Zoontje wordt deze week 1 jaar. Krijgt op de opvang 's middags groenten, namiddag fruit. Thuis krijgt hij (los van de melk) 's morgens en 's avonds iets om uit het vuistje te eten (boterham, Cracotte, omelet, muffin, pannenkoek, ...). Maar de laatste tijd eet hij dus bijna niks meer omdat hij vanaf seconde 1 in zijn stoel alles om de grond gooit. Soms als ik hem dan op de grond zet, eet hij wel, maar dus van de grond. Maar is ook niet altijd. Begin een beetje moedeloos te worden.
Mensen die dit herkennen en tips hebben om hem wel iets te laten eten? Vroeger gooide hij gewoon op de grond nadat hij gegeten had, dus als hij genoeg had.
Hoort volgens mij wel een beetje bij de leeftijd, maar als je je zorgen maakt of hij wel genoeg binnen krijgt zou je hem misschien kunnen helpen bij het eten. Dus met een lepel of vork.
Dit is gewoon heel normaal op deze leeftijd, je moet hem gewoon zelf voeden tot die fase voorbij is, hier geven we tussendoor wel baby biscuits uit het vuistje voor de rest voer ik dr zelf
Dit is gewoon heel normaal op deze leeftijd, je moet hem gewoon zelf voeden ...
Als ik het eten dat hij net op de grond gegooid heeft, zelf probeer te geven, slaat hij dat ook gewoon weg. Dus zal dan es proberen met wat anders. Maar 's morgens is dat wel echt niet praktisch, want ik probeer zelf te eten terwijl hij eet.
Iets eerder opstaan smorgens en evt ander soort eten proberen?
Had recent een omelet gemaakt voor hem en aangezien hij dat ook op de grond gooide, heb ik hem dat nu gevoederd in stukjes, terwijl hij speelgoed blokken op de grond aan het gooien was 🙃 dat ging prima