15 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op XDaniafit
Je kan ook nog neusspray met xylometazoline er op sprayen. Hopelijk helpt d ...
Bedankt voor de tip, ik zal het morgen halen, hopelijk werkt dat iets
3 jaar geleden
Buiten alle eerder vermelde medicatie kan het ook wel helpen om op een harde stoel te zitten.
Ik had het bij deze zwangerschap ook, bij mijn vorige slechts een beetje op het einde toe. Wees voorbereid dat het door een vaginale bevalling niet zal beteren.
Ik was derdegraads gescheurd maar had zo’n giga aambeien… Dat duurde langer om te herstellen 🙃🙃🙃 die scheur was peanuts vergeleken met de aambeien.
Ik heb nu rectovenal (doet precies niet veel).
3 jaar geleden
Reactie op tboontje
Buiten alle eerder vermelde medicatie kan het ook wel helpen om op een hard ...
Ik ben inderdaad ook ineens erg bang voor de bevalling en de druk die er dan op komt te staan.
Een harde stoel kan ik inderdaad ook nog proberen, klinkt onnatuurlijk omdat het pijn doet wil je zo zacht mogelijk, maar heb het inderdaad eerder geprobeerd.
Goed te weten dat rectovenal niet veel doet, hoef ik die voorlopig nog niet te proberen.
3 jaar geleden
Reactie op XDaniafit
Je kan ook nog neusspray met xylometazoline er op sprayen. Hopelijk helpt d ...
Mag je dit hebben tijdens de zwangerschap?? In de neus liever niet, maar bij ernstige verkoudheid wordt hier ook wel van af geweken. Dus zou ook met aambeien niet te moeilijk doen. Maar kijk wel even hoe vaak dit gesprayed moet worden. Misschien even overleg apotheek
3 jaar geleden
Tip: vraag lidocainezalf bij je huisarts! Dat werkt bij die mega pijn echt zoveel beter dan die curanol, neusspray etc! Het haalt de aambeien overigens niet weg, helaas is die kans aan het einde van je zwangerschap gewoon klein omdat er zo’n druk van onderen is. Maar dit werkt qua verdoving wel echt als een tierelier.
Het mag ook gewoon tijdens je zwangerschap.
3 jaar geleden
Reactie op lana188
Hoe is dit nu? Hebben bepaalde tips geholpen? Heb het sinds vandaag en raak ...
Ik heb uiteindelijk een zalfje van de huisarts gehad, maar het heeft in totaal bijna 2 weken geduurd, de erge pijn bijna een week met 2 dagen als echte piek. Lopen hielp ook wel, ondanks dat het pijn deed, maar hielp het een soort van soepeler. Neusspray prikte alleen heel erg, dus niet meer verder geprobeerd. Wel elke dag 2 keer onder de douche goed schoon gespoeld. En als terugduwen nog lukt zou ik het zeker aanraden, dan doet het minder pijn, bij mij schoot het op een gegeven moment gelijk weer terug dus hielp niet echt. Bij mij is op een ochtend een aambei gesprongen, veel bloed maar dat was wel het einde van de pijn.
Ik was ook heel bang voor de bevalling, maar hoorde van de verloskundige dat mochten de aambeien na de bevalling erg terug komen duurt dit vaak maximaal een week omdat er dan geen druk meer van de baby op de darmen is. Dit gaf mij wel rust. Maar snap de paniek wel, dit had ik in het heetst van de strijd zeker ook, ik was ook bang dat het nog tot de bevalling zou duren, maar achteraf viel het wel mee (hoewel die pijn echt absoluut niet mild was)
Sterkte in ieder geval
3 jaar geleden
Ik zou zeker de tabletten van Curanol gaan nemen. Ik had het ook heeel erg en ging kapot van de pijn 2/3 dagen lang. Toen genomen en na paar dagen weg. In combinatie met de zalf. Nu de pillen weer gestopt. Mocht het weer zo pijnlijk worden neem ik het weer. Kan geen kwaad!
3 jaar geleden
Reactie op Michelle Hol
Ik zou zeker de tabletten van Curanol gaan nemen. Ik had het ook heeel erg ...
Oh ja die neem ik inderdaad ook, helemaal vergeten op te schrijven 😇 ik weet niet zeker of het heeft geholpen, het leek bij mij de eerste dagen erger te worden, maar ben het maar blijven slikken, grote kans dat het daardoor wel sneller weg is getrokken
2 jaar geleden
Reactie op hvdaa1021
Mogen de curanol tabletten tijdens de zwangerschap?
Ik mocht de tabletten innemen volgens de huisarts en de verloskundige gaf ook aan dat het geen kwaad kan
2 jaar geleden
Reactie op EsBaby24
Mijn God, wat haat haat HAAAAAAT ik aambeien!
Heb echt zo’n pijnlijke nu ...
Ik snap je helemaal. Wist niet meer hoe ik kijken moest, gelukkig is bij mij de pijn wel weg