40 Reacties
2 jaar geleden
Ik doe het maar gewoon, omdat de hele dag thuis zitten met een peuter niet te doen is... soms is het een succes en soms niet!
Scheelt dat hij de kinderwagen wel heel relaxed vindt en daar meestal wel in wilt slapen. Wij hebben bijvoorbeeld een abbonement op de dierentuin en gaan dan even een paar uurtjes. Enige als onze peuter moe wordt, wordt het drama... probeer dit voor te zijn door op tijd weer terug te gaan 😅
Ook kies ik voornamelijk uitjes waarbij ik weet dat ze zich ook zelf kan vermaken en niet perse mij nodig heeft bijv. de indoorspeeltuin en dan van te voren afspraken dat we alleen bij het 0-4 jaar gedeelte gaan spelen.
2 jaar geleden
Ik heb ook een draagzak, en onze meid vond het niks. Maar ik wou toch echt de handen vrij. Dus toen een draagdoek gekocht: en warempel, een succes! Misschien dat een idee.
2 jaar geleden
Ik lees mee! Mijn man gaat volgende week weer werken en ik zie er echt tegenop om met 2 kids weg te gaan alleen😂 m’n baby slaapt niet in de kinderwagen en de draagdoek is wel heel warm nu vind ik.. en ook daar slaapt hij niet heel goed in.. ik vind het al een gedoe als we met z’n 4en weggaan (en inderdaad vaak eindigt het in een baby die huilt omdat hij niet slaapt).. laat staan als ik dit alleen moet doen😅
2 jaar geleden
Ik lees ook mee. Mijn partner gaat binnenkort ook weer werken en ben doodnerveus. Zowel om de dagen thuis als het doen van uitstapjes
2 jaar geleden
Pff was afgelopen weekend alleen thuis met peuter en baby. Pittig.
Ik kan tegenwoordig de baby bv geven terwijl ik loop. Heb dan speciale bv vriendelijke kleding aan en baby drinkt heel snel 15 min totaal.
Ik ben er totaal niet van maar als ik merk dat mijn geduld opraakt geef ik de peuter soms een filmpje op de telefoon. Ben ik normaal echt geen voorstander van, maar dan kan iedereen even resetten.
Heb ook meerijdplankje voor de peuter en hele dunne draagdoek.
Ga ook altijd maar een ochtendje zodat we de middag bij kunnen komen.
Of spreek met een vriendin af met kinderen in dezelfde leeftijd. De peuters vermaken elkaar waardoor je veel meer rust hebt.
Ik blijf oefenen en ga ervan uit dat ik er binnenkort beter in wordt. 😂
2 jaar geleden
(Schoon)familie mee nemen 🤭 nee ik vind het al heel stoer dat je met je baby naar het strand geweest bent! Mijn dochtertje is nu 3 weken en ik ben nog nergens met haar geweest 😅 alleen het cb
Mijn zoontje vond “grote ruimtes” (buiten dus) ook niet prettig. We hielden hem daarom in z’n wagen met een parasol zodat hij zich fijn knus voelde. Misschien nog een tip?
2 jaar geleden
Reactie op PSNV
Ik doe het maar gewoon, omdat de hele dag thuis zitten met een peuter niet ...
Nee precies, thuis wordt ik gillend gek van een verveelde peuter😅
Abonnement op de dierentuin hebben we ook! Waar voed jij dan? Langer dan 3 minuten geduld heeft ze niet😅
2 jaar geleden
Reactie op Aprilmoeder
(Schoon)familie mee nemen 🤭 nee ik vind het al heel stoer dat je met je ba ...
Ja neem zoveel mogelijk vriend of oma mee, maar dat zal nu de vakanties erop zitten wat minder zijn. Haha toen we er eenmaal waren vroeg ik me af waar we in hemelsnaam aan begonnen waren🤣 Zoontje is wel al bijna 7 weken. Peuter vond het fantastisch. Zijn zelfs uiteten geweest😅
Wagen vindt tie niet heel fantastisch helaas
2 jaar geleden
Pff was afgelopen weekend alleen thuis met peuter en baby. Pittig.
