27 Reacties

2 jaar geleden

Hobbel weggetjes helpt ook echt om weeën op te wekken

2 jaar geleden

Misschien snel nog een accupunctuur of voetreflexologie sessie inplannen? Succes!

2 jaar geleden

Ik zou over een zandweg vol bulten gaan rijden. Heb net ook een half uur in de auto gezeten... Nou die weeën kwamen daarna wel even in werking. Maar ja, het is moeder natuur hè. Ik hoop ook niet ingeleid te hoeven worden straks en wil ook graag thuis bevallen, dus 1,5 dag speling is natuurlijk helemaal prut. Ik snap dat je van alles nu wil proberen!

2 jaar geleden

Reactie op Nl.010x

Hobbel weggetjes helpt ook echt om weeën op te wekken
Ik loop ook al elke keer enthousiast op de trap. Maae nog steeds weinig resultaten:/

2 jaar geleden

Reactie op IreneIrene90

Misschien snel nog een accupunctuur of voetreflexologie sessie inplannen? S ...
Ik hoop dat ik morgen nog terecht kan voor voetreflexmassage. Thanks voor de tip!

2 jaar geleden

I know the feeling! Ik ben inmiddels 42+3 en nog aan het afwachten. Gister voor het eerst kunnen strippen met veel moeite en net voor de tweede keer strippen. Ik heb sinds ik 42 weken ben controles in het ziekenhuis en zij geven dan groen licht om nog af te wachten als alles nog goed met baby en vruchtwater is. Ik heb er zelf voor gekozen om dat afwachten te doen nog met m’n eigen verloskundige (tegen advies van ziekenhuis in) zodat evt thuisbevalling ook nog kan!

2 jaar geleden

Ik was 41 weken. Dus moest voor controle naar het ziekenhuis. Alles zag er goed uit, maar het zat nog pot dicht. Teleurgesteld naar huis met nog een controle afspraak. Maar opeens die nacht na de afspraak braken mijn vliezen en ben ik bevallen met 41+1.

2 jaar geleden

Bij mij werd er sochtends een poging tot strippen gedaan; lukte niet alles zat nog potdicht. Die nacht braken m’n vliezen spontaan. Wel een lange bevalling gehad van 3 dagen, maar het kan dus zo ineens gebeuren. Ik hoop voor je dat t nog snel begint!! Succes!

2 jaar geleden

Ik heb 2 jaar geleden een ballonkatheter gehad. Het laten zetten is niet prettig maar het viel me eigenlijk wel mee. 10:00 sochtens gezet, rond 2200 dezelfde dag was het er uit gevallen. Tussendoor een menstruatiekramp achtig gevoel. Als ik nu weer een ballonlatheter zou moeten laten zetten zou ik het jiet zo erg vinden. Succes !

2 jaar geleden

Hier 41+1 en vanochtend bij de controle van de verloskundige, zat de boel ook nog flink op slot. Al wel een paar weken veel last gehad van harde buiken en menstruatiepijn. Dus ik had gehoopt dat er als een beetje ontsluiting was ontstaan. Ik hoop voor je dat je baby alsnog voor de ballon zichzelf aandient. Ik heb inderdaad best wat verhalen gelezen dat er vrouwen waren die bij dit termijn ook nog geen verstreken baarmoedermond/ontsluiting hadden en die zijn op zeer korte termijn spontaan bevallen. Succes! 🤞🏻 Woensdag een gesprek in het ziekenhuis, maar ik hoop voor mijzelf ook wel een beetje dat ik spontaan kan bevallen 😅

2 jaar geleden

Reactie op MevrouwPluus

Hier 41+1 en vanochtend bij de controle van de verloskundige, zat de boel o ...
Ik ben 41 + 3 . Woensdag ook afspraak in het ziekenhuis. Eerst controles en daarna mogelijk proberen te strippen. Vandaag bij de verloskundige helaas ook geen ontsluiting. Ik hoop ook zo erg dat het tot woensdag zelf begint. Vandaag heel veel tips en triks van internet geprobeerd. Gebeurd nog niets helaas. Mijn verloskundige zei ook dat het vaak gebeurde dat vrouwen bij haar kwamen om te strippen, maar alles zat dicht dus het ging niet, en alsnog waren ze die dag bevallen . Dus kan allemaal, er is nog hoop voor iedereen. 🙏🙏🙏

2 jaar geleden

Reactie op Schaapje1992

I know the feeling! Ik ben inmiddels 42+3 en nog aan het afwachten. Gister ...
Oh wauw wat tof van je dat je het vol durft te houden!! Ben benieuwd of t strippen je gaat helpen. Keep me updated mama! Ik hoop voor je dat je snel je kleintje in je armen hebt💞

