26 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op M W N
Jup same. En mijn bekkenbodem staat nog iets te wijd na 9week qua bevalling ...
Volgens de bekkenfysio zat bij mij alles weer op de plek. Had alleen iets een verzakking van de blaas, maar dit was niet erg. Moest alleen aanspannen bij niezen en hoesten. Moet wel zeggen dat ik sowieso tijdens de zwangerschap al last had van de bekken, misschien dat het nu gewoon nog meespeelt. Of dat het erger geworden is na de bevalling. Vind het wel super vervelend. Wil graag wandelen met de kleine man, maar na een kwartier kan ik al niet meer…
2 jaar geleden
Hi! Ik had na de geboorte veel druk van onder door de bekken. Mijn dochtertje is geboren als sterrenkijker met vacuümpomp en knip omdat ze niet langs mijn schaambeen kwam.. het is nu 9 weken geleden en merk dat het wel wat minder is geworden maar ik denk dat het ook veel tijd nodig heeft om goed te herstellen hiervan. Ik had tijdens mijn zwangerschap al problemen met mijn bekken, volgde hier inderdaad ook fysio voor. Ook merk ik dat ik op tijd moet rusten en dan ook echt rust geven aan mijn bekken door plat te liggen.
2 jaar geleden
Reactie op MamavanNéva
Hi! Ik had na de geboorte veel druk van onder door de bekken. Mijn dochtert ...
Dank voor je berichtje. Druk van onder heb ik eigenlijk niet. Het is meer een brandend gevoel in mijn onder rug na inspanning. Moet dan ook inderdaad echt mijn rust pakken. Ze hebben bij mij niet met de vacuümpomp gedaan. Wel ben ik volledig uitgescheurd. Het pers gedeelte ging ook beetje te snel. Hij was er met 20 min. Misschien dat dit ook nog wel meespeelt… echt geen idee
2 jaar geleden
Hier ook herkenbaar.
Had het bij mijn eerste na de bevalling (vacuümpomp) en nu bij de tweede ook weer (sterrenkijker). Heeft inderdaad tijd nodig. Bij de eerste ben ik veel te snel lange stukken gaan wandelen met de draagzak, daardoor dik een jaar last gehad. Dus neem echt de tijd en rust als dat kan :)
2 jaar geleden
Reactie op Tammie1303
Volgens de bekkenfysio zat bij mij alles weer op de plek. Had alleen iets e ...
Ik had met 13weken al bekkeninstabiliteit. Had nog oefeningen van me dochter (daar kreeg ik het later mee in de zwangerschap. Rond 28week ongeveer 2,5jaar geleden). En ja ik wil ook heel graag weer hele dagen wandelen maar mijn lichaam zegt ook nog na 15min ho stop rechtsomkeer naar huis of bij een restaurant (mits die in de beurt is). Uurtje tot 1,5uur zitten voor ik weer verder kan. Best hinderlijk 🙈 en raak dan ook best gefrustreerd met me zelf.
Nu moet ik volgende week weer werken (werk als huishoudelijk hulp via de thuiszorg) dus maar even afwachten wat ik al wel en niet aan kan. En dat dan aangeven bij de werkgever.
2 jaar geleden
Reactie op silvia_1990
Hier ook herkenbaar.
Had het bij mijn eerste na de bevalling (vacuümpomp) ...
Dank voor je berichtje. Ja ik merk aan mezelf dat ik teveel wil doen. Moet officieel 5 oktober weer werken, maar denk niet dat dit hem gaat worden. Vind het vooral vervelend. Voor mezelf, mijn zoontje en mijn werk…
2 jaar geleden
Reactie op Tammie1303
Dank voor je berichtje. Druk van onder heb ik eigenlijk niet. Het is meer e ...
Wat bij mij hielp tegen mijn bekken tijdens de zwangerschap was een warme douche, bad of kruik en echt op tijd plat! Mijn advies van de bekkenfysiotherapeut was toen 1 uur belasten (zitten,staan,lopen) 10 min plat op bed. Snap dat nu niet haalbaar is maar wellicht kun je tussen door even 10 min plat gaan liggen om te kijken of het verlichting geeft. Een bevalling brengt veel met zich mee, goed luisteren na je lichaam (hoe moeilijk soms ook) rust geven. En vergeet niet dat het tijd nodig heeft. Het is allemaal niet niks! 💕🌸
2 jaar geleden
Reactie op M W N
Ik had met 13weken al bekkeninstabiliteit. Had nog oefeningen van me dochte ...
Ik heb precies hetzelfde. Ook al met 14 weken. Inderdaad het gefrustreerde gedeelte heb ik veel last van.
Heb toevallig vandaag contact gehad met werkgever. Ik werk op een broodafdeling dus hele dagen staan/tillen/lopen. Alles wat ik niet kan dus..
2 jaar geleden
Reactie op MamavanNéva
Wat bij mij hielp tegen mijn bekken tijdens de zwangerschap was een warme d ...
