9 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb drie weken geleden een ijzerinfuus gehad en zag er eigenlijk wel wat tegenop, omdat ik niet zo van naalden en infusen hou, maar het is echt 1000% meegevallen. Ze hebben me wel twee keer moeten prikken voor dat het infuus op de juiste plek zat, omdat ik in mijn onderarm schijnbaar kleppen in mijn aders heb. Infuus duurde ongeveer 15 tot 20 minuutjes zoiets en mijn partner was er wel bij, maar ik had mijn infuus aansluitend aan de groeiecho in het ziekenhuis dus we waren er toch al. Ik heb geen last gehad van bijwerkingen, maar kan ook niet zeggen dat ik iets gemerkt heb na het infuus. Vermoeidheid is nog steeds ruim aanwezig, maar goed.. zwanger van een tweeling met nog twee kleine kids rondrennen speelt daar ook vast een rol in馃槄

3 jaar geleden

Ik heb hem vorige week gehad, bij mij lieten ze hem in 1 uur lopen. Het mag officieel in 15 minuten. Tijdens het infuus geen bijwerkingen, die nacht werd ik wel even flink ziek en ben er 1.5 dag in totaal ziek van geweest. Ik was alleen in het ziekenhuis en daarna ook gewoon 40 minuten na huis gereden. Ik merk nu bijna een week later dat ik de dag nu volhou tot een uur of 7 zonder smiddags nog even op bed te gaan. Ik moet over 2 weken weer bloedprikken om te kijken wat de waarde dan is.

3 jaar geleden

Bij welke ijzerwaarden was een infuus nodig? Hebben de pillen helemaal geen effect gehad?

3 jaar geleden

Reactie op Anika94

Ik heb drie weken geleden een ijzerinfuus gehad en zag er eigenlijk wel wat ...
Ja ik kijk er namelijk ook enorm tegenop. Bloedprikken vind ik al vreselijk haha. Oh dat valt reuze mee 15-20 min. K dacht een hele dag ofzo. Dank voor deze inzichten:)

3 jaar geleden

Reactie op Shanna94

Ik heb hem vorige week gehad, bij mij lieten ze hem in 1 uur lopen. Het mag ...
Een uur valt ook mee. Vervelend dat je wel ziek van geworden bent. Hoever ben je dat je al na 2 weken bloed moet prikken?

3 jaar geleden

Reactie op YSM

Bij welke ijzerwaarden was een infuus nodig? Hebben de pillen helemaal geen ...
Die van mij was gezakt naar 5.8 en na 6 weken met ijzertabletten naar 5.6. dus helaas hebben de pillen voor mij niet snel genoeg gewerkt.

3 jaar geleden

Reactie op liznaa

Een uur valt ook mee. Vervelend dat je wel ziek van geworden bent. Hoever b ...
Ik ben nu 34 weken en 2 dagen. Ik heb de wens om thuis te bevallen. Bij mijn vorige bevalling erg veel bloed verloren. Mocht mijn waarde over 2 weken niet normaal zijn, moet ik verplicht in het ziekenhuis bevallen. Mijn waarde was 5.4 en qua ijzeropslag had ik niks.

3 jaar geleden

Ik heb een aantal weken geleden een ijzer infuus gehad. pijn? nee alleen even het infuusje erin zetten, dat was zo klaar! in het begin voelde alleen het ijzer wat koud aan in me arm, maar zeker geen pijn. Volgensmij duurde het ongeveer een uur. mijn partner was mee maar deed ondertussen boodschappen en kwam toen weer terug. Het werkt pas na ongeveer 3 weken, je lichaam moet het ijzer eerst gaan opnemen. Ik heb een aantal dagen hoofdpijn gehad als bijwerking馃槉

3 jaar geleden

Reactie op YSM

Bij welke ijzerwaarden was een infuus nodig? Hebben de pillen helemaal geen ...
Mijn ijzerwaardes liggen standaard rond 6 tot 6,5. Bij 27 weken was het 6,5. Toen twee keer per week ferrofumeraat tabletten gekregen en vier weken later opnieuw laten prikken bleek het evengoed gedaald tot 6. We konden eerst proberen met dagelijks tabletten gedurende een periode van 2 weken en dan nogmaals prikken (met ruim 32 weken) om te kijken of dat beter was en anders alsnog ijzerinfuus voor een extra boost. Aangezien er een verhoogde kans was op vroeggeboorte toch maar meteen voor ijzerinfuus gekozen, maar inmiddels 35+2 meneer en mevrouw zitten er nog steeds馃槄