15 Reacties
3 jaar geleden
Het schijnt dat rivella ananas precies dezelfde smaak heeft, maar dan zonder prik. Er zit wel “ananas” in dus of het toegestaan is.. geen idee 😅
3 jaar geleden
Reactie op lassje
Ik heb altijd geweten dat verse ananas en er veel van eten weeen kan opwekk ...
Dat stofje komt vooral voor in het hart van de ananas, die niemand eet want dat is behoorlijk bitter en goor. Verder moet je er dus echt heel veel van eten wil dit iets doen qua opwekken van weeën. In een drankje is t idd alleen ananas smaak en zit er verder vrij weinig echte ananas in.
3 jaar geleden
Reactie op Chayennn
Uit ervaring kan ik zeggen, nee niet hetzelfde haha maar ananas mag je sowi ...
Oh echt?! Zelf nooit geprobeerd, maar een vriendin zei dat het precies net redbull is maar dan zonder prik 🤣
3 jaar geleden
Volgens mij is een verhoogde hartslag niet het probleem, maar komt er wanneer je cafeïne hebt genuttigd minder zuurstof bij de baby. Zeker als je dit dus iedere dag doet kan dat schadelijk zijn.
Hier: “The researchers noted that caffeine is believed to cause blood vessels in the uterus and placenta to constrict, which could reduce the blood supply to the fetus and inhibit growth.”
3 jaar geleden
Qua cafeïne mag je er 2,5 per dag daarna is het pas gevaarlijk als je verder dan geen cafeïne binnenkrijgt via iets anders.
Ik was hier verbaasd over maar het kwam voorbij bij een andere topic. Je mag dus nog best veel voordat het gevaarlijk kan zijn.
Een alternatief heb ik ook niet maar dacht geef het even aan.
3 jaar geleden
Reactie op Mom12345
Qua cafeïne mag je er 2,5 per dag daarna is het pas gevaarlijk als je verde ...
Ja klopt. Maar de richtlijnen zijn niet overal zo relaxed als in Nederland. Dus ik volg soms de UK. Ik denk zelf, het zijn maar 9 maanden (en we zijn al flink op weg)… dus ik blijf er gewoon even vanaf.
Iedereen mag dat natuurlijk helemaal zelf bepalen. Maar alle kleine beetjes helpen denk ik altijd maar.
3 jaar geleden
Reactie op MK05
2,5 gram? Want dat is in vergelijking met redbull (30 mg) super veel ja 😮
Je mag volgens mij Max 200mg per dag. Denk dat ze 2,5 consumptie bedoeld.
3 jaar geleden
Reactie op Vinde List
Je mag volgens mij Max 200mg per dag. Denk dat ze 2,5 consumptie bedoeld.
Ja 2,5 consumptie inderdaad dat is wat er voorbij kwam. Heb tijdens mijn eerste zwangerschap nauwelijks cafeïne gedronken dacht dat dit ook niet mocht. Daarom was ik ook zo verbaasd toen ik hier ergens voorbij zag komen wat je allemaal nog wel mag zeg maa d
3 jaar geleden
Ik dronk eerst ook regelmatig energie. Zodra ik erachter kwam dat ik zwanger was, was ik meteen gestopt. (Soms klein slokje van vriend voor de smaak) Na 8 weken ongeveer miste ik het toch wel. Nu neem ik soms wel een blikje (1x pw) maar let dan wel op dat ik geen koffie of cola op heb. Mijn tip is, ga vooral uit wat je gevoel "moeder instinct" zegt. Mijn gevoel zegt dat ik het niet te vaak moet doen maar soms een blikje kan geen kwaad. Uiteindelijk is alles slecht wat je doet😅🤷♀️