24 Reacties

één maand geleden

Jaaa hoor hier ook een billenschuiver. Ze is van 3 juli. Eigenlijk hetzelfde als jouw zoon. Trekt zich op en zet wat stapjes. Ik maak mij eigenlijk geen zorgen.

één maand geleden

Mijn dochtertje is ook een billenschuiver. En doet ook precies wat jou zoontje doet! Loopt ook nog niet los. Bij de Consultatiebureau was er ook geen reden om zorgen te maken. Wel hebben ze gezegd dat als ik wil kan ik fysio inschakelen. Ik maak me geen zorgen. Lekker eigen tempo laten ontwikkelen!

één maand geleden

Reactie op Emy1234

Jaaa hoor hier ook een billenschuiver. Ze is van 3 juli. Eigenlijk hetzelf ...
Grappig! Mijn zoontje is ook van 3 juli!

één maand geleden

Reactie op TM33

Mijn dochtertje is ook een billenschuiver. En doet ook precies wat jou zoon ...
Dit stelt me gerust haha

één maand geleden

Reactie op nicc89

Grappig! Mijn zoontje is ook van 3 juli!
Wat toevallig!

één maand geleden

Hier van 19 juli, ook alleen billenschuiven. Trok zich ook nog niet op, dus afgelopen maanden toch advies gevraagd bij kinder fysio. Die gaf wat tips en nu trekt ze zich wel op. Verder was er geen enkele reden tot zorg, billenschuivers lopen over het algemeen gewoon wat later schijnt het

één maand geleden

Opzich niets aan de hand natuurlijk. Wat men "hoort" is dat bil schuiver op latere leeftijd minder goed rekenen en met gym en zwemmen meer moeite hebben omdat ze de kruis connectie in de hersenen minder ontwikkeld hebben door te kruipen. (links rechts afzonderlijk aansturen) maar 't is wat het is.. Als cb en jij geen zorgen maken, gewoon de tijd geven die hij nodig heeft. Komt goed mama!

één maand geleden

Onze dochter loopt inmiddels, maar tot vorige maand ook alleen maar billenschuiven. En toen ze net begin te stappen vaak ook weer als ze zich snel wilde verplaatsen.

één maand geleden

Onze dochter is van 8 juli, en ook een billenschuiver. Heel af en toe trekt ze zich op. We hebben al een tijdje fysio ( zelf ingeschakeld) maar als ze er geen zin heeft doet de het niet🙈

één maand geleden

Mijn zoontje is morgen 16 maandjes hij is van 25 juli en schuift ook op ze billen en loopt ook nog niet los hij trekt zich wel op aan alles en loopt langs de meubels enzo

één maand geleden

Reactie op FiLo

Hier van 19 juli, ook alleen billenschuiven. Trok zich ook nog niet op, dus ...
Optrekken doet hij al wel.. maar heeft ook wel ff geduurd hoor. Langs de tafel lopen etc en los wat stapjes nu ook

één maand geleden

Mijn zoontje van 20 juli is ook een billenschuiver. Loopt ook nog niet los maar loopt wel langs de bank en trekt zich op. Hij heeft wel fysio al een tijdje. Als hij van A naar B wil is het vooral billenschuiven en soms een heel klein stukje kruipen dat kan hij nu sinds een paar weken. Maar los lopen echt nog niet

één maand geleden

Mijn dochter is van 26 juli en ook een billenschuiver. Ze zet sinds deze week haar eerste stapjes. Bij mij op het CB adviseerde ze wel kinderfysio om uit te sluiten dat ze niet billenschoof door iets wat haar belemmerde en de motoriek niet hetzelfde ontwikkeld als kruipende kindjes (beentje voor beentje). Heb ook iemand horen zeggen dat billenschuivers dyslectisch zijn. Ik heb hier echter nooit wat mee gedaan aangezien ikzelf én mijn moeder ook billenschoven en het allemaal goed is gekomen met ons en we ook niet dyslectisch zijn 😂

één maand geleden

Hier een dochter van 16 maand (30 juli) en loopt sinds een week. Week ervoor nog druk aan het schuiven. Van het een op andere moment was het schuiven er af, heel apart

één maand geleden

Reactie op ChristinaLCM

Hier een dochter van 16 maand (30 juli) en loopt sinds een week. Week ervoo ...
Ahh wat goed! Mijn zoontje van 3 juli zet wel af en toe wat stapjes.. van de bank naar de tafel etc

één maand geleden

Reactie op nskonst

Mijn zoontje van 20 juli is ook een billenschuiver. Loopt ook nog niet los ...
En wat doet de fysio precies?

één maand geleden

Reactie op nicc89

Ahh wat goed! Mijn zoontje van 3 juli zet wel af en toe wat stapjes.. van d ...
Jaa deed mijne twee weken geleden nog, en toen ineens had ze de smaak te pakken. Echt uit het niks! Dus wie weet is jouw zoontje ook ineens langer afstanden aan de wandel!

één maand geleden

Reactie op nicc89

En wat doet de fysio precies?
Hij kon zich eerst niet optrekken, ze heeft hem geleerd eerst of z’n knietjes te zitten. En vanuit daar op z’n beentjes te gaan staan. Vanaf dat moment ging het lopen langs de bank eigenlijk snel. Daarna moesten veel met hem de trap op klimmen, om die a-symmetrische bewegingen te stimuleren. Toen is hij ook kort daarna gaan kruipen. Hij probeert nu vanuit hurk positie zelf tot stand te komen, maar lopen echt nog alleen langs de bank. Veel klimmen en klauteren over kussens schijnt ook goed te zijn voor balans en evenwicht dus dat doen we ook veel. Verder echt een kwestie van afwachten denk ik.

één maand geleden

Mijn oudste was ook een billenschuiver en mijn jongste is ook een bolle schuiver. Mn oudste liep gewoon rond de 16 maanden, de jongste gaat dat absoluut niet halen, maar geen probleem als ze maar ontwikkeling laten zien komt t echt wel goed hoor en hoef je er niets mee:)

één maand geleden

Reactie op willemijn2020

Mijn oudste was ook een billenschuiver en mijn jongste is ook een bolle sch ...
Jaa er zijn zeker wel ontwikkelingen.. merk je nu een achterstand in de ontwikkeling van je oudste?