10 Reacties

vorig jaar
Hoihoi! Het is zeker niet makkelijk om af te vallen, dat is ook mijn ervaring, het vraagt een switch. Een postnatale depressie en mogelijk medicatie zal ook een lastige factor zijn. Ik heb zelf een postpartum psychose doorgemaakt en nu nog medicatie. Ik heb ook moeite met afvallen. Toen het na een aantal maanden niet lukte, heb ik een verwijzing aan de huisarts gevraagd voor de diëtiste (een aantal uur wordt vergoed). Nu na 1,5 week wel wat afgevallen (0,5 kg). Vooral door minder suiker, meer volkoren crackers/beschuit (ipv brood) en meer eiwitten (ei, kwark, Optimel, vis) . Ik sport twee keer per week en probeer tussendoor te wandelen. Voor mij is het ook 8 maanden postpartum. Blijf vooral proberen de switch te maken in voeding, kcal beperken is de grootste winst. En misschien meer bewegen als het lukt, af en toe wandelen, is ook fijn voor je mind. En mocht het niet zelf lukken, misschien toch die verwijzing naar een diëtiste. Succes je kan het! (we zouden elkaar hier op de hoogte kunnen houden als extra motivatie om door te gaan, als je dat wilt)

vorig jaar
Hey,
Hier is afvallen ook niet al te makkelijk. Ik merk vooral dat ik moet denken aan mijn energieverdeling en wat ik eet. Doordat ik graag meer wilde dan ik kon, ben ik enorm gaan snaaien met als gevolg extra kilo’s… nu toch maar iets serieuzer aan de slag om fitter te worden en hopelijk daarmee ook af te vallen. Het is daarbij voor mij erg belangrijk dat ik niet te weinig ga eten met latere snaaibuien als gevolg en een lijf dat in een soort ‘noodtoestand’ gaat door deze wijze.

vorig jaar
Bedankt voor jullie reacties! Hier is t het overmatig snaaien (snoep, chocola) doordat ik meer wil dan mijn lichaam aankan.
We kunnen dit zeker!!!
Jaa goed idee gaan we elkaar op de hoogte houden😊

vorig jaar
Hi, wat lastig he. Ik was na de 1e ook sneller op gewicht dan nu, maar probeer dan ook niet te hoge eisen aan mezelf te stellen aangezien we nog vrij slechte nachten hebben en de borstvoeding ook veel energie vergt. Ik probeer mezelf vooral te focussen op wat wel mag en lekker gaat. Zo lukt gezond ontbijten elke dag, genoeg lunchen en groente en fruit eten.. waardoor de ruimte en zin in lekkers steeds minder wordt. Als ik dan 's avonds zin heb in een schaaltje chips neem ik die wel.. maar soms bedenk ik me ook waar ik echt behoefte aan heb.. en dat is soms gewoon lekker om 20.00 op bed gaan. Probeer zacht naar jezelf te kijken en vanuit liefde jezelf te voeden .. dat lukt mentaal vaak beter dan uit haat veel voeding ontzeggen.

vorig jaar
Reactie op Lippie91
Heb je enig idee hoeveel calorieën je tot je neemt? Duizeligheid klinkt nie ...
Ik heb ze eens bijgehouden en kom standaard rond de 1900kcal uit (dus echt veeeeelllll te weinig voor wat mijn lichaam nu moet doen)

vorig jaar
Heel herkenbaar! Ik heb zo onwijs gebaald toen het me niet lukte om af te vallen. Ik kwam zelfs eerst nog 5kg extra aan na de bevalling. Tot ik in december bewust meer ben gaan bewegen en sporten. Ik eet verder nog hetzelfde. Ik geef mijn dochtertje fulltime borstvoeding, ben daarom niet gaan diëten om ervoor te zorgen dat ik wel voldoende calorieën binnen krijg. Ik eet elke keer met mijn dochtertje mee. Wanneer ik dit niet doe en te weinig binnenkrijg, eet ik in de avonden echt heel ongezond😅.
De dagen dat ik thuis ben met mijn dochtertje, sport ik tijdens haar eerste dutje. Soms ben ik wel heel moe van de nacht of gewoon wat laag in energie, dan moet ik mezelf er toe zetten. Daarna voel ik me wel energiek en goed. Hiervoor een sportprogramma gekocht. Dit werkt echt heel fijn! Vond het elke keer veel werk om goede work-outs te vinden, dus nu het allemaal klaarstaat scheelt me dat weer tijd en energie. Vervolgens wandelen we die dagen ook elke dag een grote ronde van ongeveer 1 uur. De dagen dat ik werk probeer ik 8000 stappen per dag te zetten en de overige dagen 10000. Wanneer dit niet helemaal lukt, ga ik vaak als mijn dochtertje op bed ligt en mijn vriend thuis is, nog eventjes wandelen buiten. Vind dat echt heerlijk na een lange dag😊.
Door hier allemaal bewuster op te letten, ben ik nu 7 kg afgevallen sinds december en zit ik nu weer op mijn gewicht van voor de zwangerschap. Succes!! Wie weet heb je iets aan hoe ik het aanpak, maar neem vooral je tijd om te kijken wat bij je past en voor jou kan werken🍀🍀🍀🍀

vorig jaar
Ik ben sinds 1 maart echt minder gaan snoepen, bewuste keuzes gaan maken op het gebied van voeding en meer bewegen. Ik kan mezelf er niet toe zetten om te gaan sporten, maar ik wandel nu wel veel met de kinderwagen en dat scheelt enorm. Ik ben nu 2,5 kilo kwijt. En dat motiveert wel weer voor de komende tijd! Ik eet heus nog wel lekker dingen, want als je jezelf alles ontzegd dan is het niet/nauwelijks vol te houden. Zo maak ik overdag bewuste keuzes qua broodbeleg en tussendoortjes en dan geniet ik 's avonds op de bank van een bakje chips 🥳

vorig jaar
Reactie op Rainbowlove
Ik ben sinds 1 maart echt minder gaan snoepen, bewuste keuzes gaan maken op ...
Ahh wat fijn om te lezen!! Dit doe ik ook, nu 2 weken bezig en ruim 1kg kwijt🥳