118 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Doppiej

Ik vind het zo lastig om vol te houden, ik stop haar dan in de draagzak idd ...
Ja zo herkenbaar!! Dacht ga het toch maar proberen vol te houden, avonden is ze regelmatig helemaal overprikkeld door te weinig slaap... En heb besloten als na aantal x niet lukt of ze wordt niet meer slaperig dan maar in de draagzak. Succes!

één jaar geleden

Ik zou je het boek “baby in een droomritme” aanraden. Eigenlijk hoor ik hier al 4 jaar over. Heb het ook zo aangepakt met mijn zoon 2 jaar geleden en ben er sinds vandaag weer mee beginnen (vandaag is mijn dochter 6 weken) Het boek is makkelijk en super duidelijk. Het is een methode zonder dat je je baby laat huilen, en daar hou ik van!

één jaar geleden

Reactie op Aprilmoeder

Ik zou je het boek “baby in een droomritme” aanraden. Eigenlijk hoor ik hie ...
Ook aangeschaft maar helaas nog geen resultaat hier. Misschien moet ik het langer volhouden. Hoeveel tijd kost het jou?

één jaar geleden

Reactie op Sa--696

Wat fijn dat het zo goed gaat! Houd je de White noisede hele nacht aan?
Wij maken gebruik van deze, fijn in gebruik! Laten we inderdaad de gehele nacht aanstaan. De White noise heeft ook lichtkleuren, hier maken wij ook gebruik van. (rode kleur met langzaam oplopende/aflopende verkleuring.

één jaar geleden

Reactie op Hel1J

Hier zou ik haar ook graag overdag zelf in haar bedje willen laten slapen, ...
Nou, ze slaapt nu zowaar boven alleen in haar bedje! 🥳🥳 weet niet hoe, maar nu lukt het ineens 😅

één jaar geleden

Reactie op Hel1J

Nou, ze slaapt nu zowaar boven alleen in haar bedje! 🥳🥳 weet niet hoe, ma ...
Wat goed! Wat heb je gedaan?

één jaar geleden

Reactie op Sterk123

Ik vind het ook erg lastig om haar zelf te laten slapen. We hebben ritueel, ...
ik vind het ook heel moeilijk😮‍💨😮‍💨. Maar ik weet van mn zoontje dat je er later zooooo veel aan gaat hebben als ze zelfstandig in slaap kunnen vallen. bij hem was het op een gegeven moment echt na 2 moeheidsignalen—> slaapzakje aan, slaapliedje zingen, in bed leggen, kamer uitlopen en hij ging slapen. zo chill. Wist ik nog maar wat ik precies met hem gedaan heb destijds🤭. Maargoed, houd vol!!!💪💪

één jaar geleden

Reactie op Doppiej

Wat goed! Wat heb je gedaan?
Niet veel anders dan anders! Misschien was het een kwestie van gewenning. Nog wel vaak naar haar toe omdat ze wakker wordt en dan troost ik haar. Dan wel in slaap wiegen, even 10 minuutjes wachten en wegleggen. Net bleek ze honger te hebben (had verwacht dat ze later wilde drinken) en na wat goede slokken uit de borst raakte ze in coma 😅 Heb voor het eerst kunnen stofzuigen sinds ik met haar overdag alleen thuis ben haha

één jaar geleden

Mijn kindje valt wel zelf in slaap Heeft wel een speen nodig. Is dit erg ? Ik heb wel het boek droomritme maar kan hier nog niks over vinden

één jaar geleden

Reactie op Nina30

Mijn kindje valt wel zelf in slaap Heeft wel een speen nodig. Is dit erg ? ...
Volgens mij niet erg! Het is denk ik wel een slaap associatie geworden dus wordt het later wat moeilijker om af te bouwen denk ik

één jaar geleden

Reactie op Nina30

Dit staat in het vervolg boek van Droomritme. Dit is om af te bouwen als je zou willen!

één jaar geleden

Reactie op Nina30

Dit is een beschreven manier om je kindje in slaap te vallen ‘zonder’ speen als je die gebruikt voor het slapen gaan.

één jaar geleden

Welke bladzijde is dit?

één jaar geleden

Reactie op Jaimy_xje

Dit is een beschreven manier om je kindje in slaap te vallen ‘zonder’ speen ...
Welke bladzijde is dit?

één jaar geleden

Reactie op Nina30

Welke bladzijde is dit?
Dit is een ander boek genaamd ‘Slaap consult’. Is geschreven door dezelfde schrijfster als Droomritme :). Dit boek is meer een vervolg op droomritme met wat extra informatie met kleine handvaten om je kindje nog beter te leren/laten slapen.

één jaar geleden

Reactie op Jaimy_xje

Dit is een beschreven manier om je kindje in slaap te vallen ‘zonder’ speen ...
M’n kindje valt er mee in slaap maar als speen uitvalt wordt ze niet wakker zegmaar

één jaar geleden

Reactie op Nina30

M’n kindje valt er mee in slaap maar als speen uitvalt wordt ze niet wakker ...
Ja is prima haha. Ik wilde dit gewoon met je delen. Misschien had je er wat aan :)

één jaar geleden

Ja bij mij ging t eigelijk vrij snel van zelf. Ik leg m’n kindje ( met speen dat wel) in zijn bedje en ze huilt dan soms een heel klein beetje ( niet krijsen ) ik geef haar dan een aai over er bolletje en zeg sssst soms geef ik opnieuw haar speen als die is uitgevallen en ze valt dan zelf in slaap. Soms na 5 a 10 minuten soms pas na een half uur of langer. Uiteraard wanneer ze het echt op een luid huilen zet pak ik haar op maar vaak hoef ik haar niet op te pakken .

één jaar geleden

Zelf krijg ik krommenie tenen van die hoeken . Ze zijn nog zo klein en hebben ons nog zo nodig. Ik werk zelf in de kinderopvang en echt 9 van de 10 een baby's vallen niet zelf in slaap. 🙈

één jaar geleden

Net hele dag gehannest met haar in slaap krijgen op bed. Zet ik haar net in de Tripp Trapp omdat ik even iets moest doen in de keuken. Kom ik terug, en ja hoor, ze slaapt 😅