10 Reacties
5 maanden geleden
Hallo! Wij zijn van 17 juni tot 5 juli naar Italië geweest met de auto samen met onze dochter van 1 jaar en mijn advies is echt om in de avond en nacht te rijden. De heenweg gingen wij om 21:00 weg en ze heeft de hele weg heerlijk geslapen, alleen rond 6 uur even wakker voor de fles en even eruit. De terugweg gingen wij in de middag weg, nou echt niet weer pffffff alleen maar wakker en niet kunnen slapen in de nacht dus moesten vaak stoppen. Ik had in een tas haar voeding mee, luiers, rompers, een dekentje, knijpfruitjes en wat maisstengels.
5 maanden geleden
Wij hebben al vaker lange autoritten naar frankrijk en duitsland gedaan. Wij rijden vlak voor zijn eerste ochtendslaap, zodat hij meteen een tuk doet. Daarna gewoon regelmatig stoppen om wat te eten, bewegingsvrijheid en verschonen.
Wij rijden max 750 km per dag ongeveer. Gaat hier helemaal prima!
5 maanden geleden
Hier ook Italië! Tsja wat neem je mee…teveel vaak 😂
Dertien campingtentje/bedje. Ideaal en compact.
Wij hebben een kinderdrager voor wandelingen mee.
Verder boodschappen. Voor onderweg. Veel eten voor die kleine. Helpt vaak als ze even geen zin meer hebben. Voor jezelf ook lekker makkelijke dingen naast lekker wat roadtrip snacks. Krentenbollen. Bananen. Koffie. Belegde broodjes.
En ik vind iets voor een eerste avond fijn om mee te nemen. Soep bijv met broodjes. Stel je komt laat aan. Alles is dicht. En gewoon fijn om niet erg te hoeven koken/afhalen etc als je na een lange rit aankomt. Maak het jezelf gemakkelijk.
Nieuw speelgoed. Dus voor de heen als terugweg wat kleine fidget achtige dingen waarmee ze kunnen rommelen.
Ongeveer elke 2 uur even een stop van minimaal 30-45 min.
Lopen. Kruipen. Snacken. Tanken. Plassen. Verschonen. Nooit meer dan 750 km.
Onze tactiek is vooral om eerst zonder speelgoed te laten zitten. Beetje kijken. Zichzelf vermaken.
Vaak een slaapje dan nog. Dan op een gegeven moment na de eerste stop, dan bekend speelgoed geven. Lekker snacken tussendoor. Zingen etc.
En dan als dat niet meer leuk is dan kom je vaak al rondom lunchtijd uit. Broodje weg happen in de auto. Zo een half uur verder. Dan nog even zichzelf vermaken. Tukkie van 1,5 uur. Soms als het gunstig valt kun je extra lang doorrijden hierdoor.
En dan nieuw speeltje introduceren. Zijn ze vaak hartstikke lang zoet mee. Nog een beetje snacken tussendoor. Die van ons eet dan graag een zakje maispufs van de AH. Klein zakje. Kan hij 45 minuten over doen. Maar zit heerlijk te frunniken en handje in zakje.
En dan ben je zo uren verder. Als laatste ‘redmiddel’ een iPad met een filmpje gedownload op Netflix. Hebben wij nog niet nodig gehad. Maar begin hier niet gelijk mee. Dan heb je geen escape meer. Houd je opties open.
Qua eten vind ik die mais puffs, banaan, water, knijpfruitjes, cracottes en soepstengels ideaal. Doen ze lekker lang over en houdt ze bezig.
Succes!
5 maanden geleden
Wij zijn in juni naar Italië geweest. Ging prima! 7.30 vertrokken en tot 16.30 gereden. Ze hield grotendeels haar ritme van thuis aan, en dat kwam qua stops ook prima uit. Voor onderweg inderdaad snacks en wat kleine speeltjes. Evt een thermosfles warm water als je nog flesjes geeft. Voor daar niks bijzonders meegenomen! Hebben een gewoon campingbedje & Ikea kinderstoel. Veel plezier!
5 maanden geleden
Reactie op jeninee1
Top Dankje,
Heb het bedje besteld hoorde er idd meer goed dingen over! ☺️
Wij hebben er wel even mee geoefend vooraf. Gewoon in de eigen slaapkamer. Het is natuurlijk wel even anders. En hem erin laten spelen overdag. Daardoor vond hij het helemaal leuk om erin te liggen.
5 maanden geleden
Wij zijn nu in Italië met onze zoon van bijna 1. Hebben een campingbedje mee, deze gebruiken we in de nacht om in te slapen en overdag, zonder matrasje, als box. Lekker buiten de tent zetten, speelgoed erin en hij vermaakt zicht prima. Ook hebben wij een goedkopere buggy van de prenatal gekocht. De grote wandelwagen past niet in de auto met de tent etc erbij, plus ik vind het ook wel lekker dat we op deze niet zo zuinig hoeven te zijn. Hij zit er ook in met zijn natte chloor zwembroek. Verder de ikea kinderstoel. Heel veel rompers, ik dacht dat ik had overdreven met hoeveel ik er bij had, maar ze gaan wel op. Hebben er minimaal 2-3 per dag. Terwijl thuis doet hij makkelijk de hele dag met zijn romper.
Wij hebben net voor vertrek een nieuwe autostoel aangeschaft. De maxicosi paste nog, maar hij vindt het aangenamer om wat rechterop te zitten.
We hebben voor het zwembad zo’n band bij waar hij in kan zitten, maar hier nu ook bij de Decathlon zwembandje gekocht. Dit gaat nog niet helemaal soepel (lees vaak nog met mond net onderwater), dus moet echt onder begeleiding natuurlijk. Alleen oefening baart kunst en het gaat steeds beter.
Teva’s, zijn top! Makkelijk af te spoelen onder de kraan, mogen met spelen ook nat worden.