als ik niet zwanger was geweest met een blaasontsteking, zou ik het ook eerst zelf willen proberen oplossen, wat vaak ook wel kan.
2 jaar geleden
Oei... Ik ga morgen ochtend meteen bellen dat ik het toch wel wil. Fijn om even andere meningen hier over te horen.
2 jaar geleden
Bij mij trokken beginnende blaasontsteking klachten altijd weg d.m.v. cranberry capsules. Maar ik zou toch even overleggen met de VK als ik jou was. Je weet ook niet wanneer je gaat bevallen, misschien loop je nog 2 weken rond en dat is best lang met blaasontsteking😅
Plus na de bevalling een antibiotica kuur starten lijkt mij ook niet wenselijk.
Ik weet niet of je borstvoeding wil geven, maar ik weet niet of antibiotica ook invloed zal hebben op de kwaliteit daarvan. Succes in ieder geval 😊
2 jaar geleden
Overal lees je dat je ‘gewoon’ de kuur moet nemen: https://www.thuisarts.nl/blaasontsteking/ik-ben-zwanger-en-heb-blaasontsteking#:~:text=Als%20je%20zwanger%20bent%20heb,medicijnen%20krijgen%20tegen%20de%20bacterie.
2 jaar geleden
Ik heb 4 kuren gehad, niks mis mee speciale anti biotica gehad voor in de zwangerschap. Je kunt het beter wel doen aangezien anders de baby gbs bacterie kan krijgen.
2 jaar geleden
Ik had nog gevraagd aan de assistente of ze konden zien welke bacterie het was. Maar dat konden ze niet zien. Ook niet of het de gbs bacterie was. Ze deed een beetje moeilijk. Is het verstandig om dit nog na te vragen of heeft dat niet zoveel meerwaarde?
2 jaar geleden
Hier ook al 3 kuren gehad & dat zijn kuren die je veilig mag nemen tijdens de zwangerschap. Ik moet er niet aan denken om te blijven lopen met zo'n blaasontsteking 🥲