532 Reacties
één jaar geleden
Moet je eigenlijk als eerste veel groente aanbieden en dan na een paar dagen pas fruit?
Omdat fruit veel zoeter is en dus daardoor lekkerder is? Of maakt dat voor Rapley niet uit?
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Hoe doen jullie het met de opvang? Hier bieden ze namelijk een fruithapje a ...
Bij mij op de opvang heb ik bij de intake al gezegd dat wij Rapley doen en dat ook willen daar. Ze hebben meer kindjes die dat doen dus dat was prima. Alleen er is nu veel personeel ziek (langdurig) en veel wisseling van personeel hierdoor. Voorlopig bied ik het dus alleen thuis aan. Durf het niet aan dat ze toch weglopen of iets. Melk blijft toch de hoofdvoeding het eerste jaar. Als ik zie dat mijn dochter het echt zelf goed doet en redt dan ga ik vragen of zij er mee aan de gang gaan ook.
één jaar geleden
Reactie op MomAy
Bij mij op de opvang heb ik bij de intake al gezegd dat wij Rapley doen en ...
Same! Bij de intake al aangegeven dat ik Rapley doe, en dat gaan ze daar ook gewoon doen. De grotere kinderen eten immers ook ongepureerd, dus daar gaat ze gewoon met mee eten. Aangegeven dat ik een seintje geef wanneer ze kunnen starten, omdat ik vanwege allergieën bij mezelf eerst al het fruit thuis ook een keer wil hebben geprobeerd.
één jaar geleden
Dank voor jullie reacties. Ik wil zelf dat ze daar ook gewoon stukken krijgt. Dus ben van plan het gewoon thuis te blijven doen tot ze de leeftijd heeft waarop de kindjes op de opvang ook stukken aangeboden krijgen. Vanaf dan kan zij ook gewoon mee doen. Aangezien melk de hoofdvoeding blijft en het op deze leeftijd (6 maanden) nog geen voeding vervangt kan ik het prima zo doen toch? Op de dagen dat ze thuis is wil ik haar dan overdag fruit aanbieden en in de avond met de pot mee laten eten.
één jaar geleden
Reactie op Munkie
Dank voor jullie reacties. Ik wil zelf dat ze daar ook gewoon stukken krijg ...
Ja hoor dat kan prima idd! Maar nog voor de duidelijkheid: zodra ik hier thuis een aantal soorten fruit heb geprobeerd zal ze daar gewoon al stukken mee gaan eten (dus vanaf 7 maanden ofzo). De niet-Rapley kinderen krijgen dat pas veel later in stukken. Ik bedoelde met mijn opmerking dat ze ook niet-gepureerd fruit hebben omdat de grotere kinderen dat ook eten.
Maar doen waar jij je goed bij voelt! Als je je er niet fijn bij voelt dat ze op het kdv al stukken eet (of ze willen niet meedoen aan Rapley) dan is jouw oplossing ook prima!
één jaar geleden
Reactie op MBB85
Ja hoor dat kan prima idd! Maar nog voor de duidelijkheid: zodra ik hier th ...
Wat jij gaat doen was ook mijn idee, alleen doen ze op de opvang niet mee aan dat plan😂. Zelf wil ik niet gaan combineren, dus leek het mij een goed idee om haar dan geen fruithapje op de opvang te laten krijgen. Zodra ze dan de leeftijd heeft waarop de kindjes daar stukken fruit krijgen, gaat zij ook mee doen. Ook het broodmoment zal ze tzt dan ook mee gaan doen.
één jaar geleden
Reactie op MBB85
Same! Bij de intake al aangegeven dat ik Rapley doe, en dat gaan ze daar oo ...
Let je wel op dat een opvang amper aan de voorwaarde van rapley kan voldoen.
Altijd iemand aanwezig die kan ingrijpen. In een kinderstoel zitten waar de voetjes op het plankje kunnen.
Rustige omgeving zodat kindje niet afgeleid is.
Zittten best wat haken en ogen aan voor de opvang is het niet altijd even veilig om Rapley te geven. 😊
één jaar geleden
Reactie op Zeefjuh
Let je wel op dat een opvang amper aan de voorwaarde van rapley kan voldoen ...
Ja hoor dat kan zeker bij de opvang, zeker basale dingen als een goede stoel. En bij de oudste heb ik het ook zo gedaan op de opvang en dat ging hartstikke goed. Ze houden er echt goed rekening mee, dus heb het volste vertrouwen dat dat nu weer goed gaat. Juist omdat ze het zo leuk vinden/vonden doen ze een beetje extra hun best.