18 Reacties
3 jaar geleden
De kinderaspirine is gewoon ascal, een bloedverdunner. Dat moet op recept bij de apotheek worden gehaald. Je verloskundige mag dit voorschrijven.
Ik heb het bij me vorige zwangerschap genomen en nu weer.
En calcium zijn gewoon simpele calcium tabletten zonder andere toevoegingen. Verkrijgbaar bij iedere drogist.
3 jaar geleden
Reactie op Chayennn
De kinderaspirine is gewoon ascal, een bloedverdunner. Dat moet op recept b ...
Maar dat is dus de grap. Bij bijna alle calcium supplementen zitten toevoegingen… vitamine D, zink, K, magnesium etc etc
Aspirine heb ik op advies van m’n vk en gyn gewoon bij de drogist gehaald.
3 jaar geleden
Reactie op yvonneth90
Maar dat is dus de grap. Bij bijna alle calcium supplementen zitten toevoeg ...
Geen toevoegingen bij de calcium.
En betreft de aspirine (ascal), heb ik die nu beide keren via de apotheek op recept. Dat is ook niet de aspirine zoals je die bij de drogist hebt.

3 jaar geleden
Bij de meeste calciumtabletten zit ook vitamine D. Vitamine D heb je namelijk nodig om de calcium op te nemen.
3 jaar geleden
Reactie op Judith 7
Waarom krijgen jullie het advies bloedverdunners te gebruiken ?
Ik omdat mijn vorige kindje 110 gram te licht was dan het gemiddelde gewicht van kindjes. Daardoor in het begin meer moeite gehad met de temperatuur. Maar de reden kan ook zijn omdat bijvoorbeeld een zus of moeder zwangerschapsvergiftiging heeft gehad, dan kan je door bloedverdunners te gebruiken je kans daarop verkleinen.
3 jaar geleden
Reactie op Judith 7
Waarom krijgen jullie het advies bloedverdunners te gebruiken ?
Ik heb bij mijn eerste zwangerschapsvergiftiging gehad en mijn zoontje is met 36+1 met 1875 gram geboren. Dus om dit te voorkomen bij deze zwangerschap is dit het advies 😉
3 jaar geleden
Reactie op Chayennn
En betreft de aspirine (ascal), heb ik d ...

Deze heb ik ook! En heb ook aspirine via de apotheek op recept van de gynaecoloog gekregen.
Bij mij omdat ik hoog risico heb op samenklonteren vd rode bloedlichaampjes. Mijn eerste zwangerschap werd met 30wkn3dgn een spoedkeizersnede omdat mijn placenta aan het afsterven was, wegens bloedpropjes (3 infarcten).
Daarnaast werd me ook verteld dat door de calcium de kans op een klein kindje verminderd werd.
Calcium helpt om de bloedverdunners beter hun werk te laten doen.
3 jaar geleden
Die vk adviseerde mij ook om aspirine te nemen, maar het een lage dosering is belangrijk heb ik begrepen, 80 mg. Ik kon het op recept via de huisarts krijgen. Deze heb ik:

3 jaar geleden
Reactie op Chayennn
En betreft de aspirine (ascal), heb ik d ...

Ik heb m eindelijk gevonden! 😅 op de website kon ik deze dus niet vinden, en in de winkel hier in het dorp hadden ze m gelukkig wel 🙌🏼