11 Reacties

vorige maand

Toegevoegd: Hij eet van z’n bord altijd het vlees en een aardappeltje maar de groenten laat hij compleet links liggen. De enige zekerheid die ik heb is spinazie a la crème maar ja omdat nou elke avond te geven 🫣

vorige maand

Het is kei vervelend en frustrerend. Mijn oudste dochter wordt nu bijna 4 en die ging vanaf 18 maanden van alles eten naar niks eten! Dit ruim 8 maanden volgehouden! Werd er moederloos van! Het gaat echt bij ons om alleen avond eten de rest gaat super goed! Maar… wij zijn nooit extra dingen gaan maken! Gewoon eten wat de pot schaft & tuurlijk als dag 3 weer geen eten was dan gaven wij echt wel komkommer, paprika, tomaten. Maar dit eet ze sws altijd al in de middag als tussendoortje! Nu is ze bijna 4 en het gaat nog steeds moeizaam! Wel verbetering in de zin van dat ze altijd elke dag wel wat hapjes eet! 1e dag 3 opscheplepels helemaal op gegeten de andere dag eet ze maar 5 happen! Het is en blijft frustrerend maar wij hebben het inmiddels wel los gelaten. Ook veel met CB/huisarts over gehad maar is ook echt kind gebonden en de leeftijd!! Mijn jongste dochter van 1 augustus 2023. Die eet echt alles en nooit geen gezeur mee. Dus ja het is echt per kind verschillend! Geen tips maar wel erkenning! Houd je hoofd koel en doe wat goed voelt!

VRIEND

vorige maand

Het is hier zo wisselend. Ze heeft maanden geen tomaat aangeraakt. Nu ineens wilde ze ze proeven laatst en zijn ze favoriet. Zo eet ze weken amper vooral ‘s avonds en zeker geen groenten en zo eet ze een week of 2 super goed. Ik denk altijd maar dat ze zelf wel zal weten wat ze nodig heeft. Bier na het middagslaapje altijd een “snackbordje” aan als we thuis zijn. Hier moet ze de hele middag mee doen eigenlijk. Ik leg hier ook altijd al wat paprika, komkommer, tomaatjes, gedroogde zoete aardappel etc. Op zo heeft ze toch wat groentes binnen als voor we met het avond eten beginnen dus dat maakt het ook makkelijker het los te laten. En soms eet ze die ook niet op en dan is dat maar zo 🤗 Ze groeit goed, ze is gezond en blij dus dat is het belangrijkste!

vorige maand

Wij prakken de groenten door de aardappels. En vlees is ons redmiddel. Eerst goed eten, dan krijg je vlees. Toetje slaan we nooit over, maar dat vlees deel maak ik misbruik van. Als meneer goed eet roepen we met z'n alleen even 'hoera' en dan krijgt hij vlees. En we houden dit dus ook echt vol. Vlees krijgt hij niet als hij niet eet. Brood ook niet, tenzij we iets exotisch eten wat hij oprecht niet lust. Dan is de verplichting wel 1 hap proberen.

VRIEND

vorige maand

Reactie op MomAy

Het is hier zo wisselend. Ze heeft maanden geen tomaat aangeraakt. Nu inee ...
*hier na het…. Oh en bedenk dat de maag grootte zo groot is als een vuist, dat is ook echt niet veel. Dus bekijk ook zo dat als je al veel aardappels/vlees opschept en er een glas water bij laat drinken zitten ze ook snel vol. (Toetje gaat uiteraard in een andere maag dus daar hebben ze altijd plek voor 😉😉😉)

vorige maand

Reactie op MomAy

*hier na het…. Oh en bedenk dat de maag grootte zo groot is als een vuist ...
😂😂😂 - die extra maag. Die is ook ineens aanwezig bij de oma’s en opa’s als er gegeten moet wordend

vorige maand

Reactie op MomAy

*hier na het…. Oh en bedenk dat de maag grootte zo groot is als een vuist ...
Goeie, toevoeging: vlees én drinken na het prakje.

vorige maand

Mijn gevoel zegt; als hij vlees en aardappeltjes eet. En daarnaast ook nog de komkommers en wortels…lijkt mij dat een prima maaltijd en niet iets om je zorgen over te maken.

vorige maand

Hier heeft ze ook een tijd op water en lucht geleefd, maar gaat nu wel weer beter. Ik heb er nooit moeilijk over gedaan. Ze krijgt altijd een bordje met alles erop wat we hebben en 'zie maar wat je eet '. Enige eis die wij stellen is dat ze aam tafel blijft zitten tot wij ook klaar zijn met eten. Sinds kort is 'eten uit de pan' wel een hit hier. Als wij klaar zijn en er zit nog een klein restje in de pan, prikken we dat zo nog aan onze vork om op te eten. Dat vindt onze dochter toch ook wel interessant, dus tegenwoordig blijft er steeds meer eten in de pan zitten om daarna weg te prikken😅

vorige maand

Reactie op Lippie91

Mijn gevoel zegt; als hij vlees en aardappeltjes eet. En daarnaast ook nog ...
Ik bied het aan maar hij raakt het amper aan. Ik mag van geluk spreken als hij dan 2 schijfjes komkommer eet. Het is meer wanneer we rijst of pasta eten dan eet hij gewoonweg niet(s). Nou ja, ik blijf maar hopen dat het binnenkort weer beter gaat!

vorige maand

Ik denk dan: als je echt honger hebt dan eet ze wel. Ze zal zichzelf echt niet uithongeren