532 Reacties
één jaar geleden
Reactie op MarKo19
Ik had net een stukje paprika gekookt en aangeboden, hij wou het amper aanr ...
Is hier hetzelfde! Gisteren had ik gestoofde appel aangeboden, ik dacht lekker zoet, moest hij precies ook niks van weten. En is ook vnl sabbelen en als er iets in zijn mond komt terug naar buiten duwen met zijn tong.
één jaar geleden
Reactie op MarKo19
Ik had net een stukje paprika gekookt en aangeboden, hij wou het amper aanr ...
Hier komt er ook vrijwel niets binnen. Nu nog heel erg al het verschillende eten aan het ontdekken. CB zei dat het alleen maar goed is en dat hij er zelf wel een keertje achterkomt hoe het allemaal werkt ;)
Paprika was hier ook geen favoriet, trouwens! Te glibberig hahah
één jaar geleden
Hier wordt het meeste ook echt nog uitgespuugd/uitgekokhalst! Heb hem echt nog maar enkele keren een beetje zien kauwen, maar meestal belandt iets in zijn mond en dan zit hij er echt zo bij van: 'En nu?' Ondanks mijn overdreven kauw demonstraties 😂 Maar heb al wel wat eten in z'n luiers ontdekt, dus hij krijgt hier en daar wel wat binnen. Ik ruik het ook 🤢
één jaar geleden
Ja hier ook nog vooral veel ontdekt door alles fijn te knijpen met haar handen. Soms brengt ze het naar haar mond maar dan krijgt ze het er niet in of het valt weer.
Vanochtend wat banaan op een lepeltje gedaan en toen kreeg ze het wel goed in haar mond. Ze heeft toen ook best wat gegeten.
Ze wil dus soms wel (voorkeur voor brood en banaan, haha) maar het lukt haar dus niet altijd. Dan help ik dus wel. Ze doet dan ook echt haar mondje open. Ik merk dat als ze niet meer wil dat ze dan de andere kant op kijkt, het eten niet meer interessant vindt en haar mondje niet meer open te doen voor een hapje.
Dan stoppen we ook.
Leuk om dit zo te zien!
één jaar geleden
We willen binnenkort starten 🙂. Nu ben ik benieuwd of jullie weten of het uitmaakt of je met groente of fruit (of iets anders) begint.
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op meikenicolien
We willen binnenkort starten 🙂. Nu ben ik benieuwd of jullie weten of het ...
Er wordt gezegd met groenten omdat ze fruit over het algemeen wel lusten. Merk hier ook wel echt dat fruit meer in trek is vaak dan de groenten.
Ben zelf wel begonnen met de wat zoetere groenten. Zoete aardappel, pastinaak, rode biet, mais op kolf etc.
één jaar geleden
Reactie op MomAy
Er wordt gezegd met groenten omdat ze fruit over het algemeen wel lusten. M ...
Ah ja dat vroeg ik me dus af of dat bij BLW hetzelfde geldt als bij hapjes pureren. Dank!
één jaar geleden
Reactie op meikenicolien
Als je de solid starts app volgt maakt het eigenlijk niet uit.. vooral je gevoel volgen.. wij hebben het bij de 1e niet gedaan. Begonnen met broccoli/banaan/mango en na een aantal dagen avocado / zoete aardappel / courgette, peer etc. Vooral omdat je iets wilt zoeken wat gemakkelijk vast te houden is. Hij lust alles eigenlijk, is dol op fruit maar ook op tomaatjes paprika en broccoli.
één jaar geleden
Reactie op meikenicolien
As je rapley doet is dat niet het idee dan geef je ze alles door elkaar. Ik ben zelf wel begonnen met juist de minder zoete groente omdat ze dan eerst aan die smaken wennen. En daarna pas fruit erbij. Heel eerlijk onze dochter boeit het helemaal niks als ze maar eten krijgt haha
één jaar geleden
Reactie op meikenicolien
Ah ja dat vroeg ik me dus af of dat bij BLW hetzelfde geldt als bij hapjes ...
Bij Rapley/BLW is het in principe ‘met de pot mee’, dus gewoon aanbieden als je zelf eet en ook wat je zelf eet. Dus juist groente en fruit ‘door elkaar’ (wel op aparte momenten natuurlijk, tenzij je zelf een banaan eet bij de aardappelen :p). Ideaal, niet apart koken, alleen zonder zout voor de kleine. En super gezellig 😃
één jaar geleden
Vandaag is onze dochter 6 maanden en aankomend weekend willen wij starten. In de avond willen wij haar dan tegelijk met ons laten 'eten'. Nu is het zo dat wij Hellofresh hebben en ik niet helemaal zie hoe wij dit voor haar geschikt kunnen maken. Zijn er mensen die ook Hellofresh hebben? Hoe bieden jullie de voeding aan?
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Vandaag is onze dochter 6 maanden en aankomend weekend willen wij starten. ...
Wij hebben ook vaak hellofresh, gewoon iets apart houden van groenten of aardappelen ofzo. En als dat niet lukt geef ik een boterham of stuk fruit of iets anders wat ik heb liggen
één jaar geleden
Reactie op kar-lijn
De groenten kunnen toch sowieso? Wat eten apart houden voordat je het gaat ...
Ja precies, zat er al aan te denken, maar het viel nog niet op z'n plek😂. Wil dan solid starts gebruiken om te kijken hoe aan te bieden. Mijn brein functioneert soms nog niet helemaal en het is allemaal nieuw voor me🙈
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Vandaag is onze dochter 6 maanden en aankomend weekend willen wij starten. ...
Wij hebben momenteel ook hello fresh. Er wordt veel gebruik gemaakt van een bouillon blokje en dergelijke.. ik maak zelf vaak even iets van broccoli/pompoen/rode biet of courgette ernaast. Voor 2 dagen. Als ik iets heb wat me geschikt lijkt voor hem kan hij dat proberen maar heb ik nu nog niet gehad.
één jaar geleden
Hier is brood en mango echt haar favoriet. Daar werkt ze ook echt zo wat van weg. Bijna een heel broodje 🙈 en een paar stukjes voor de hond. 🤪
Vind het soms nog steeds spannend als ze een groot stukje mango in haar mond heeft. Ze kan het al zo goed zelf regelen maar toch de angst dat het ineens wel naar achter schiet ofzo.
Probeer nu ook af en toe wat slokjes water te geven in de 360 graden beker.
Zo leuk hoe snel ze alles leren.