Ik kan ...
Ja pittig hè? Wordt af en toe horendol met die twee alleen thuis😅
Heb een draagconsult aangevraagd want dragen is de uitkomst denk ik. Maar hij vecht zich de doek uit. Zal wel iets niet goed doen🤷🏼♀️ Peuter uit het klimrek kunnen vangen is toch ook wel belangrijk😅
Ja ooit draaien we onze hand er niet meer voor om….ooit🤣
2 jaar geleden
Wat een gedoe hè! Het lijkt hier wel wat als we de deur uit gaan.. ik heb ook nog een hond die uitgelaten moet worden. Laatst waren we even richting de speeltuin gewandeld.. onderweg een krijsende baby die ik niet meer stil kreeg, een hond die met z’n riem vast zat tussen de wielen van de wagen en een peuter van 3 die van z’n fiets was gevallen en onder z’n fiets vast zat 😅 mensen keken me echt aan en zullen wel gedacht hebben 😮💨 Het lijkt hier soms wel een soap😂😅 Ik heb een draagzak van Tula free te grow en zowel mijn zoontje als mijn pasgeboren dochtertje vinden het geweldig! Ik draag haar er zowat de hele dag mee. Ze huilt veel de laatste tijd dus dan is dit echt een oplossing!
2 jaar geleden
Reactie op SuzanneBS
Ben ik de enige die het geen gedoe vindt. Als je zorgt dat je alles bij de ...
Dit is denk ik wel erg afhankelijk van je kids. 🤪
Mijn peuter is wel erg lief en luistert (meestal) vrij goed.
Maar mijn newborn van 4 weken oud luistert nergens naar. Oke grapje haha. Maar die is totaal niet happy in de kinderwagen OF de draagzak! Maakt niks uit. Tenzij hij de slaap goed diep gevonden heeft. En ik geef borstvoeding dus op zich zou ik overal kunnen zitten voeden, ook geen probleem. Maar ik vind het echt niet relaxt om de baby constant te laten huilen terwijl we eigenlijk "iets leuks" doen. Ik wacht dus nog even tot die kleine zich wat beter voelt.
2 jaar geleden
Reactie op SuzanneBS
Ben ik de enige die het geen gedoe vindt. Als je zorgt dat je alles bij de ...
In theorie wel😅 Maar met een huilende baby die niet in de wagen wilt of in de draagzak en een peuter die ik vervolgens uit het klimrek moet opvangen wordt het toch wel een beetje ‘gedoe ‘
2 jaar geleden
Reactie op Neirod1
Dit is denk ik wel erg afhankelijk van je kids. 🤪
Mijn peuter is wel erg ...
Dit inderdaad 😅
2 jaar geleden
Reactie op DaniekvDijk
Wat een gedoe hè! Het lijkt hier wel wat als we de deur uit gaan.. ik heb o ...
Moest hier stiekem wel een beetje om lachen, zie het zo voor me🫣 Maar op dat moment kan je zelf wel huilen van ellende😅 Hoer vindt hij de Tula echt verschrikkelijk helaas! Doek gaat iets beter maar ook niet echt van harte. Hoop met een draagconsult wel iets te vinden wat hij fijn vindt want dan heb je in ieder geval je handen vrij en geen huilende baby in de wagen
2 jaar geleden
Reactie op Purrie 1987
Moest hier stiekem wel een beetje om lachen, zie het zo voor me🫣 Maar op d ...
Haha ja ik moet er ook wel om lachen hoor 😅 maar op dat moment kan ik echt wel janken ja 😩😂 En eventjes laten huilen in de draagzak? Hier is het soms ook even huilen en mopperen en dan stop ik de speen er in en is ze weg! Met mijn zoontje precies hetzelfde toen hij baby was. Misschien heeft hij eventjes tijd nodig om te kalmeren? Hier kan ze echt uren in dat ding tukken! Dan kan je gelukkig nog wel vooruit! 😄