532 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Narcis23

Een zacht broodje?
Eerst deed ik hem even tussen het tosti ijzer. Dan was het meer toast. Vandaag wel een zacht broodje met een beetje boter gedaan. En dan een groot stuk gegeven zodat ze zelf wat er af kan bijten/sabbelen. Soms doe ik wel een klein stukje in haar mond als het even niet lukt. Gaat prima!

één jaar geleden

Reactie op Kellssss

Eerst deed ik hem even tussen het tosti ijzer. Dan was het meer toast. Van ...
Thanks! Hier is een wentelteefje ook een groot succes 🤩

één jaar geleden

Hier gaat het ineens veel beter! Begint al echt te proeven van alles. Echter blijft fruit lastig omdat dit heel glibberig wordt in de handen. Hoe gaat dit bij jullie? Tips?

één jaar geleden

Reactie op MamaLott

Hier gaat het ineens veel beter! Begint al echt te proeven van alles. Echte ...
Dat is hier ook! Ik hou dan soms zelf het stuk fruit vast en dan laat ik haar zelf happen. Of ik probeer echt haar hand er goed omheen te doen. Gister kokos rasp gehaald en dat wil ik ook nog gaan uitproberen. Kijken of ze het dan beter kan vasthouden

één jaar geleden

Hier is het geen succes.. 😅 Zodra hij een stukje eten in z’n mond krijgt en het niet krijgt weggewerkt begint hij keihard te huilen. Hebben meerdere dit gehad? Hij slikt dus helemaal niets door omdat hij het raar vindt. Eten wordt ook liever aan gezogen dan aan gesabbeld.

één jaar geleden

Iemand tips?

één jaar geleden

Reactie op nblmrn

Hier is het geen succes.. 😅 Zodra hij een stukje eten in z’n mond krijgt e ...
Hier huilt hij niet, maar er wordt ook nog niet veel doorgeslikt. Het meeste spuugt hij toch weer uit. Ik zou gewoon blijven doorgaan zoals je doet. Misschien eens zoeken op 'teethers', dan gaat het niet per se om (veel) eten maar om omgaan met voedsel in de mond, leren kauwen, etc. Mangopit met weinig vruchtvlees bijvoorbeeld, maïskolf waar de meeste maïs vanaf is gehaald, stuk komkommer.

één jaar geleden

Hier gaat het ook heel goed alleen sommige soorten fruit zijn wel te glibberig en dat frustreert haar enorm. Maar brood gaat heel goed eet ze helemaal in haar eentje op bijna zonder te kruimelen haha. En groentes ook. Alleen fruit is dus nog een beetje lastig. Lees ook graag de tips. Komkommer vindt ze als enige echt verschrikkelijk gooit ze gewoon op de grond. 😂

één jaar geleden

Reactie op nblmrn

Hier is het geen succes.. 😅 Zodra hij een stukje eten in z’n mond krijgt e ...
Hoi hoi, dat is juist een succes hoor ☺️. Zo begint het eten vanzelf. Sabbelen is meer dan genoeg op deze leeftijd en melk is nog steeds de hoofdvoeding. Het gaat erom dat hij zelf leert eten en door sabbelen krijgt hij ook de nodige voedingstoffen binnen! Lekker door blijven gaan en geduld hebben want je doet het goed. Mijn dochter sabbelde ook op alles weken lang. Begint nu pas na een maand een beetje echt te eten. 🤍

één jaar geleden

Reactie op MamaLott

Hier gaat het ineens veel beter! Begint al echt te proeven van alles. Echte ...
Ik rol stukken aardbei, kiwi, repen ananas etc. lekker in chiazaadjes. Hierdoor krijgt ze meer grip en het zit vol vitaminen. 🤍

één jaar geleden

Hii, zijn er al mensen die deze koekjes gewoon in de hand geven? Mijn kleine is niet echt fan van de mais chips en een snack in een restaurant zou wel fijn zijn (als hij niet mee kan eten van wat er wordt geserveerd).

één jaar geleden

Wortelstamppot🤩

één jaar geleden

Reactie op Elaha

Hoi hoi, dat is juist een succes hoor ☺️. Zo begint het eten vanzelf. Sabbe ...
Wat fijn om te horen dat er een beetje vooruitzicht is en dat dit ook goed is voor nu. Ik verwachtte sowieso geen hele maaltijden weggewerkt, maar ik schrik soms van het huilen haha. Hij drinkt z’n flessen wel goed op en ontdekt het eten wat hij voorgeschoteld krijgt. Hopelijk krijgt hij het ook snel onder de knie zoals jouw meisje 💕

één jaar geleden

Reactie op Insiee

Hii, zijn er al mensen die deze koekjes gewoon in de hand geven? Mijn klein ...
Ja deze krijgt die van mij wel eens. Dan de helft van zo'n koekje. Groot succes!

één jaar geleden

Reactie op Kellssss

Dat is hier ook! Ik hou dan soms zelf het stuk fruit vast en dan laat ik ha ...
Ja, dit doe ik nu ook maar zou natuurlijk liever willen dat hij het zelf goed kan pakken. Maar dat blijft voorlopig lastig denk ik. Ga je kokosrasp gebruiken om de buitenkant mee in te smeren? Ik ben benieuwd of dat helpt! Vond chiazaad ook wel een goeie! Dat heb ik wel in huis dus het proberen waard 🙂

één jaar geleden

Reactie op nblmrn

Wat fijn om te horen dat er een beetje vooruitzicht is en dat dit ook goed ...
Geloof me 1 op de andere dag hebben ze het door en is het hilarisch en leuk om te zien hoe ze het eten ontdekken! Melk is natuurlijk nog het primaire voedsel, dus fijn dat hij dit goed drinkt. 🤍

één jaar geleden

Reactie op MamaLott

Ja, dit doe ik nu ook maar zou natuurlijk liever willen dat hij het zelf go ...
Het helpt wel, ze kon de mango goed vasthouden! Ze vond het vandaag niet zo lekker maar ze had überhaupt niet echt zin om te eten vandaag dus weet niet of het daardoor kwam haha.

één jaar geleden

Reactie op Kellssss

Het helpt wel, ze kon de mango goed vasthouden! Ze vond het vandaag niet zo ...
Ja dat zelf pakken is natuurlijk het mooist! Maar soms werd ze echt boos als het weer viel en ze dus geen hapje kon nemen. Dus dan help ik wel.

één jaar geleden

Hier net peer en ananas gehad en toch echt wel wat van gegeten ☺ Wat grotere stukken in zijn mond weet hij nog niet echt raad mee, maar kleinere stukjes en het sap slikt hij wel door! Wel nog steeds na amper te kauwen 😅 Maarja, komt vanzelf.

één jaar geleden

Hebben jullie kindjes al tandjes trouwens? Hier zijn vorige week de eerste 2 doorgekomen onder en net zag ik dat nummer 3 bovenin door gaat komen 😨