8 Reacties
14 dagen geleden
Wat leuk. Mijn dochter heeft wel de achternaam van mijn man. Ze is met haar 2e naam vernoemd naar mijn zus die dat jaar ervoor is overleden aan borstkanker. Dit hebben we haar nog mogen vertellen op haar sterfbed wat de namen werden dat vond ze prachtig en zo blijft de herinnering toch een beetje extra levend. ❤️
14 dagen geleden
Wij hebben mijn zoon naar beide opa’s vernoemd (roepnaam is wel anders) en mijn dochter haar tweede naam komt al generaties voor in mijn familie. Waardoor mijn oma zeer trots elke keer vier generatie foto’s wil maken.
Op een indirectere manier is mijn schoonmoeder ook met die tweede naam vernoemd, want degene waar die tweede naam vandaan komt had Trijntje veranderd in Catharina.
14 dagen geleden
Onze kindjes zijn allebei vernoemd naar mijn overleden schoonvader. Die had een echte klassieke Hollandse naam, dus we hebben de vernoeming in de tweede naam gedaan. Bij onze dochter de vrouwelijke versie, zoon gewoon precies de naam van opa. Achternaam is wel gewoon van papa.
13 dagen geleden
Ons zoontje is met z'n tweede naam vernoemd naar beide opa's en wij hebben gewoon allebei onze achternaam doorgegeven.