15 Reacties

2 jaar geleden

Onze dochter maakt ook veel lawaai en heeft in het begin heel veel gespuugd. Dus bij ieder geluidje stonden wij ook meteen naast haar bedje. Hebben haar toch op haar eigen kamer neergelegd. Voor haar rust, maar ook voor de onze.

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft dit ook een tijdje gehad. Alleen 's nachts, overdag had ze nergens last van. Wel viel het ons op dat het gekreun vaak een kwartier/half uur na een voeding begon en stopte/verminderde na een flinke scheut of poep. Wij hebben dus de link gelegd naar haar darmpjes die aan het werk waren. We hebben 's nachts wat meer tijd genomen om haar na de voeding wat langer rechtop te houden. Hierdoor kreunde ze in ieder geval minder hard en minder lang. Uiteindelijk is het veel minder geworden. Nu (7 weken) soms nog net na de ochtendvoeding een klein beetje, maar binnen kwartier na het wegleggen is het tegenwoordig over. Het kan ook iets anders zijn (reflux bijvoorbeeld), dus het is wel goed om het in de gaten te houden, maar wij hebben dat weggestreept door bovenstaande conclusies te trekken (alleen 's nachts, stopt na scheet/poep enz.)

2 jaar geleden

Reactie op Juli147

Mijn dochter heeft dit ook een tijdje gehad. Alleen 's nachts, overdag had ...
Dit herken ik wel. De onze maakt ook veel lawaai, maar vaak net als we hem terug in bed leggen of als hij wakker begint te worden (maar ook dan kan het zijn dat hij precies terug in slaap valt en nog een uur slaapt). Maar vaak volgt er dan ook een dikke scheet en wordt hij dan stiller :p

2 jaar geleden

Inbakeren heeft hier wonderen gedaan. Hele onrustige slaper. Sinds het inbakeren slaapt ze ook veel langer door omdat ze zichzelf niet wakker maakt door al het bewegen.

2 jaar geleden

Hier net hetzelfde ‘s nachts. Overdag geen enkel probleem en maakt ze zo geen geluiden tijdens het slapen. Wij denken ook dat het de darmpjes zijn die werken aangezien ze in de ochtend altijd een volle pamper heeft.. 🤭

2 jaar geleden

Toch overwegen om haar op haar eigen kamer te leggen... Geeft jullie allemaal meer rust denk ik. Onze meid kreunt ook sinds een paar dagen meer in haar slaap en is beweeglijk. Wij maakten oom de "fout" om haar te pakken terwijl ze nog sliep of waren steeds alert omdat je wakkersignalen herkent terwijl ze dus nog in dromenland was. Nu op haar eigen kamertje en dat bevalt eigenlijk prima

2 jaar geleden

Ik weet niet of dit bij jullie ook is, maar onze zoon van 7 weken had dit ook doordat de kamer te koud is. Sinds we hem beter/warmer hadden toegedekt is het weg. Wij denken dat hij te koud had om helemaal te ontspannen. Zou voor jullie misschien ook kunnen helpen. Succes daar!

2 jaar geleden

Onze dochter heeft het ook maar dit duurt van 15/20 min. Heb het toen opgezocht en dat is een ‘teken’ dat ze bijna in diepe slaap is. Ik dacht eerst ook wat gebeurd hier, maar heb het nu losgelaten en na tijdje is ze stil :)

2 jaar geleden

Dank jullie wel voor jullie ervaringen en tips! Het was de afgelopen nachten wel weer wat frisser op de kamer, dus zal dat even in de gaten houden. Ook een goede van de darmpjes, zal ik ook even op letten en kijken of ik een patroon zie! Goede opmerkingen en had ik nog niet aan gedacht. Als dit echt nog langer doorgaat dan gaan we denk wel eigen kamertje overwegen, maar eerst nog uitproberen en aankijken. Qua reflux heeft ze ook veel last van gehad met de fles. Ik kolfde eerst alleen af omdat door omstandigheden de kraamweek chaos was en borstvoeding geen prio kreeg. Met de fles tikte ze alles binnen 6 min weg en moesten we haar echt 30 min omhoog houden erna. Nu de borstvoeding beter gaat, gaat de reflux ook 10x beter. Bijna weg eigenlijk. Ze drinkt een stuk langzamer haha. Nogmaals bedankt allemaal! 🙏

2 jaar geleden

Reactie op Amsy38

Ik weet niet of dit bij jullie ook is, maar onze zoon van 7 weken had dit o ...
Aaah bedankt voor je reactie!! Ik las mee in dit topic omdat de onze ook precies veel kreunde alleen in de nacht na een voeding dus ik dacht ook steeds darmen maar net na extra toedekken meteen stil!!! Terwijl we toch netjes de adviezen volgen qua kamertemperatuur en kleding en TOG van de slaapzak. Ben heel dankbaar voor je tip, echt fijn dat onze kleine het nu niet meer koud hoeft te hebben

2 jaar geleden

Hoe laat gaat bij jullie je kind de nachtslaap in? Bij ons rond 20:00/21:00 uur. Vanaf een uur of 3 a 4 wordt ze onrustig en maakt ze een hoop lawaai, ze heeft dan wel haar ogen dicht maar wil dan wel haar speen. Zou haar nachtslaap misschien te vroeg starten?

2 jaar geleden

Reactie op Lot321

Hoe laat gaat bij jullie je kind de nachtslaap in? Bij ons rond 20:00/21:00 ...
En met wil dan wel haar speen bedoel ik zo’n 10x vanaf 3 uur, dus niet fijn voor haar en ons haha

2 jaar geleden

Wij hadden dit ook en heb haar na 6 weken op haar eigen kamertje gelegd. Ik merk dat zij ook een stuk rustiger slaapt, ook overdag omdat zij in haar eigen kamer ligt. En het grootste voordeel vond ik dat ik niet van elk geluidje wakker werd. Als ze echt wakker is dan hoor je haar echt wel!

2 jaar geleden

Reactie op Lot321

Onze dochter (9 weken) gaat om 20.30 naar bed en slaapt tot 7.00 Incidenteel komt ze wel eens voor haar speen, maar die dagen komen niet zo vaak voor. Ik besef me wel dat mijn dochter hierin eigenlijk best een uitzondering is en vele kindjes niet zo lang/zo makkelijk slapen 's nachts.

2 jaar geleden

Reactie op Lot321

Ja wij hebben dus echt exact hetzelfde. Helaas niet beter geworden ondanks de tips dus na 3/4 uur slaap ik niet meer of amper. Wel slaapt ze de eerste uren goed. Het is dus nog maar even zoeken.. Eigen kamertje wil ik eigenlijk nog niet :( vandaag 6 weekjes