16 Reacties
5 maanden geleden
Maar gaan jullie zoons dan op een gegeven moment zelf liggen? Hoe komen zij in slaap? Wij hebben er eentje die oneindig strijdt ook al is hij helemaal gesloopt.
5 maanden geleden
Reactie op anna_zwaag
Maar gaan jullie zoons dan op een gegeven moment zelf liggen? Hoe komen zij ...
Onze dochter doet dit ook. Wij laten haar en ze gaat vanzelf weer liggen. Wij kunnen aan haar huiltje horen of ze ons echt nodig heeft of niet. Zo niet, dan laten we haar even huilen en dan gaat ze na 5/10 min liggen. Wij wilden echt niet dat ze zou wennen aan het feit dat ze dan steeds eruit gehaald wordt 😅
Als het haar niet lukt dan halen we haar eruit en proberen we het slaapje wat later.
5 maanden geleden
Hier ook eventjes gehad nadat hij zichzelf kon optrekken. Wij hebben hem elke keer dat hij ging staan weer neergelegd. Nu kan hij zelf gaan liggen en is dit niet meer nodig. Wij laten hem ook gewoon gaan. Vanavond om kwart voor 7 in bed gelegd en om half 8 was hij nog aan het “spelen”. Elke keer weer staan en liggen. Uiteindelijk valt hij zelf wel in slaap.
5 maanden geleden
Reactie op Tammie1303
Hier ook eventjes gehad nadat hij zichzelf kon optrekken. Wij hebben hem el ...
Snap je helemaal. Enerzijds zou ik hem ook wel willen laten gaan, maar het is bij ons met name bij de dutjes een drama en dan houdt hij het echt oneindig vol. Ik kan het geduld niet meer opbrengen 🥲
5 maanden geleden
Reactie op Jalad
Ik voed hem in slaap (bv). Of eventueel valt hij naast mij in slaap op ons ...
Ja, zo is het bij ons in de avond ook inderdaad. Geef alleen in de ochtend en avond nog bv, dus bij zijn dutjes moet hij het zelf doen 😅
5 maanden geleden
Hier ook een poosje gehad toen ze kon optrekken ze was toen 9 maanden. Ze ging dan ook elke keer huilen. Wij bleven haar terug leggen en even naast het bed zitten. Soms hield ik haar ook een beetje tegen zodat ze de rust kon vinden. Uiteindelijk wist ze zelf hoe ze naar beneden moest en ging ze ook zelf weer liggen. Nu staat ze ook heel vaak als ze nog niet moe genoeg en gaat ze het hele bed rond. 🤣 Gaat gewoon vanzelf weer liggen.
5 maanden geleden
Reactie op anna_zwaag
Snap je helemaal. Enerzijds zou ik hem ook wel willen laten gaan, maar het ...
Snap ik hoor! Denk dat het hier al met al 4 dagen geduurd heeft. Wij hebben wat dat betreft echt heel veel mazzel met hem, want hij slaapt altijd goed.
Kan me echt voorstellen dat als je zolang al bezig bent je geduld op is!
Wij hebben een slaap koala gekocht. Toen was hij denk ik een maand of 4. Vanaf dat moment slaapt hij echt heel goed.
5 maanden geleden
Gebruik de 7 minuten regel! Dat was hier echt een uitkomst. Elke keer als ik weg liep ging zij staan en huilen waardoor ik telkens terug kwam. Maar als ik nu wegloop wacht ik even 7 minuten en na 2 avonden ging ze zelf na een paar minuten liggen en slapen. Het is net alsof ze het doorhad dat ik kwam als ze ging huilen.
4 maanden geleden
Gaan we doen, bedankt voor je tip! Ik denk dat we vooral consequent moeten zijn, want we hebben alles al geprobeerd. Van in slaap helpen, een half uur laten brullen, vasthouden en steeds weer neerleggen, maar niets langer dan een paar dagen. Ik ga er morgen mee aan de slag!
4 maanden geleden
We hebben onze zoon (13 maanden) na veel ziek zijn ook in bed genomen (eerst in de co-sleeper of nestje) en we wilden hem net overbrengen naar zijn eigen kamertje nadat hij een seintje gaf dat hij alleen (niet meer tegen ons aan/in de arm) wil liggen en nu kan hij dus ook staan en optrekken. Precies wat je zegt. Ik heb hem overdag er wel eens in gezet om te proberen en hij gaat gelijk staan, kijken waar hij allemaal bij kan, speeltjes gooien of als ik deze weghaal gewoon rondkijken en gekke geluiden maken 😅 handjes tegen de rand timmeren en "zingen".
We hebben nu een grondbed op onze kamer waar hij tussen ons in ligt.
Er komen 3 tandjes tegelijk door dus hij is in de nacht ineens weer onrustig (sussen met flesje of een aaitje) dus alleen laten slapen is nu gewoonweg niet praktisch. Gelukkig slaapt hij gelijk weer verder omdat ik zo snel reageer en is hij niet echt wakker. Ik ben dus bang dat hij 5x per nacht wakker zou worden als ik hem alleen in zijn kamertje leg...
Dat heeft qua nachtrust dan ook weinig zin 😶🌫️
Laten we hopen dat er een rustige fase aankomt. Geduld hebben, denk ik.