25 Reacties

3 jaar geleden

ik doe het gewoon ouderwets. zonder airo sleep enz gewoon het ouderwetse ledikant matras mijn 2 andere kinderen zijn er ook normaal op groot geworden. al die extra poespas vind ik geld klopperij. vroeger had je dat ook niet en wij zijn er toch ook gewoon mee groot geworden 馃檪馃檪馃檪

3 jaar geleden

Reactie op Saartje0409

ik doe het gewoon ouderwets. zonder airo sleep enz gewoon het ouderwetse l ...
True maar af en toe wordt je gek gemaakt whaha

3 jaar geleden

Reactie op Saartje0409

ik doe het gewoon ouderwets. zonder airo sleep enz gewoon het ouderwetse l ...
Vroeger overleden er ook veel meer kindjes aan wiegendood. Doe vooral wat goed voelt voor jezelf. Ik heb een aero sleep topper. Daaroverheen een hoeslaken van aero sleep en meer niet want hij ligt in een slaapzak. Had weken dekens en lakens gekocht maar die zijn dus overbodig

3 jaar geleden

Wij hadden gewoon 2 kleine dekentjes! 1 katoenen hydrofiele doek en van 1 zachtere stof. Vanaf 2/3 maanden oud begonnen we met slaapzakken! En inbakeren deden we ook af en toe met dezelfde katoenen hydrofiele doek op het begin

3 jaar geleden

Ik heb echt pas recent ontdekt dat je dus geen dekbedje nodig hebt? Is het gewoon een laken, met los daarover een dekentje? En als ze iets ouder zijn een slaapzak zonder verder iets?

3 jaar geleden

Ik wil wel nog een aerosleep maar die staat op het verlanglijstje. Ik vond het ook wel fijn dat je in de winkel met zon buis echt het verschil kan zien. Als ik de kans op wiegendood kan verkleinen heel graag. Bij mij op de opvang waar ik werk is het verplicht om een aerosleep te gebruiken tot 1 jaar. Verder heb ik wel wat lakentjes en dekentjes maar niet mega veel. Opzich heb je er minimaal 2 van elk nodig. En hydrofiele kunnen ook nog als lakentjes eventueel. Ook heb ik natuurlijk wat hoeslakens voor beide bedden. Wij hebben ook nog wel een wens voor meer kinderen dus komt het sws nog van pas.

3 jaar geleden

Bij ons lag de eerste alleen de eerste paar weken onder een dekentje. Daarna (als hij gaat trappelen of poging tot draaien) alleen in een slaapzak op zijn matras met molton en hoeslaken 馃槉 niet teveel lopen qua dekbedje/dekentje etc dus.. alleen een wiegdekentje was voor ons voldoende geweest

3 jaar geleden

Reactie op Mernink

Ik heb echt pas recent ontdekt dat je dus geen dekbedje nodig hebt? Is het ...
Klopt gewoon een lakentje https://www.24baby.nl/baby/slapen/babybedje-opmaken/ vond dit lijstje handig

3 jaar geleden

Reactie op XDaniafit

Ik wil wel nog een aerosleep maar die staat op het verlanglijstje. Ik vond ...
Ik wilde dan alleen het aerosleep topper en hoeslaken. Matras had ik al gekocht voor ik wist dat dit bestond.

3 jaar geleden

Reactie op Elvv

Ik wilde dan alleen het aerosleep topper en hoeslaken. Matras had ik al gek ...
Ja zelfde bij mij en als het goed is moet de topper voldoende zijn.

3 jaar geleden

Hier een matras met daarop een wollen topper in de winter (ik heb een erg ademend matras waardoor het wat koud werd, ook met een slaapzak). Daaroverheen een molton en aerosleep hoeslaken. Hij ligt al vanaf week 2 in een slaapzak, hij had het veel te koud omdat hij met zijn armen boven zijn hoofd (en dus ook boven laken/deken) sliep, en de deken ook nog loswoelde. Maar hij was wel een winterbaby, zal anders zijn met zomerbaby鈥檚 denk ik. Ik ben begonnen met 2 slaapzakken maar hij had erge reflux dus had elke dag een schone slaapzak nodig. Snel bijgekocht. Ik zou niet bij voorbaat teveel aanschaffen, je hebt binnen een dag extra binnen mocht het nodig zijn.

3 jaar geleden

Ik werk in de retail (woonwinkels) en de eerste dekbedjes gebruik je eigenlijk niet eens, die liggen er meer voor de sier.. :-)

3 jaar geleden

Bij ons hebben de oudste 2 op een airosleep topper+hoeslaken gelegen tot ze 1/1,5 jaar waren. (Wel van een ander merk, airgosave). Dit gaan we nu ook weer doen. Helemaal in het begin onder een dun dekentje en daarna in een slaapzak (zonder deken/laken). Voor het ledikant had ik bij de eerste ook dekentjes gekocht maar die hebben we bij de andere kidseigenlijk nooit gebruikt, alleen de dekentjes voor het wiegje. Dat was achteraf dus zonde van het geld.

3 jaar geleden

Reactie op XDaniafit

Ja zelfde bij mij en als het goed is moet de topper voldoende zijn.
Leek mij ook anders vliegt de baby nog met al die luchtmatrassen ahaha

3 jaar geleden

Reactie op Elvv

Dankje! Zeker handig, voel me met dit soort dingen soms echt zo dom nog 馃槄

3 jaar geleden

Wij hebben alles van aerosleep van onze dochter. We zijn er echt tevreden van. We maken ons ook geen zorgen. Als ze overgeeft valt het vocht ook door de matrasbeschermer en ligt ze niet ik haar eigen braaksel. We doen het nu niet anders.

3 jaar geleden

Heb nooit al die poespas gekocht. Gewoon normaal matrasje met lakentjes etc. Idd geen dekens nog en dan in een inbaker slaapzakje van meyco. Swaddle me. Ideaal.

3 jaar geleden

Hier ook alles van aerosleep! Zodra het kon slaapzakje aan zodat we geen gedoe meer hadden met lakentjes en zo. Maar ik heb ook mega bewegelijke kinderen. Dus dat opmaken had voor mij geen zin.

3 jaar geleden

Reactie op Onlylove

Wij hebben alles van aerosleep van onze dochter. We zijn er echt tevreden v ...
Ik las online dat het aerosleep matras soms te koud kan zijn voor baby鈥檚, net omdat het zo luchtdoorlatend is. Hoe hebben jullie dit ervaren? 馃