118 Reacties

één jaar geleden

Reactie op malin23

Er staat bij: Merk je dat je baby zijn rug bolt, in je armen kronkelt, op j ...
Nee, dit herken ik niet. Het is echt puur huilen wat die doet waarvan k het gevoel heb dat die op dat moment echt aan het “vechten” is tegen ze slaap.

één jaar geleden

Reactie op Anoniemmmmma

Voorlopig nog niet gemerkt. Wel dat hij echt plots helemaal over zijn toere ...
Er staat ook dat je de borst mag aanbieden als dit hem kalmeert. Alleen, net wat jezelf ook zegt, dat je kindje niet in slaap valt tijdens het voeden.

één jaar geleden

Reactie op MichVA

Er staat ook dat je de borst mag aanbieden als dit hem kalmeert. Alleen, ne ...
Hoe lang duurde het de eerste 2 dagen vooraleer je hem/haar in slaap kreeg met deze techniek? Vandaag 2de keer proberen en ondertussen terug een uur aan het huilen 😭 mijn hart breekt echt

één jaar geleden

Reactie op MichVA

Wij zijn nu op dag 3 met het oefenen van deze methode https://www.slaaptips ...
Bij ons zoontje heb ik dit gedaan zonder dat ik die methode kende haha maar heeft bij hem geholpen! Doe dit bij mijn dochter nu weer af en toe (1 keer per dag een slaapje) en helpt al enorm! Zodra ze hard huilt pak ik haar gewoon weer op hoor en probeer ik het opnieuw. Niet te lang want wil niet heel gevecht krijgen, dan maar in de draagdoek. Beetje jammeren is ok natuurlijk. Wel doet ze alleen nog maar slaapjes van 30 minuten in haar bedje, zelfs als ze wakker in slaap valt. Zal straks hopelijk wel verbetering in komen.

één jaar geleden

Reactie op MichVA

Wij zijn nu op dag 3 met het oefenen van deze methode https://www.slaaptips ...
Ah dank voor het delen, dit geeft hoop en kracht 🫶🏽 Wij zijn net begonnen en na 2 uur proberen sliep ze 15 minuten…. En dan heel blij en ‘uitgeslapen’ wakker worden 😱 Hoe lang gaan jullie door als het lang duurt voordat ze in slaap vallen? Bij ons was het inmiddels weer etenstijd voor haar.

één jaar geleden

Reactie op Anoniemmmmma

Voorlopig nog niet gemerkt. Wel dat hij echt plots helemaal over zijn toere ...
Bij ons was dit eerst ook zo met eten en slapen (los van deze techniek). Ze was blijkbaar aan het snacken ipv eten. Misschien is dit bij jou ook het geval -je kunt er online meer over vinden. Succes 🍀

één jaar geleden

Reactie op Anoniemmmmma

Hoe lang duurde het de eerste 2 dagen vooraleer je hem/haar in slaap kreeg ...
Oe durf niet te zeggen hoelang dit duurde, maar geloof dat hij bij ons ook echt wel een tijd heeft gehuild. Enige wat toen kalmeerde was de borst.

één jaar geleden

Reactie op Sarahitsme

Ah dank voor het delen, dit geeft hoop en kracht 🫶🏽 Wij zijn net begonnen ...
Het is hier heel wisselend. Slaapje 1 en 2 is meestal 1x de hele methodiek toepassen dus 30 sec praten-1 minuut aanraken en ik doe dan even zingen. 3e slaapje gaat vaak een stuk moeizamer want hij “vecht” als het ware dan tegen ze slaap. Ben meestal dan echt wel 30min bezig. Dan de nacht.. dit is eerst 1x de methode toepassen en dan valt die voor 30 min in slaap en dan begint vaak de “ellende” gister is me vriend een uur bezig geweest om hem opnieuw in slaap te krijgen en vervolgens wordt die dan een aantal keer achter elkaar wakker voordat die pas echt in diepe slaap komt. Waar ik de meeste progressie dus in zie is het sneller in slaap vallen van slaapje 1&2 en ‘s nachts nadat die gegeten heeft. Voorheen kon die echt twee uur “mekkeren” en nu doet die beetje mompelen en valt dan zelfstandig in slaap. Kortom we zijn er ook nog lang niet hoor, maar elke vorm van progressie is iets en daar hou k me maar aan vast🙈

één jaar geleden

Soms als ik mijn dochter wegleggen (slapend) doet ze haar ogen open. Dan loop ik gauw weg om even iets anders te doen dichtbij, als ik terugkom slaapt ze soms. Dit is wel alleen in de avond. Is dit zelfstandig in slaap vallen of doen baby's soms de ogen gewoon open als ze slapen? 🤣 overdag lukt dit nooit

één jaar geleden

Reactie op Doppiej

Soms als ik mijn dochter wegleggen (slapend) doet ze haar ogen open. Dan lo ...
Herken dit van mijn kindje, maar het lijkt alsof die dit slapend doet 😅. Maar goed kan voor jouw dochter natuurlijk wel anders zijn.

