20 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb ze bij mijn eerste van iemand geleend, dus waren ook niet nieuw. Kan ze nu weer lenen. Zou ze zeker niet nieuw kopen. Ze zijn best prijzig voor een paar dagen gebruik, dus als ik ze moest kopen zou ik ook op Vinted kijken. Ik vind het ook geen rare vraag als je de verkoopster vraagt hoe oud de kruik is en of deze lekdicht is. Het moet wel veilig zijn.
3 jaar geleden
Nog ter aanvulling: mijn dochter is ook van juli en wij hebben de eerste dagen echt 2 kruiken nodig gehad. Ze was ietsje te vroeg en kon zichzelf niet goed warm houden. Zelfs met 25 graden buiten hebben baby’s een kruik nodig 😅
3 jaar geleden
Een pasgeboren baby kan zichzelf nog niet goed op temperatuur houden en dan zelfs in de zomer ga je een kruik nodig hebben. Zelfs als je kindje iets ouder is kan het prettig zijn om het bedje te verwarmen met een kruik. Richting het einde van augustus kunnen de nachten al (te) koud zijn. Ik raad dus zeker aan tóch een kruik te kopen. Bij prenatal zijn ze regelmatig in de aanbieding, onlangs waren ze 2 voor 19 euro. Je kunt ze inderdaad ook tweedehands kopen, dan zou ik ze persoonlijk heel goed controleren. Je kunt ook nieuwe doppen kopen als je het écht niet vertrouwd.
3 jaar geleden
Dank voor de gemixte reacties! Ik denk dat ik met de juiste vragen/ fotos wel voor tweedehands kan gaan, tenzij ik echt een goede aanbieding tegenkom.
Eerste kind is van mei, 4,3 kg bij de geboorte. Geen kruik nodig gehad, ik had een elektrische geleend naar vond het een onaangename geur hebben. Daarom ook niet echt gebruikt en de kraamzorg miste m ook niet erg geloof ik. (Hoeft nu natuurlijk niet zo te zijn, snap ik.)
Ook nog een idee: laat kopen, kaartjes eraan laten en terugbrengen indien ongebruikt 😆
3 jaar geleden
Ik heb ze tweede hands, ook weer doorgegeven daarna, je kan nieuwe doppen kopen als ze lekken en je moet ze gewoon controleren voor gebruik, nieuwe kruik zou ik ook altijd controleren dus maakt weinig verschil. Overigens waren mijn eerste twee baby's 4,5kg en toch kruiken wel nodig gehad (was wel in januari en september maar dat maakt voor de binnentemperatuur niet super veel uit) maar mijn verloskundige zei toen ik haar vroeg of die kruiken nou echt nodig zijn dat je toch ook altijd nog je kindje gewoon op je borst kan leggen is ook warm (kom je zelf alleen minder aan rust toe)
3 jaar geleden
Wij hadden vorige x een winter baby en hebben ze geen 1x gebruikt. We hebben nu gewoon een normale kruik voor het voor verwarmen van het bedje. Laten ons kindje niet alleen met kruik in bed. En de kruik zal niet mee gaan in de wandelwagen. Enkel voor het voorverwarmen.
3 jaar geleden
Je kan nieuwe doppen kopen. Maar sowieso even goed controleren voordat je ze gebruikt. Onze eerste is ook van juli en hebben die kruiken alleen de eerste nacht gebruikt om het bedje op te warmen 😅
3 jaar geleden
Vraag ze een foto van het rubber te sturen 🤷🏻♀️ ik heb de kruiken nog van ruim 16 jaar geleden en in 2021 nog gebruikt. Geen lekkage. Bijna niet gebruikt. Ga ze binnenkort testen maar verwacht dat ze nog oke zijn maar is zomer baby dis denk deze niet nodig te hebben
3 jaar geleden
Owh dit topic laat mij twijfelen of ik nu nieuwe moet aanschaffen 😅 ik ben zwanger van mijn tweede. Voor mijn eerste heb ik nieuwe kruiken gekocht en intensief gebruikt (oktober geboren, klein, koukleum). De kruiken liggen nu opgeborgen in de kast maar ik ben dus zo'n iemand die niet wist dat je die kruiken gevuld moest opbergen...
Waar moet ik nu op letten als ik ze weer wil gebruiken? Sowieso lekken natuurlijk... Maar dus ook of het aan de binnenkant geroest is? Kan je dat zien? Ga ze er morgen maar eens bijpakken....