14 Reacties

2 jaar geleden

Ik geef bv, dochter van eind juni. Kwam soms om de half uur. Niks mis mee

2 jaar geleden

Reactie op Catmom93

Ik geef bv, dochter van eind juni. Kwam soms om de half uur. Niks mis mee
Ja voor mijn gevoel doe ik iets fout omdat de kraamzorg heeft gezegd dat er minimaal 2 uur tussen moet zitten overdag en snachts 3 uur..

2 jaar geleden

Ja voor mijn gevoel doe ik iets fout omdat de kraamzorg heeft gezegd dat er ...
Geef je kv of afgekolfd melk

2 jaar geleden

Reactie op Catmom93

Geef je kv of afgekolfd melk
Kunst voeding

2 jaar geleden

Ik zou gewoon je kind volgen en voeden op verzoek. Er komt vanzelf meer tijd tussen de voedingen. Ik heb vandaag om 10:30 gevoed en om 11:30 wilde ze weer.. het is wat het is.

2 jaar geleden

Ik doe zelf af en toe flesje geven, wachten tot ie stopt of in slaap valt. Dan verschonen en dan nog een keer proberen aan te bieden. Vaak vinden ze even een korte pauze wel fijn 😁♥️

2 jaar geleden

Ik geef bv, bij ons heeft de vroedvrouw aangeraden om hem om de 2 uur wakker te maken voor bv vanaf de namiddag, zodat hij meer kan eten 's avonds en 's nachts langer doorslaapt. Tot nog toe lijkt dat gelukkig te werken :-)

2 jaar geleden

Precies mijn dochter. Ze drinkt en valt in slaap. Wordt wakker en wil weer een flesje. Ik geef ook kunstvoeding. Het consultatiebureau gaf aan dat ik het los mag laten en gewoon met haar mee kan gaan in haar behoefte. Het is wat het is. Je gaat ook niet met een huilende baby zitten die honger heeft 😋

2 jaar geleden

Ja voor mijn gevoel doe ik iets fout omdat de kraamzorg heeft gezegd dat er ...
Bij ons komt ze soms ook al na 1,5-2 uur (ze is nu 3 weken oud). De kraamzorg had toen ook aangegeven dat er min. 2 uur tussen moest zitten dus dat hielden wij aan, maar dan zat ze soms zo lang te wachten dat ze over haar honger heen was zodra ze de fles eenmaal kreeg. Het consultatiebureau gaf vervolgens bij ons aan dat we het niet al te nauw moesten nemen en vooral haar moeten volgen, en dat zij wel aangeeft wanneer ze honger heeft. Heel soms komt ze al heel snel voor een "toetje", maar over het algemeen blijft het wel rond de 2,5-3 uur.

2 jaar geleden

Ik geef zelf bv, en de kraamzorg gaf aan dat je met bv niet te veel kan geven, de samenstelling veranderd mee met vraag en aanbod. Met kunstvoeding wel, omdat het aantal kilocalorieën altijd hetzelfde is, vaker/meer voeden kan dus leiden tot overvoeding. Maar als je kindje elke keer het flesje niet helemaal leegdrinkt heb je een buffertje lijkt mij?! En kan je wel 1-2 voedingsmomenten toevoegen, toch?

2 jaar geleden

Onze kleine wilde in week 1 tot 1,5 ofzo ook om de 2 uur max eten. Even doorzetten! ❤️

2 jaar geleden

Ik geef borstvoeding en sinds afgelopen week komt ze zowel overdag als in de nacht elke 2 uur. Ik weet zeker dat ik meer dan genoeg voeding heb want als ik kolf heb ik zo 200ml. Ik vind het wel heel pittig vooral in de nacht. Is dit normaal bij borstvoeding en wanneer gaat het naar 1x per 3 uur?

2 jaar geleden

Reactie op Babygirlfeb2021

Ik geef borstvoeding en sinds afgelopen week komt ze zowel overdag als in d ...
Hier ook elke 2 uur, meer dan genoeg melk ook. Gaat vanzelf beter, waneer is helaas niet te zeggen. Mijn dochter deed dit ook en liet er toen opeens 5 uur tussen in de nacht, heeeeerlijk. Merk dat zoontje nu met 4 weken ieeeets langer (2,5 uur) er tussen aan t laten is. Pittig is het zeker!

2 jaar geleden

Hier een kleine ook van 25 juli. Ik ben overgestapt naar voeden op verzoek want merkte dat die ‘tijdsdruk’ van 3-uur en ‘15 minuten per borst’ ervoor zorgde dat ze soms binnen 30-45 minuten weer kwam om te voeden. Ik zorg nu dat we binnen 3-3,5 beginnen met verschonen en heb de 30-minuten voeden wat losgelaten. Lijkt tot nu toe te werken voor haar 🙏🏻