33 Reacties
6 maanden geleden
Ik heb een trage schildklier. Is geconstateerd toen mijn menstruatie een keer uitbleef. Was op zich toen nog goed, na 2 miskramen en meer onderzoeken, aan de medicatie gegaan. Toen wij in het fertiliteitstraject belanden moest mijn waarde naar beneden,TSH max 1.0. Dochter wordt zaterdag 1 en zijn we weer opnieuw zwanger door een traject. Medicatie moet wel verhoogd worden bij een zwangerschap en elke 4 a 6 weken bloedprikken. Hopelijk heb je hier iets aan
6 maanden geleden
Reactie op devidevries
Ik heb dus een snelle schildklier ipv trage… maar ze doen hier niks aan pas ...
Ik heb ook een te snelle schildklier. Ik heb een schildklierscan gehad om chronische ziekte uit te sluiten. Bij mij is het ‘gelukkig’ een ontsteking van mn schildklier.
Geen medicatie dus. Behalve in het begin voor mn hart. Mijn waarde was onmeetbaar hoog (boven 99,9). Hierdoor moest mn hart al lang extra bloed pompen.
Ik loop nu bij een internist en moet elke 5/6 weken bloedprikken voor mn waardes. Deze ontsteking moet vanzelf over gaan.
Achteraf bleek dat ik ook weer zwanger ben, al tijdens de schildklier scan.
Mijn internist noch verloskundige voorzien verder geen problemen wat betreft de zwangerschap icm mn schildklier.
Dit is misschien een ander verhaal als je bijv. de ziekte van Graves hebt.. is dit al bij jou onderzocht, of het een ontsteking of ziekte is?
En mocht je weer zwanger willen raken dan zou ik me geen zorgen maken! Direct melden bij huisarts/internist zodat je bloedprikt en dan eventueel wel medicatie krijgt!😊
6 maanden geleden
Reactie op Habt2023
Ik heb ook een te snelle schildklier. Ik heb een schildklierscan gehad om c ...
Nee er is nog helemaal niks uitgezocht…. Ik heb bloedgeprikt vorige week en belde de dokter voor de uitslag en dat was 0.01 tsh waarde dus mega laag , lager kan niet. Onstekingswaarde was niet hoog dus geen idee? Wordt morgen terug gebeld want vroeg moet ik geen medicatie maar hij gaf aan dat ze dat over halfjaar weer doen want ze zient. Vaker t eerste jaar na de bevalling en mede door gezond eten en beweging kan t ook weer zelf goedkomen? ( vraag ik me af maar goed ) hiervoor nooit iets aan me schildklier gehad.. dus kan ik morgen nog vragen aan dokter of het onsteking of ziekte is?
6 maanden geleden
Reactie op Habt2023
Ik heb ook een te snelle schildklier. Ik heb een schildklierscan gehad om c ...
Ben je niet minder goed vruchtbaar door snelle schildklier? 2 x eerder zwanger geweest en dat was zo raak.. 1 geboren kindje.
En nu opeens dit… stress hem wel :(
6 maanden geleden
Reactie op devidevries
Nee er is nog helemaal niks uitgezocht…. Ik heb bloedgeprikt vorige week en ...
Oh vreemd.. ik ging pas na 3 maanden met behoorlijke klachten pas naar dr huisarts. Vervolgens vrijdagochtend bloedgeprikt en vrijdagmiddag 13:00 werd ik met spoed door de huisarts en ziekenhuis gebeld dat ik direct moest komen voor verder onderzoek… ging dus voornamelijk omdat ik al zolang met die klachten rondliep😅.
Ik zou het zeker vragen aan je huisarts of een schildklierscan niet nodig is. Weet niet of je zo heftig last hebt.. misschien dat hij het daarom niet nodig vind ofzo.
Ik heb ook nooit eerder last gehad van mn schildklier. Wel grote kans dat het na deze zwangerschap weer gebeurd! Ik viel trouwens heel veel af dus wat is jouw vrij T4 waarde? Als die veelste hoog is icm met die tsh, dan is je schildklier te snel! Alleen de tsh weet ik niet… zal foto plaatsen van mijn uitslag destijds
6 maanden geleden
Reactie op Habt2023
Oh vreemd.. ik ging pas na 3 maanden met behoorlijke klachten pas naar dr h ...
Ja die vrijt4 weet ik dus niet dat zal ik morgen vragen… en die andere is ook 0.01.
Nou ik heb voornamelijk klachten als moeheid neerslachtig en viel dus niet af ( maar at ook verl ) en nu let ik 3 dagen op voeding en val ik af. Maar ik dacht fat bij ontzwangeren hoorde dus dacht laat het.. dus het is belangrijk dat ik weet wat die vrijt4 waarde is? Als t laag is niks aan de hand?
6 maanden geleden
Reactie op Habt2023
Oh vreemd.. ik ging pas na 3 maanden met behoorlijke klachten pas naar dr h ...
Denk dat als het echt spoed was ze me wel meer info gaven dan alleen de waardes op me telefoontje.. ze zeiden na halfjaar weer prikken
6 maanden geleden
Zojuist telefonisch consult met de dokter gehad! Vrijt4 was dus goed alleen hij legde uit dat het waarschijnlijk toeval is geweest en dat dat soms ook helemaal wegtrekt. M’n hypofyse ofzo hoeft nu wat minder hard tr werken voor schildklierhormoon en verder zijnn er geen afwijkingen gevonden of ziektes dus blij om! Moet over 3 maanden weer bloedprikken en misschien ziet uitslag dan wel heel anders uit zei hij.. kan gewoon na jaar vam bevalling