één jaar geleden

Reactie op MichVA

Herken dit van mijn kindje, maar het lijkt alsof die dit slapend doet 😅. M ...
Ik ben ook bang dat ik teveel hoop heb haha, maar toch even trots 😅❤️

één jaar geleden

Ben hier met een tweeling met 1,5 maand begonnen met alleen heen en weer de speen erin.. niks zeggen.. speen en weglopen.. de eerste 2 avonden was drama.. ben wel 200 keer op en neer gelopen.. daarna hielden ze zowaar de speen in.. alsof ze wisten “ik mag er toch niet uit”.. nu kan ik ze wakker wegleggen.. liggen nog even wakker te brabbelen en vallen vaak zelfs zonder speen in slaap.. naar bed brengen duurt hier max 5 minuten. Ik doe geen riedeltjes of rituelen.. alleen maar prikkels.. fles erin.. slaapzak aan.. in bed.. aai over t bolletje en weglopen! (Tweeling)

één jaar geleden

Reactie op Firstfrummel❤️

Ben hier met een tweeling met 1,5 maand begonnen met alleen heen en weer de ...
Heerlijk lijkt me dat!! Ook dat ze beiden de speen accepteren. 🥰

één jaar geleden

Reactie op Aznag

Heerlijk lijkt me dat!! Ook dat ze beiden de speen accepteren. 🥰
Ja, moet wel zeggen dat dat veel energie heeft gekost.. net als de juiste fles vinden.. heb een vermogen uitgegeven aan spenen en flessen.. maar philips is hier een hit.. de avent fles en de soft air speen! De rest willen ze niet of ze drinken onrustig of de speen valt elke keer uit.. ze zijn nu 4 maandjes en heb 2 hele tevreden lachebekjes❤️

één jaar geleden

Reactie op Sarahitsme

Ah dank voor het delen, dit geeft hoop en kracht 🫶🏽 Wij zijn net begonnen ...
Ok update, we zitten op dag 5 nu. Onze meid is 15 weken en het helpt een beetje… De eerste 2 dagen was het flink huilen en weinig slapen. Dag 3 en 4 zeker progressie; weinig huilen en weer normale cyclus (45 min) slapen overdag. De routine ervoor maakt onze baby duidelijk rustig maar bij ons duurt het soms 2 uur voordat ze in slaap valt. Voor mij is dit wel erg veel moeite 😅 Dus ik ben terug bij in slaap voeden, dan in bed leggen en als ze daar wakker van wordt dan helpt de PU/PD stap met terug in slaap brengen met alleen je stem. Mooi kleine stap vooruit maar voor ons niet de methode voor nu, onze baby wil toch echt meer hulp.

één jaar geleden

Reactie op Sarahitsme

Ok update, we zitten op dag 5 nu. Onze meid is 15 weken en het helpt een be ...
Kan me indenken dat 2 uur indd erg lang is voor 45 min.. Lekker doen wat voor jullie en jullie kindje wel voegt. We zijn nu precies een week bezig en de grootste progressie hebben we toch wel in de avond/‘s nachts gemaakt. Waar we eerst 2 uur bezig waren om hem opnieuw in slaap te brengen hoeven we nu meestal nog maar 1 a 2 keer de methodiek uit te voeren (zonder hem uit bed te halen, puur praten-aanraken-praten) voordat hij weer opnieuw kan slapen. Geheel zelfstandig slapen zit er nog niet bij, maar hopelijk komt dat nog. Ben in ieder geval heel blij hiermee, eindelijk een beetje me avond terug 🙈.

één jaar geleden

Ik weet niet of ik het me zoontje heb aangeleerd maar ik heb hem gewoon een keertje in zn eigen bed gelegd en heb hem gewoon paten huilen en na 5/10 minuten huilen/jammeren sliep hij heerlijk. nu lees ik zijn symptomen af in zn ogen wrijven gapen jammeren etc en leg ik hem eigenlijk gelijk weg en jammert hij zich zelf in slaap en dat gaat super goed!! ben ook overgestapt van co sleeper naar de ledikant en hij doet het heel goed!😊

één jaar geleden

Mijn dochter ligt nu gewoon wakker in bed, ze gaat niet meer huilen maar valt ook niet in slaap. Ze ligt gewoon een beetje te staren en op haar handjes te sabbelen. Na een half uur pak ik haar toch maar weer op om in slaap te wiegen. Ik hou de wakkertijd gewoon aan etc. Het is al heel wat dat ze rustig is. Zouden jullie langer wachten tot ze miss toch zelf in slaap valt?

één jaar geleden

Reactie op malin23

Mijn dochter ligt nu gewoon wakker in bed, ze gaat niet meer huilen maar va ...
Ik heb geleerd dat indien ze rustig en stil zijn je ze best gewoon laat doen. Het kan enige tijd duren voor ze zelf in slaap vallen. Dus ik zou ze laten liggen. Indien ze huilt dan pas zou ik gaan helpen!

één jaar geleden

Reactie op malin23

Mijn dochter ligt nu gewoon wakker in bed, ze gaat niet meer huilen maar va ...
Zolang ze niet huilt zou ik haar gewoon laten liggen . Bij ons lukt snel in slaap vallen ook niet altijd . En die kleintjes moeten het nog helemaal leren .