Hey mama’s,
Is dit een allergische reactie?
Hoe snel zou een allergische reactie op voedsel ontstaan? Gisteren hadden we een nieuwe groente geprobeerd, rode biet. Hij vond het zo lekker, zo jammer voor hem mocht hij hierop reageren. Hij drinkt ook geen koemelk, hij drinkt al 3 maanden Nutramigen.
Hoe toevallig hier ook ons meisje met koemelk en heeft sinds donderdag ook uitslag op haar wangetjes en weten ook niet vanwaar het komt of het al dan niet een allergische reactie is, heb straks een afspraak bij de huisarts.
Dit was nadat hij voor de tweede keer aubergine had gehad... Trok gelukkig binnen een uur wel weer weg. Maar moet nog bij CB gaan vragen hoe we dit verder aan moeten pakken 🙈
Onze kleine heeft precies ook beetje rode uitslag op de wangetjes. Zoals op de foto's die ik hier zie. Alleen is er hier niks verandert in eet patroon.. krijgt nog steeds enkel bv.
Is het ook niet gewoon warmte bultjes? Dat heeft onze kleine namelijk. Voor ...
Ik denk t ook eerlijk gezegd. De mijne heeft t ook sinds t kouder word. En hier hebben t nog meer kindjes sinds n werk. Precies wanneer t kouder word...
De huid v die kleintjes is gewoon dun en gevoelig voor warmte en kou..no worries
Lijkt wel een reactie. Maar kan ooo zo weer over gaan.
Die van ons kreeg knalrode wangen van tomaat. Inmiddels niet meer.
Btw, hoe maak je rode biet? Verse bieten koken en blenden?
Ons zoontje heeft ook flinke uitslag gekregen. De huisarts zei dat we nu 4 weken koemelkvrije voeding moeten geven. Ik vraag me af of hij ineens koemelk allergie kan krijgen, terwijl die al bijna 5 maand oud is en altijd normale flesvoeding heeft gedronken zonder problemen?
Ohneen! En is dit enkel bij de fles en na de fles? Of is de uitslag continu ...
Tijdens de fles word de uitslag roder. Wel is de uitslag constant aanwezig, voelt wat dikkig en ruw/schraal aan. We zijn ook even gestopt met de groenten omdat ik geen idee heb waar het zo ineens weg komt.
Hier ook last van dit soort uitslag en droge/schrale huid maar hij krijgt nog altijd volledige borstvoeding. Bij ons denk ik dus dat het door de verandering van het weer en verwarming komt dat de huid wat uitdroogt. We gebruiken creme van Dr. Leenarts en dat helpt wel. Als het alleen na het eten van bepaalde voeding ontstaat en later weer wegtrekt zou je inderdaad denken aan een intolerantie of allergie.
Vraagje? Is dit een allergische reactie? Ze heeft net fruit banaan en kiwi gegeten. Banaan altijd en nu de kiwi er weer bij. Tijdje geleden gehad en was toen niet zo erg.