5 Reacties
3 maanden geleden
Blijkt dus een manier van communiceren te zijn omdat ze verbaal niet sterk genoeg zijn. Zo geeft mijn kleine heel vaak liefdes bijt bij het knuffelen of als hij honger heeft. Het is dus normaal en moet minder worden als de kleine beter gaat leren praten en dingen aangeven
3 maanden geleden
Mijn zoontje heeft een aantal weken terug ook af en toe gebeten. Hij deed dat gelukkig enkel bij mij en niet in de crèche. Ik had de indruk dat het ofwel in zijn enthousiasme was als hij me aan het knuffelen was ofwel omdat hij dacht dat kusjes eigenlijk bijten is. Ik heb ook telkens au gezegd en hem dan wat verder weg gezet of zelf wat afstand genomen. En dan heb ik ook een tijdje "niet bijten" gezegd als ik dacht dat hij het weer ging doen. En dan is het overgegaan. Geen idee of dat door mijn strategie kwam of omdat zijn tanden bijvoorbeeld ervoor pijn deden en toen niet meer :-).
3 maanden geleden
Wat mooi dat je kijkt naar de behoefte achter het gedrag. Ik begrijp dat je er onzeker van word 🙁 Misschien kan je op de site van Janet Lansbury of in haar podcasts op Spotify hier iets over vinden. Ze had laatst een podcast over soortgelijk gedrag, alleen bij een ouder kindje. Sterkte!
3 maanden geleden
Mijn dochter knijpt mij al zo lang als ik me kan herinneren eigenlijk, en HARD en kleine velletjes en blijft doorgaan continu en achter elkaar nieuwe plekjes pakken om te knjjpen, tijdens de borstvoeding, of tijdens het in slaap brengen ook. Heb ook alles geprobeerd maar het lijkt wel een automatische oncontroleerbare drang waar ze niks aan kan doen 😅🤷🏻♀️ ik klem vort haar ene arm onder mijn oksel of tussen haar en mijn lichaam gedrukt en hou dr andere hand met mijn hand vast. Zal vast wel een keer ophouden denk ik ooit?
3 maanden geleden
Bij ons werd er ook echt heel veel gebeten en geknepen kregen het ook te horen van het KDV. Dufde hem ook niet zo goed bij andere mensen in de buurt te laten. Na een dag oppassen was mijn moeder ( die bloed verdunneners slikt) echt bond en blauw. Echt van Lles geprobeerd en niks leek te helpen en toe opeens werd het steeds minden en nu doet hij het eigenlijk nooit meer. Houd moed hoop dat het bij jou ook snel overgaat.