507 Reacties

5 maanden geleden

Ik heb hier ook interesse in alleen nog weinig over gelezen ben ik van plan deze maand te gaan doen. Dus ik volg ook even. 😊

5 maanden geleden

Mij lijkt dit ook een goede methode! Ik ben wel al 2 weken bezig met groente hapjes en binnenkort ook fruit. Hij is nu 5 maanden. Maar ik wil ook dit gaan proberen. Dit is mijn 2e en de eerste is op sommige manieren best lastig met eten. Dit wil ik dus nu anders gaan aanpakken!

5 maanden geleden

Leuk! Op Facebook heb je ook de groep 'Bijvoeden a la Rapley of Kleintjes methode vanaf 6 maanden'. Op Instagram volg ik @zaynesplate, @babiesfeedingbabies en @startingsolidswithsunnie. Veel info, tips en voorbeelden!

5 maanden geleden

Wij gaan dit ook doen. Bij de eerste ook gedaan en is goed bevallen. Wij gebruikten de app Solid starts veel.

5 maanden geleden

Reactie op Margg

Wij gaan dit ook doen. Bij de eerste ook gedaan en is goed bevallen. Wij ge ...
Die heb ik idd ook op mijn telefoon staan! Fijne app

VRIEND

5 maanden geleden

Yesss wij gaan dit ook doen 🤗 Kan ook niet wachten 😊 Hier ook begin Januari waarschijnlijk ben benieuwd waar mee iedereen dan gaat beginnen 🥰 Sowieso snel ei en pindakaas in kleine beetjes omdat je die ivm allergieën zo vroeg mogelijk moet aanbieden.

5 maanden geleden

Yes, onze 2e en wij gaan het weer via deze methode doen. Ik vond het de 1e keer ideaal : gewoon mee eten met wat wij eten ( geen zout toevoegen en met een aantal dingen natuurlijk weglaten) Solid starts handig voor op welke manier je iets het beste aanbiedt en de aangeraden FB groep een hele fijne om aan te sluiten. Het is zo leuk om je kindje zoveel zelfstandigheid te geven.

5 maanden geleden

Ik volg ook even. Ben ook van plan om hiermee te beginnen ☺️

5 maanden geleden

Hebben jullie je partners erg meegenomen in het proces? Hier is het vooral mijn keuze en dat vindt mijn man prima, maar hij vindt het ook wel spannend (onbekend/onwetendheid). Ik leg hem wel het een en ander uit hoor. Hij is bang voor stikken bijvoorbeeld. Tzt leg ik hem nog wel meer erover uit. Ik denk dat hij het ook gewoon moet gaan ervaren en beetje bij beetje vertrouwen krijgen in ons zoontje zijn kunnen :) En we herhalen nog even de EHBO module verslikking/stikken en reanimatie voor de zekerheid. Sowieso altijd belangrijk om te weten wat je moet doen in zo'n geval, bij elke leeftijd! Hoe hebben/gaan jullie je partner hierbij betrokken/betrekken?

5 maanden geleden

Wij gaan Solid Starts volgen. Dus we lezen mee 😉😍!

5 maanden geleden

Ja hier ook! Bij de eerste goed bevallen dus nu weer :).

5 maanden geleden

Reactie op Jalad

Hebben jullie je partners erg meegenomen in het proces? Hier is het vooral ...
Verstikkingsgevaar is juist kleiner dan voor kindjes die eerst gepureerd krijgen en gevoerd worden, en daarna over gaan op stukken eten :). Maar sowieso goed om de EHBO kennis paraat te hebben met een kleintje, heel slim! In het boek van Rapley staan ook tips qua veiligheid, heeft je man het boek ook al gelezen?

5 maanden geleden

Reactie op MBB85

Verstikkingsgevaar is juist kleiner dan voor kindjes die eerst gepureerd kr ...
Ja dat vertel ik hem ook hoor, maar hij is nog niet geheel overtuigd geloof ik 😂 Hij heeft het boek niet gelezen, maar hij werkt zo'n 80 uur per week momenteel dus ik denk ook niet dat hij daar tijd voor kan vinden nu.. maar ik zou hem wel passages kunnen laten lezen!

5 maanden geleden

Leuk! Ik lees ook even mee. Moet me er nog wel in gaan verdiepen. Ze is bijna 5 maanden dus wil dat binnenkort gaan doen. Heb de app solid starts nu net gedownload 😃👍🏼

5 maanden geleden

Ik heb het boek van kleintjes gelezen. Ik vond het niet zo goed geschreven. Ik heb nu ook het boek van rapley gekocht. We willen volgende week beginnen. Onze zoon is ruim 5 maanden.

5 maanden geleden

Reactie op Kellssss

Leuk! Ik lees ook even mee. Moet me er nog wel in gaan verdiepen. Ze is bij ...
Als ik het zo lees neig ik naar de replay methode maar in principe is het t zelfde. Stukken eten aanbieden, zelf bepalen ect. Wij eten altijd volkoren voedsel als dat kan, maar vind het ook prima als ze suiker eten. Ook dat moeten ze leren en vind het vreselijk als kinderen niks mogen maar later wel bij vriendjes en vriendinnetjes snoepjes willen omdat ze het thuis niet krijgen. En ze leren ook dat snoep niet perse verkeerd is als je er maar niet te veel van eet en fruit en groente echt de basis is. Hier gaat dat met de oudste echt top! Met haar ben ik wel begonnen met gepureerd omdat ik het niet aandurfde, maar ondertussen veel geleerd en nu durf ik het wel aan haha. 🤓 Ze heeft tot 1 jaar eigenlijk amper vast voedsel gehad omdat ze er geen behoefte/ interesse in had. Ineens sloeg dat om, ze mocht altijd alles proeven (ook snoepjes, chips ect) zo kwam ze er achter dat sommige dingen echt heel lekker kunnen zijn, maar je moet het wel aantrekkelijk maken om alles te proberen. Ze eet echt alles nu! Gek op fruit, groente en natuurlijk chocolade 😂👍🏼 net haar moeder 🤪

5 maanden geleden

Wij starten ook op 6 maanden met Rapley. Meer ook omdat ik dat veel makkelijker vind dat hapjes klaar maken🤣 alleen even kijken hoe we dat gaan doen met het kdv, want dan start hij daar ook net.

5 maanden geleden

Reactie op Purrie 1987

Wij starten ook op 6 maanden met Rapley. Meer ook omdat ik dat veel makkeli ...
Kdv doet hier gelukkig gewoon wat ik aangeef. Zodra we thuis een beetje hebben geoefend, daar dus ook gewoon zelf eten, en niet voeren (daarmee ondermijn je de hele methode :)). Bij mijn zoontje was dat na een week of 3, ik ben begonnen met groente, en zodra hij thuis fruit kreeg ook op het kdv gestart. De leidsters vonden het superleuk 😄

5 maanden geleden

Reactie op MBB85

Kdv doet hier gelukkig gewoon wat ik aangeef. Zodra we thuis een beetje heb ...
Wij starten thuis volgens de kleintjes methode. Op het kdv nog niet of met puree, stukjes pas later

5 maanden geleden

Ik wil binnenkort ook met de rapley methode beginnen. Alleen ben ik benieuwd naar het volgende: geef je in het begin gewoon nog 1L melk per dag en 1 maaltijd erbij en bouw je de melk dan langzaam af?