118 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Hel1J
Dit! Onze dochter ligt eerst ook rustig en klaarwakker in bed, dat je denkt ...
Vanaf welke leeftijd lukt dit bij jullie baby?
één jaar geleden
Reactie op malin23
In de ochtend lukt het trouwens vaker en ook sneller. Dan is ze met een kwa ...
Veel babies slapen beter in de ochtend omdat ze dan nog niet zoveel prikkels te verwerken hebben.
Hier wordt het elk slaapje lastiger naarmate de dag vordert. En wat bij onze dochter heel belangrijk is; het juiste moment! Dus echt goed op de slaapsignalen letten, die ze niet altijd goed laat zien.
Als ik precies op tijd ben is ze snel vertrokken, maar zodra ik iets te vroeg of telaat ben kan het veel langer duren. 🤭
één jaar geleden
Mijn kindje hebben we eigelijk al vrij snel alleen in haar bed in haar eigen kamer laten slapen.. ze was 1 maand oud.
Totaal geen last mee gehad, ee sliep zelfs beter dan naast ons.
Ze slaapt ook me niets.. valt enkel in slaap met haar speen en spuwt deze na een tijdje uit. Ze vraagt er ook niet meer achter moest ze terug wakker worden.
Ik denk dat ik geluk heb want het is niet zo vanzelfsprekend hehe
één jaar geleden
Reactie op Aznag
Veel babies slapen beter in de ochtend omdat ze dan nog niet zoveel prikkel ...
Zo herkenbaar! Soms is hij ineens zo vertrokken en soms zijn we een halfuur bezig.
We herkennen de signalen gewoon niet altijd. En soms denk ik ze wel te herkennen en aan zijn huiltje te horen dat hij echt moe is, maar ben ik net bezig met de andere Kids. Ik kan gewoon niet altijd alles laten vallen meteen.
Gisteravond ineens weer de speen gepakt. Hij pakte die de eerste weken en toen wilde hij hem niet meer. Maar hij had zoveel zuigbehoefte . Dus speen gepakt en toen sliep hij ineens zo.
We gebruiken overdag nog vaak de kinderwagen beneden. Hij is nu bijna 4 maanden.
één jaar geleden
Reactie op Sa--696
Zo herkenbaar! Soms is hij ineens zo vertrokken en soms zijn we een halfuur ...
Oh joh! Hier bijna hetzelfde. Alleen wilde ze vanaf de geboorte al geen speen en nu ineens wel. Het geeft haar veel comfort merken we en ze slaapt sneller en langer. Het troosten gaat zo ook een stuk makkelijker. Soms ligt ze gewoon tevreden wakker op dat ding te zuigen totdat de slaap haar overvalt. Prima! Beter dan huilen.
één jaar geleden
Ons kindje laat ook niet altijd slaapsignalen zien. Is dan ineens kei moe en gaat dan wel huilen maar dan moet je hem dus eigenlijk al klaar in bed hebben liggen.
Ik houd dus heel consequent de wakkertijd aan. En geloof me, ik heb zo hard geroepen van tevoren dat we niet zo stellig daarmee zouden zijn. Al dat obsessieve gedoe…🙈
Maar ik heb een week geïnvesteerd in strak die 90 minuten aanhouden, helpen met in slaap vallen etc. Dat duurde eerst lang.
Nu is hij echt precies op de klok. Na 1u en een kwartier ga ik naar boven, slaapritueeltje, slaapklaar in bed en jawel hoor, even een beetje klagen en hij slaapt. Magie.
We hebben het hem tijdens een sprong aangeleerd dus ik hoop dat hij het tijdens de volgende sprong vol houdt😂
één jaar geleden
Reactie op beebje92
Ons kindje laat ook niet altijd slaapsignalen zien. Is dan ineens kei moe e ...
Overigens lukt het ‘s ochtends inderdaad beter dus doe ik hem dan in zijn eigen kamer, en ‘s middags vaak in mijn armen maar wel dus nog precies op tijd! En dat werkt net zo goed.
