14 Reacties

2 jaar geleden
Ik had hem bij mijn eerste en er staat niks in de app wat je niet op Google kan vinden 😜

2 jaar geleden
Mijn baby zit niet duidelijk is de sprongetjes. Het is bij mij meer psychisch dat ik het fijn vind dat haar gedrag te verklaren is, maar ook buiten de sprongen laat ze signalen zien... Ik heb de app, maar vind de info minimaal. Zonde van je geld

2 jaar geleden
Ik had het boek maar vond het niet van meerwaarde en weer terug gestuurd nadat ik hier achter kwam:
Andere conclusie
Toch blijkt de theorie niet helemaal waterdicht. Dat bleek toen hoogleraar Plooij een promovenda onder zijn hoede nam, die de sprongetjes-theorie met meer wetenschappelijk onderzoek zou moeten ondersteunen. Promovenda Carolina de Weerth kwam, met haar veel intensievere onderzoek, tot een heel andere conclusie: zij ontdekte juist dat kinderen inderdaad wél mentale groeispurtjes doormaken, maar dat dit níet volgens gezette tijden gebeurt. Eigenlijk zoals we al wisten: élk kind is anders en elk kind ontwikkelt zich op z’n eigen niveau, op z’n eigen moment. Naar aanleiding van het onderzoek van Weerth, ontstond er een ruzie met Plooij

2 jaar geleden
Bij mijn oudste viel het me tegen, maar heb het idee dat er ondertussen een update is geweest, of ik had dit eerder over het hoofd gezien, dat kan ook.
Maar vind het wel handig dat er bij elke sprong suggesties qua ‘spelletjes’ staan om te doen. Die sluiten hier goed aan bij wat mijn jongste interessant vind.
Ik gebruik het nu dus voor twee kinderen en 3€ per kind vind ik het wel waard.

2 jaar geleden
Yes! Je leert de sprongen (her)kennen , begrijpt wellicht de situatie beter (hangerig, huilerig) en je kunt de sprongen stimuleren met spelletjes doen. Vind ik fijn zodat ik weet hoe ik met een baby kan spelen.
Ook leuk om te zien hoe de sprong dan resulteert, je ziet de verandering dan duidelijker ☺️

2 jaar geleden
Ik vind m ook wel het geld waard! Leer zo beter hoe mijn baby groeit en wat hij doormaakt en hoe ik hem kan helpen en hoe met hem te spelen😊 de sprongen zullen niet allemaal op de tijd plaatsvinden wat de app aangeeft maar zij houden rekening met 1 a 2 weken speling want ieder kindje is anders. Het geeft mij iig houvast