29 Reacties

2 jaar geleden

Goedemorgen Ik wilde ook een slaapzakje vanwege dekens wegschoppen en eronder komen. Nu gaven ze bij prenatal en babydump aan dat een slaapzak pas vanaf 3/4 maanden word geadviseerd omdat ze inderdaad te groot zijn.

2 jaar geleden

Er zit altijd wel ruimte bij de nek met een slaapzak. Het hoofdje moet er niet door heen kunnen.

2 jaar geleden

Wij hadden dit ook bij ons vorige kindje. Er zijn slaapzakken die kleiner vallen bij de hals maar dan moet je echt in de winkel kijken en meten. Beste advies wat ik toen heb gehad is om aan beide kanten links en rechts een klein stukje in te stikken met de naaimachine. Kun je weer loshalen als je kindje groter is 😊 maar wel heel belangrijk dat de halsopening niet te groot is anders kunnen ze idd met het hoofdje in de slaapzak uitkomen en dan kunnen ze niet goed meer ademhalen

2 jaar geleden

Reactie op nadinekeus

Goedemorgen Ik wilde ook een slaapzakje vanwege dekens wegschoppen en erond ...
Puckababy.. zo vreselijk fijn! Je hebt de piep voor 0-3 en de mini voor 3-6 maanden.. op vinted staan er heel veel!

2 jaar geleden

Bij ons is ook wat ruimte aan de hals, maar lijkt me geen probleem als hoofdje er niet door kan. Is bij ons toch nog geen probleem geweest

2 jaar geleden

Wij gebruiken lodger slaapzakjes en mt 50/62 slaapzakjes van Prenatal. Puckababy 'bag newborn' vond ik bij de andere kids ook fijn maR hier heb ik alleen de teddy versie van dus nu nog niet geprobeerd.

2 jaar geleden

Ik zal wel eens naar een baby winkel gaan en me laten adviseren

2 jaar geleden

Wij hebben de jollein newborn 4 seizoenen slaapzak! Ze is nu 6 weken en die past perfect. Wel een grote dame al... dus dat helpt mee.

2 jaar geleden

Reactie op Lentemorgen

Wij hebben de jollein newborn 4 seizoenen slaapzak! Ze is nu 6 weken en die ...
Is de newborn gelijk aan ‘70 cm’? Ik zie alleen maten in cm staan 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Janna06

Newborn is 60cm volgens mij. 60 is kleinste. Maar ik heb er ook al van 70, vind het anders zonde dat ze er zo snel uitgroeien

2 jaar geleden

Reactie op Janna06

60 is het! 70 was hier echt te groot en het belangrijkste is om hem niet op de groei te kopen omdat dan de opening dus te groot is. Deze is 0-3m en we hebben hem net een paar dagen. In theorie is het over 6 weken dus weer te klein en mogelijk eerder omdat onze meid groot is, maar ik vond het belangrijk dat het nu passend is en niet straks. Helaas dus even wat vaker een slaapzakje in het begin aanschaffen maar hier werkt het slapen in dit zakje echt heel goed!

2 jaar geleden

Reactie op Ada3

Newborn is 60cm volgens mij. 60 is kleinste. Maar ik heb er ook al van 70, ...
Idd 60! Als 70 past zou ik dat doen, maar wij kregen in de winkel het advies niet op de groei te kopen en voor onze dame was 70 helaas echt te groot. Grote meid maar klein koppie😆

2 jaar geleden

Reactie op Firstfrummel❤️

Puckababy.. zo vreselijk fijn! Je hebt de piep voor 0-3 en de mini voor 3-6 ...
Hier ook heel veel lof over de puckababy. Inderdaad via vinted ook zeker de moeite waard qua bedrag! Onze zoon slaapt als een roosje in de puckababy.

2 jaar geleden

Heb net es gekeken naar Slaapzakjes die wij hebben, we hebben eentje van Jollein van 60cm, eentje van puckababy van 70cm en eentje van little Dutch van 70cm. De gaten voor het hoofd zijn bij alledrie even groot. Dus niet groter bij die van 70cm.

2 jaar geleden

Bij ons slaapt ze er al in vanaf de geboorte, we wilden haar er meteen aan laten wennen. De eerste 4-6 weken had ze newborn slaapzakjes van de C&A, en nu een slaapzakje van de Hema. In beide gevallen stond er gewoon een maat bij en die kwam goed overeen en sloot goed aan bij de nek. Zeeman heeft bijv geen specifieke maat in de slaapzakjes, alleen de lengte in cm's staat dan aangegeven en dat vind ik zelf lastig in te schatten. Slaapzakjes van de Hema zijn ook van goede kwaliteit, zodra ze er uitgegroeid is ga ik de volgende weer daar halen.

2 jaar geleden

Ons meisje van 61cm slaapt in een slaapzakje van Fedde en Kees. Die sluit ook mooi aan bij het nekje.

2 jaar geleden

Heb deze nu 👍

2 jaar geleden

Vandaag een slaapzakje van prenatal binnen. Net getest en hoofdje past er niet door als ie dicht is geritst. Ze vallen wel klein dus heb maat 68 gekocht en m’n dochter is 61 cm

2 jaar geleden

Reactie op Hel1J

Vandaag een slaapzakje van prenatal binnen. Net getest en hoofdje past er n ...
Oh link?