één jaar geleden
Reactie op Catmom93
Krijg echf het idee dat elk kind slaapt begalve de mijne. een dutje van een ...
Als je baby ‘s nachts goed slaapt en voldoende uren maakt, is het niet erg dat de slaapjes overdag wat korter zijn vertelde het CB mij.
Als je een beetje rekening houdt met de maximale wakkertijd. Dus na max 90 iig proberen een dutje te doen of op zijn minst een rustige omgeving als aanzet voor dutje.
Snap wel dat het frustrerend is hoor, ben je een uur bezig voor een slaapje van 30 min🥲🥲🥲
één jaar geleden
Hier ook gister weer 45 min bezig voor een slaapje van 30 min terwijl ik mezelf had voorgenomen dat niet meer te doen. 🫣 Hier legde ik haar vaak nog terug na de voeding van 07:00 en sliep ze weer verder (en ik ook🤣) dat doet ze nu ook al een poosje niet meer. Ik legde haar dan gewoon wakker terug en viel ze wel even weg. Ik ga nu vandaag proberen haar echt wakker te houden en dan rond 09:00 naar bed te doen kijken of ze dan langer slaapt.
4 maanden geleden
Lieve allemaal, even een check in. Onze baby kan nu met 13 maanden zelf in slaap vallen. Ik dacht ik check even in met deze groep hoe het bij jullie gaat/ is gegaan. Ik las mijn berichten terug van 9 maanden haha ze was er toen echt nog niet klaar voor. Die kleintjes zijn eigenlijk gewoon de baas, we kunnen maar het beste er in mee gaan
4 maanden geleden
Reactie op Np22
Hier ook gister weer 45 min bezig voor een slaapje van 30 min terwijl ik me ...
Hier ging het bij mij eigenlijk vanaf dit moment gelijk beter! Ze viel vanaf dat moment zelf beter in slaap en sliep toen ook van 19:00 tot 07:00! Nu nog nooit s’nachts wakker geweest maar wel altijd wat meer moeite met de slaapjes overdag (over het algemeen kort). Soms ook wel eens vermoeiend met zon druk dametje maar mag zeker niet klagen. 😁
4 maanden geleden
Bij mijn zoontje van 13 maanden zie ik langzaam tekenen dat hij de mogelijkheden heeft om zelf in slaap te gaan vallen: hij snapt wat 'liggen' is en heb ook het idee dat hij 'eigen bedje' een beetje begint te snappen. Moet zeggen dat het nu nog een beetje wisselend is, als hij last heeft van z'n tandjes is het gewoon weer wandelen/wiegen/met borstvoeding in slaap vallen. Ach, het houdt je bezig🤓
4 maanden geleden
Een baby kan dat eigenlijk nog niet zoals een volwassene. Dat weten we geloof ik allemaal 😇 Neemt niet weg dat een dreumes van 1jaar+ steeds beter dingen snapt en daardoor meer rust ervaart. Mijn zoontje is bijna 14 maandjes en we hebben een grondbed waar hij samen met ons in slaap valt na een flesje of even knuffelen. Sinds een maand zien we duidelijk verschil in zijn gedrag; hij speelt zelfstandig terwijl we bij hem zitten en komt vanzelf na een minuut of 10 naar ons toe kruipen en gaat tegen ons aan liggen. Hij snapt dat wij in de buurt zijn en dat het tijd is om te ontspannen (ik haal dus alle luidruchtige speeltjes weg, alleen een knuffel of boekje etc blijft over) en hij geeft zich daar aan over. Daarvoor was het een paar weken een gevecht tegen de slaap. Hij bleef super druk (klimmen op het matras, zich laten vallen, draaien, wild en gek doen
doen) hij stond gewoon "aan" en leert nu dat het tijd is om naar de "uit" stand te switchen.
Of dat met groei, een slaapritueel, meer skills/ervaring van de kleine zelf, meer vaste voeding, beter energie kwijt kunnen via actief zijn -of een combi daarvan- te maken heeft... I don’t know. Waarschijnlijk?
Geduld. Uiteindelijk komt t vanzelf. Zo voelt het alleen soms niet ☺️