15 Reacties

2 jaar geleden

Weleda billen crème!! Heel dun aanbrengen dan trekt het beter in. Ik doe dit al als ik de billetjes rood zie worden

2 jaar geleden

Ander merk luiers of doekjes? Bij ons helpt zinkzalf en daktarine zalf goed als het heel hardnekkig is. En anders weleda billenzalf

2 jaar geleden

Onze onthaalmoeder zegt dat daktozin goed werkt. Maar zelf nog niet getest.

2 jaar geleden

Voor ieder kindje echt anders maar bij ons werd de billencreme van Dr. Leenarts heel goed

2 jaar geleden

Hier werkt bepanthen altijd het best en als het echt erg is dan doen we er heilwolle in een paar plukjes

2 jaar geleden

Met zinkzalf (kruidvat merk) ging het hier over. Bepanthen deed onvoldoende

2 jaar geleden

Ja weleda idd. En als het echt niet over gaat ander merk luiers proberen.

2 jaar geleden

Suducreme lijkt het hier te verergeren, de opvang doet dan bepanthen of vaseline omdat dat dat wat vetter is en dan vaak beter helpt als ze last van sudocreme krijgen. Zelf smeer ik vooral vaseline en dit helpt vaak al goed. Zinkzalf van Zwitsal geprobeerd maar hij heeft keihard lopen krijsen, ontroostbaar huilen. toen hij uitslag had nadat ik het opsmeerde. 2x gehad, pakte ik een doekje om het weg te halen was het direct beter.

2 jaar geleden

Het kan ook aan de soort billendoekjes liggen. Ons dochtertje krijgt roodheid en uitslag van zwitsal doekjes. Nu 99%water van de lidl of pampers merk en ze heeft nauwelijks last. Als ze het heeft is sudocreme bij ons wat werkt

2 jaar geleden

Zinkolie van dr Swaab was ons aangeraden door het ziekenhuis.

2 jaar geleden

Dr leenarts en dan bepanthen bij elke ontlasting insmeren.

2 jaar geleden

Als sudocrem niet helpt kan je de billen beschermen tegen ontlasting met tepelzalf, gewoon de goedkoopste bijv van kruidvat, daar zit ook gewoon lanoline in

2 jaar geleden

Het kan ook goed een schimmeltje zijn, dan is het advies om miconazol te smeren met daarover heen een dikke laag zinkzalf/sudocreme ter bescherming.

2 jaar geleden

Pure lanoline van texelana werkt echt super. En idd even checken of het geen schimmel is, dan heb je namelijk zalf van de huisarts nodig

2 jaar geleden

Reactie op Zeefjuh

Pure lanoline van texelana werkt echt super. En idd even checken of het ge ...
Voor dat zalfje hoef je niet langs de huisarts. Verkopen ze ook bij de drogist (miconazol zalf)