19 Reacties
4 maanden geleden
Als ik zeg gaan we naar bed / boven , loopt hij naar de trap en gaat dan naar boven.
Als ik zeg gaan we eten gaat die naar zijn eetstoel dat ik hem er in kan tillen.
Grappig he! Echt leuk maar ook vermoeiende fase vind ik haha
VRIEND
4 maanden geleden
Reactie op devidevries
Als ik zeg gaan we naar bed / boven , loopt hij naar de trap en gaat dan na ...
Jaaa super leuk maar inderdaad heel vermoeiend. 26 weken zwanger van de 2de en ben de helemaal achter madame aan het aanrennen letterlijk en figuurlijk om uit te leggen wat wel en niet mag en waarom niet 😂
4 maanden geleden
Reactie op MomAy
Jaaa super leuk maar inderdaad heel vermoeiend. 26 weken zwanger van de 2de ...
Aaah ja.. gefeliciteerd maar pfoe lijkt me pittig!!
4 maanden geleden
Ze begrijpt echt al heel veel!
- Als ik vraag waar iets ligt, gaat ze het halen (knuffel, speelgoedjes, voorwerpen in huis, echt veel verschillende dingen kent ze)
- als ze naar boven wil klopt ze op de deur naar de trap
- als ze een schone luier wil gaat ze met haar armen omhoog bij de commode staan
- als ze klaar is met eten, gaan wederom haar armen omhoog om uit de stoel getild te worden en zegt ze: "kla" (klaar)
- als ik zeg dat we gaan eten, gaat ze al naast haar stoel staan.
- als ze merkt dat we weggaan, pakt ze haar pet van de kast (ook als er geen zon is😅)
- Afhankelijk van naar wie we toe gaan, weet ze of we met de fiets of de auto gaan en gaat dus naar de voor- of achterdeur
- ze gebruikt wel wat woordjes (nog niet extreem veel), maar kan met stemgebruik en handgebaren wel héél goed communiceren. Komt zelden meer voor dat ik niet weer wat ze bedoeld
- Ze snapt heel veel van wat wij zeggen/vragen en reageert bewust met ja of nee als je iets vraagt
Echt heel leuk om te zien en het wordt zo ook steeds makkelijker om haar te begrijpen
4 maanden geleden
Ha heel veel is herkenbaar wat ik hier lees! Onze dochter neemt ons ook vaak mee aan het handje om iets duidelijk te maken. Laatst had ze haar loopauto klemgereden en kwam ze mij ophalen, ze stopte weer bij de loopauto en toen ik hem had verplaatst ging ze direct spelen. En zo gaat ze bijvoorbeeld ook bij de deur naar de gang staan als ze moe is en naar boven wil... leuke fase!
VRIEND
4 maanden geleden
Reactie op def246
- Afhankelijk van naar wie we toe gaan, weet ze of we met de fiets of de au ...
Geen idee, als mama het zegt zal het we zo zijn toch. Kinderen gaan goed op Pavlov reacties.
Dus als je telkens hetzelfde zegt en doet. Bijvoorbeeld we gaan naar opa en oma, gaan we naar opa en oma en je loopt naar de voordeur en je herhaalt dat al maanden achter elkaar en als je naar tante gaat loop je naar de achterdeur en herhaal je hetzelfde dan kan het zijn dat kinderen de routine onthouden. Niet perse de persoon/huishouden erachter of de specifieke link met de fiets of de auto leggen.
4 maanden geleden
Reactie op def246
- Afhankelijk van naar wie we toe gaan, weet ze of we met de fiets of de au ...
Weet ook niet of ze perse de persoon herkent, of gewoon denkt dat 'tante x' het woord is voor fiets en 'oma Y' het woord is voor auto, maar ze gaat wel steevast richting het goede vervoersmiddel
VRIEND
3 maanden geleden
Net echt weer een momentje dat ik dacht hoe dan?! Ze krijgt voor het naar bed gaan een flesje nog. Nou zit er wel eens een klontje of iets in en dan schudden wij even licht voor haar met het flesje.
Ze drinkt. Miept ene beetje en Ineens stopt ze. Schud met haar flesje in 1 hand een paar x op en neer en drinkt rustig haar flesje leeg.
3 maanden geleden
Die van ons begrijpt ook zo veel en is echt leuk om te zien!
Weet wanneer we de deur uit gaan en ze weet als de schoenen aangaan dat ze dan gaat zitten zodat ze aan kunnen.
Ze weet in de parkeergarage in ons appartementen complex waar onze auto staat.
Pakt dingen op als je er om vraagt en ruimt ze op als je het vraagt.
Begrijpt veel van wat ik zeg/vraag.
Ze weet ook weer onze voordeur te vinden als ze voor op loopt.
Kan verschillende dieren aanwijzen als ik vraag waar is de beer,uil,vogel etc.
Bizar hoe het zo snel kan gaan af en toe🤯🥹
3 maanden geleden
Onze dreumes kan nu ook zingen op zijn manier.
Er is een liedje van Jokie en Jet over de speeltuin. Dat refrein begint met: "Draaien draaien draaien in de draaimolen" en eindigt met: "maar pas op dat je niet valt, want dan is je knietje blauw, AUW!"
Hij komt dan naar me toegekropen met een verwachtingsvol gezichtje en zegt dan: "Jaaajaaaajaaaaj AAAAM!" ("Draaien draaien draaien auw" dus). Dan moet ik dus dat refrein gaan zingen en vult hij aan het einde aan met AAAAM 😂