Dank voor deze tips! Ga dit zeker proberen. Ja weet dat ik naar mijn lichaam moet luisteren, maar heb ik af en toe nog wat moeite mee… 🙈
2 jaar geleden
Reactie op Tammie1303
Dank voor deze tips! Ga dit zeker proberen. Ja weet dat ik naar mijn lichaa ...
Begrijp je helemaal! Ik kan dat ook niet zo goed.🤭🤭
2 jaar geleden
Reactie op MamavanNéva
Begrijp je helemaal! Ik kan dat ook niet zo goed.🤭🤭
Gelukkig zijn we niet alleen dan haha! Gelukkig is mijn man heel erg begripvol hierin en remt me ook gewoon echt wel af met dingen en doet hij heel veel met onze zoon.
2 jaar geleden
Ik heb 2 bevallingen gehad. Bij beide tijdens de zwangerschap veel last van mijn bekken gehad. Bij de eerst begon het met 12 weken en bij de tweede al bij 4 weken. Na mijn eerste bevalling met knip en vacuümpomp, is de baby er na 3 keer persen eigenlijk uit getrokken omdat het niet goed ging met hem. Toen heb ik wel een tijdje last van gehad.
Bij deze bevalling heb ik persgedeelte zonder ingrepen kunnen doen in zo een 20-30 min. Ik had eerst geprobeerd op mijn zij te persen maar dat deed teveel pijn. De enige optie die voor mij te doen was was op een haarkruk. Ik heb na de bevalling nog veel pijn gehad. Na 6 weken mocht en kon ik pas wat tillen, wat erg moeilijk is met een peuter erbij.
Ik ben nu 10 weken geleden bevallen en het gaat op de meeste momenten goed alleen ik kan dus ook niet stilstaan (nog geen minuut), liggen doet zeer, tillen moet ik echt opletten op hoe ik til en kan ik ook nog niet vaak op een dag. Wandelen moet ik nog steeds pauze houden na zo een 15 minuten wandelen.
Dit herstel duurt in ieder geval een stuk langer dan bij mijn eerste. Dus heel herkenbaar alleen was het bij mij geen sterrenkijker
2 jaar geleden
Reactie op Tammie1303
Gelukkig zijn we niet alleen dan haha! Gelukkig is mijn man heel erg begrip ...
Dat geluk heb ik thuis ook! ❤️
2 jaar geleden
Reactie op Tammie1303
Ik heb precies hetzelfde. Ook al met 14 weken. Inderdaad het gefrustreerde ...
Ik moet dus nu zo naar kantoor contract tekenen. En heb dus al weer 2dagen opzitten qua werk maar merk wel dat in na 2 huizen graag wil liggen (ondanks ik het in etapes doe bij hun thuis). En heb 3 huizen per dag op vandaag na. En gister moest ik echt in beweging blijven van mezelf. Want merkte gewoon dat als ik ging zitten ik niet meer omhoog kwam😳 door de pijnscheuten dus vandaag aankaarten bij mijn werkgever
2 jaar geleden
Reactie op M W N
Ik moet dus nu zo naar kantoor contract tekenen. En heb dus al weer 2dagen ...
O heftig! Hoe is het gegaan? Werkgever beetje begrip voor de situatie?? Denk wel aan jezelf, doe ik ook! Contact gehad met werkgever en blijf in de ziektewet. Ze vonden het belangrijkste dat ik straks weer beter kan bewegen en met mijn zoon wat kan doen. Werk kwam later wel werd me gezegd. Heeft echt veel stress weg genomen!
2 jaar geleden
Reactie op Carmenkw
Ik heb ook waarschijnlijk bekkenpijn al voelt het als ik een schok krijg do ...
Jaa ik snap je helemaal. Ik voel me ook best lullig naar mijn werk toe, maar mijn werkgever gaf aan dat het belangrijkste is dat ik weer kan bewegen. Werk kwam later wel
2 jaar geleden
Reactie op Tammie1303
O heftig! Hoe is het gegaan? Werkgever beetje begrip voor de situatie?? Den ...
Ik ben inmiddels een maand al weer aan het werk bijna (18oktober precies een maand) eerste week was echt heel zwaar. En nu ook last van me knieën iets te vroeg begonnen. Maar ben blij dat ik weer nuttig ben ofzo dus blij dak weer kan werken🙈
2 jaar geleden
Reactie op M W N
Ik ben inmiddels een maand al weer aan het werk bijna (18oktober precies ee ...
Fijn dat het toch gelukt is! Ik ben zelf nu 2 dagen een half uurtje aan het werk achter de kassa. Ik moet van alles doen voor mijn bekken. Fysio, hersteltraining, osteopaat. Moet wel zeggen dat het wel even fijn is die dagen eruit te zijn. Even onder de volwassen mensen. Hoop dat ik snel hersteld ben en ook weer lekker kan werken.