2 jaar geleden

Reactie op MevrouwPluus

Hier 41+1 en vanochtend bij de controle van de verloskundige, zat de boel o ...
Bedankt voor het delen. Ik hoop zo voor je dat t bij jou wat beter meezit! Laat die kleine maar snel uit zichzelf komen🙏

2 jaar geleden

Hier ook 41+3 nu! Gisteren gestript, had al wel 2cm ontsluiting, maar helaas zijn de weeen uitgebleven vannacht. Vanmiddag naar het ziekenhuis ter controle en een gesprek en morgen strippoging 2. Dan heb ik toch besloten om met 42 weken het liefst weer naar het ziekenhuis te gaan voor nog een controle. Maar wat iedereen hieronder ook zegt: het kan ineens veranderen! Ik hoor zoveel verhalen van mensen die een inleiding hebben staan en dan de avond daarvoor spontaan bevallen. Alsof het een soort psychologisch spelletje is.. Houd de moed erin, het is nog niet te laat! Doe wat goed voelt voor jou en de baby en positive vibes jouw kant op! 🍀✨

2 jaar geleden

Ik ben 41+2 en al 2 keer gestript zonder resultaat. De eerste strippoging was m’n baarmoedermond nog verre van rijp, en 2 dagen later was het al iets meer gerijpt. En dat in 2 dagen! Vanmiddag naar het ziekenhuis voor een gesprek over een inleiding en 3e strippoging gelijk proberen. Mochten ze het in het ziekenhuis niet doen, moet ik daarvoor naar m’n verloskundige. Ik zie m’n badbevalling ook in duigen vallen en dat is toch wel even slikken. Hoop dat het vanzelf gaaf maar fysiek wordt het zo zwaar door het slechte slapen dat ik me het liefst alvast wil voorbereiden voordat ik dat straks bij 42 weken pas moet doen. Dat geeft mij ook rust, maar ik blijf hoop houden 🙏

2 jaar geleden

Ik ben 41+2 en al 2 keer gestript zonder resultaat. De eerste strippoging w ...
Ja lastig hè… bij ons ligt het bad ook klaar. Maar ik ga vanmiddag in het ziekenhuis de mogelijkheden vragen naar een badbevalling bij 42 weken. Hopelijk doen ze dat ook? Of willen ze je dan continue aan de ctg hebben? Qua inleiden hoop ik dat ze eerst beginnen met het breken van de vliezen en geen kunstmatige wee-opwekkers. Ben benieuwd naar de mogelijkheden!

2 jaar geleden

Veel sterkte en succes allemaal🌻🧡. Ik ben zelf ook vandaag 41+2. Lichamelijk ervaar ik de nachten als erg zwaar nu… en dan moet ik weleens huilen omdat het zo overweldigend allemaal voelt 🤷🏻‍♀️ Maar overdag heb ik dan ineens weer moed. Ziekenhuis gaat ons vandaag bellen voor een inleiden-afspraak aanstaande zondag. Dan staat die afspraak alvast. Maar we hopen met alles dat er is dat we met het fijne verloskundigen-team mogen bevallen. Dat lijkt me het allerfijnste. Verloskundigen zeggen tegen ons dat zelfs heb je minder dan 1 dag te gaan, alsnog spontaan de bevalling kan beginnen. Het ligt echt aan de baby wanneer ze er klaar voor is en de hormonen gaat afgeven aan je lichaam. Dat onthoud ik dan maar. 💛🫶 sterkte allemaal. Volg vooral je gevoel

2 jaar geleden

Reactie op Fertility_4

Veel sterkte en succes allemaal🌻🧡. Ik ben zelf ook vandaag 41+2. Lichamel ...
Herkenbaar. Veel succes en goede hoop houden!!

2 jaar geleden

Reactie op Fertility_4

Veel sterkte en succes allemaal🌻🧡. Ik ben zelf ook vandaag 41+2. Lichamel ...
Heel herkenbaar ja!! Het komt hoe dan ook ooit goed 🍀🍀🍀

2 jaar geleden

Reactie op Carmdevries

Ja lastig hè… bij ons ligt het bad ook klaar. Maar ik ga vanmiddag in het z ...
In veel ziekenhuizen hebben ze draadloze CTGs waarmee je gewoon in bad kan! Dus als je baby de hele tijd gemonitord moet worden kan je gewoon daarmee gewoon in bad.