118 Reacties

één jaar geleden

Bedoel je zonder speen/wiegen enzo?

één jaar geleden

Ja dat je hem gewoon in zijn bedje kan leggen en hij zichzelf in slaap brengt

één jaar geleden

Graag lees ik mee, want ik herken de issue maar al te goed 😅

één jaar geleden

Ik doe het nu, vanaf 9/10 weken. Voeden, donkere kamer, white noise samen liggen enndan weggaan

één jaar geleden

Ik wil het ook voornamelijk leren voor later in de opvang. Want daar zullen ze geen tijd hebben om alle kindjes in slaap te wiegen en dan wil ik ook niet hebben dat m'n zoontje eerst een uur zit te huilen om dan van ellende in slaap te vallen. Hij is morgen 2 maandjes oud

één jaar geleden

Hier werkt of de (robot) stofzuiger erg goed. Dus niet helemaal zelf in slaap maar wel met een ruis achtergrond. Hebben ook een moonie knuffel met witte ruis. Vaak na de fles van 22:00 valt hij in slaap in de co sleeper zonder speen/wiegen maar wel met de ruis van de knuffel. Overdag slaapt hij voornamelijk nog in de box. Dan gaat hij eerst spelen met de babygym en valt dan zelf in slaap. Als hij dan tussendoor huilend wakker wordt geef ik hem wel zijn speen om verder te kunnen slapen.

één jaar geleden

Onze dochter kan dit nu zo'n anderhalve week. Voor zo ver ik weet hebben we niets anders gedaan dan anders... het lukte haar opeens 😅 ze was toen 6 weken. Wel lukt het alleen op de buik, op de rug in slaap vallen is nog wel moeilijk

één jaar geleden

Hoe het hier gelukt is. Ze is nu 11 weken en sinds een week valt ze overdag zelf in bed in slaap. Ingebakerd met speen onder een fedde kees lakentje met witte ruis aan. Word wel na 45 min wakker (slaap cyclus) speentje geven en meestal valt ze dan weer zelf in slaap. Soms lukt de 2de keer niet.

één jaar geleden

Hier zijn we toen onze zoon een paar weken oud was al gaan oefenen. Hij valt nu elk slaapje zelfstandig in slaap. We hebben het geoefend volgens de methode van het boek baby in een droomritme. Echt een aanrader. Onze zoon is nu 8 weken.

één jaar geleden

Hier een avondroutine. 19.00 uur een flesje, 10 minuten beneden 'uitbuiken' dan naar boven toe. Puckababy aan, lezen we haar nog voor in de schommelstoel. Daarna in haar ledikantje, speen erin. White noise aan. Vaak is ze dan zo vertrokken 🙂 23.00 uur een flesje, uitbuiken en dan leggen we haar in het wiegje langs ons. Ook dan is ze zo vertrokken. Vaak is ze tegen 06:00/07:00 uur weer wakker. Onze meid is nu 6 weken oud.

één jaar geleden

Reactie op Happyme1989

Hier zijn we toen onze zoon een paar weken oud was al gaan oefenen. Hij val ...
Die heb ik besteld!! Ben zo benieuwd! Onze dochter is nu 6 weken en eigenlijk wiegen we haar altijd in slaap. Maar we moeten haar sowieso 20 minuten a half uur na het voeden rechtop houden om te boeren etc. In die tijd gaan we knuffelen en wiegen en valt ze geregeld bij een van ons in slaap. Dan leggen we ze voorzichtig weg. Maar soms duurt het lang voor ze slaapt en huilt ze als we haar weg leggen. Dus daar willen we wel aan werken. 👍🏻

één jaar geleden

Reactie op Aznag

Die heb ik besteld!! Ben zo benieuwd! Onze dochter is nu 6 weken en eigenli ...
Ik heb ook het boek besteld! Ben heel benieuwd.. mijn man is vanaf vandaag werken en dochter naar KDV. Dus ik heb alle tijd/rust om te gaan oefenen met slapen.. ben benieuwd. Vanochtend al een uur bezig met wiegen zonder resultaat, dus inmiddels zijn we weer team draagzak hier. Weet ook niet goed hoe ik moet beginnen en welke tijden ik moet aanhouden. Mijn zoontje is 5 weken en krijgt 6 voedingen (5 overdag, 1 nacht). Ik zie overal schema’s voor 7 voedingen namelijk. Dan zijn je dutjes ook anders

één jaar geleden

Reactie op fekri

Ik heb ook het boek besteld! Ben heel benieuwd.. mijn man is vanaf vandaag ...
Vooral kijken naar de wakkertijden voor die leeftijd. Veel belangrijker dan een schema

één jaar geleden

Ik vind het ook erg lastig om haar zelf te laten slapen. We hebben ritueel, wakker maar slaperig in bed leggen maar ze raakt best snel overstuur en weer helemaal wakker 🤔. Probeer nu toch even vol te houden, weer rustig slaperig maken als ze wakker wordt en terugleggen in bed (ipv mee naar beneden in de draagzak slapen). Vanmorgen tot 4x wakker geworden maar ligt nu in haar bed bijna een uur te slapen aan 1 stuk. Dus hopelijk helpt dit uiteindelijk

één jaar geleden

Reactie op Sterk123

Ik vind het ook erg lastig om haar zelf te laten slapen. We hebben ritueel, ...
Ik vind het zo lastig om vol te houden, ik stop haar dan in de draagzak idd omdat ik het zo sneu vind dar ze de hele tijd wakker wordt schrikt en huilt 🥺 maar hoop dat het gauw loont!

één jaar geleden

Reactie op Sterk123

Ik vind het ook erg lastig om haar zelf te laten slapen. We hebben ritueel, ...
Wat goed! Het doorzetten vind ik het lastigst. Ik heb het ook geprobeerd, maar m'n peuter riep me al vanaf beneden. Dus toch maar naar beneden gegaan en baby in de kinderwagen gelegd en door de kamer rijden terwijl ik met m'n peuter aan het kletsen was.

één jaar geleden

Reactie op stephje345

Hier een avondroutine. 19.00 uur een flesje, 10 minuten beneden 'uitbuiken ...
Wat fijn dat het zo goed gaat! Houd je de White noisede hele nacht aan?

één jaar geleden

Reactie op Liese_x

Hier werkt of de (robot) stofzuiger erg goed. Dus niet helemaal zelf in sla ...
Hoe oud is je kindje? Ik heb de babygym nog in verpakking zitten. Maar merk dat hij alerter wordt, dus misschien kunnen we die er bij gaan pakken

één jaar geleden

Reactie op Doppiej

Ik vind het zo lastig om vol te houden, ik stop haar dan in de draagzak idd ...
Ja hier (deels) hetzelfde.ben nu al twee uur bezig en krijg hem niet in slaap. Hij blijft maar piepen en huilen😫 zal vast (hoop ik!) de warmte zijn. Maar ik word echt gek, zelfs draagzak werkt niet nu. Zal zo blij zijn als het minder warm is

één jaar geleden

Hier zou ik haar ook graag overdag zelf in haar bedje willen laten slapen, ook omdat ze over 2 weken bij de opvang start. Enige wat nu lukt is wiegen in de kinderwagen of zelf haar in slaap wiegen. Maar als ik haar eenmaal in haar bedje leg, is ze met een kwartier alweer wakker 🫤