532 Reacties

één jaar geleden

We zijn nu 3 dagen begonnen met wat interesse wekken. Eten kan ik het nog niet noemen 😂 Zoete aardappel, avocado, mango en broccoli. Nu merk ik gelijk al dat hij obstipatie krijgt. Sowieso altijd moeilijke darmen gehad. Hebben jullie tips hiervoor? Is er iets wat ik op/door de voeding kan doen?

één jaar geleden

Hoe doen jullie meal preppen? Wil graag een voorraadje in de vriezer hebben 😅

één jaar geleden

Zijn er meer die heel graag willen beginnen (en baby al wel 6 mnd) maar vanwege nog niet goed zitten nog even wachten?? Heb zo'n zin om te starten, maar het zitten "zit" er echt nog niet goed in

één jaar geleden

Hoe gaat het brood eten bij jullie? Hier nog niet zo van harte. Eet hier en daar wel wat hapjes maar 80-90% van de (besabbelde) boterham belandt uiteindelijk nog in de prullenbak.

één jaar geleden

Reactie op Jnfsfs

Zijn er meer die heel graag willen beginnen (en baby al wel 6 mnd) maar van ...
Ik ben toen wel voorzichtig begonnen! Heb toen een kussentje in de kinderstoel gedaan zodat ze goed rechtop bleef zitten. Ze ging eigenlijk kort daarna al zelf goed zelfstandig zitten.

één jaar geleden

Reactie op Jalad

Hoe gaat het brood eten bij jullie? Hier nog niet zo van harte. Eet hier en ...
Hier is brood favoriet! Even tussen het tosti ijzer en dan met een laagje pindakaas of boter. Sinds een paar dagen geef ik gewoon een normale boterham. Tuurlijk valt de helft nog op de grond en wordt er vooral gesabbeld maar dat is sowieso nog met veel eten zo bij ons. Maar brood lukt het wel beste hier tot nu toe. Waar is jouw kleintje gek op? En wordt daar wel echt goed van gegeten?

één jaar geleden

Reactie op Purrie 1987

Hoe doen jullie meal preppen? Wil graag een voorraadje in de vriezer hebben ...
Niet 🙈 kook het gewoon als ik ons eigen eet maak! En heb eigenlijk altijd wel komkommer in huis dus als ik een keer vergeten ben iets te maken pak ik komkommer of avocado ofzo! Hoef je toch niks mee te doen. Of een boterhammetje!

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Jalad

Hier heel goed. Doe er niets op nog. Laatst wentelteefjes gemaakt met ei, Kunstvoeding en wat kaneel en dat vond ze ook heeerlijk! Kan ook brood dopen in ei en dan bakken.

één jaar geleden

Reactie op Jalad

Brood gaat hier ook niet denderend, een cracotte daarentegen gaat er zo in😅

één jaar geleden

Reactie op Kellssss

Hier is brood favoriet! Even tussen het tosti ijzer en dan met een laagje p ...
Wat leuk dat brood daar zo goed in de smaak valt! Hier is sinaasappel favoriet, daar eet hij zeker goed van. En nog wel meer hoor! Brood gewoon nog niet zo.

één jaar geleden

Reactie op Purrie 1987

Brood gaat hier ook niet denderend, een cracotte daarentegen gaat er zo in� ...
Ik ga eens cracotte proberen ook!

één jaar geleden

Reactie op Purrie 1987

Brood gaat hier ook niet denderend, een cracotte daarentegen gaat er zo in� ...
Hoe bied je die aan? Gewoon 1 hele cracotte?

één jaar geleden

Vanavond voor het eerst sperzieboontjes gehad en was echt een succes. Heb hem ook echt duidelijk zien kauwen en dat is een zeldzaamheid 😄 Hij begint het te snappen geloof ik. Ook soms dat hij een tijdje iets in zijn mond laat liggen, en er uiteindelijk toch op gaat kauwen en het doorslikt. 👍 Leuk proces om zo te zien.

één jaar geleden

Hier de 3e avond met eten en er zijn gewoon 3 wortels verdwenen 😱. Ik ben serieus op de grond gaan zoeken waar ze ze heen had gespuugd/gegooid maar gewoon nagenoeg helemaal op. Mijn zoontje had het snel door maar zij nóg sneller. Ze vind het ook echt zó leuk en lekker, nog nooit iemand zo zien genieten van gekookte paprika (🤢). En boos dat ze wordt als het op is. Dit weekend maar eens brood proberen.

één jaar geleden

Veel mensen bij wie dat eten precies al heel vlot gaat. Hier niet echt. Was in het begin enthousiast, maar ondertussen al wat minder. Vraagt zo veel geduld dat eten. Het enige waarvan ik het gevoel heb dat hij echt wat eet is bij brood. Tja. Komt vanzelf wel zeker? Het helpt ook niet dat hij 's avonds zo moe is natuurlijk.

één jaar geleden

Reactie op Ada3

Veel mensen bij wie dat eten precies al heel vlot gaat. Hier niet echt. Was ...
Ja komt vanzelf! En met fases 😂. De baby heeft vanavond meer gegeten dan de peuter, want ik ben 2 en ik zeg….

één jaar geleden

Reactie op Ada3

Veel mensen bij wie dat eten precies al heel vlot gaat. Hier niet echt. Was ...
Komt zeker vanzelf. Oefening baart kunst! Hier gaat het dus ook wisselend, afhankelijk van wat we eten en hoe hij zich voelt. Hier loop ik er ook vaak tegenaan dat hij 's avonds te moe is om nog te willen eten/zitten in de stoel. Dus het lukt niet altijd. Probeer 2 of 3 eetmomentjes per dag aan te bieden, liefst direct na een slaapje. En gewoon klaar zodra ik zie dat hij er geen zin meer in heeft. Soms is hij ook gewoon te afgeleid en zit hij haast achterstevoren in zijn stoel de kamer rond te kijken 🤷‍♀️ Nou ja, volgende keer beter dan!

één jaar geleden

Hier had ik het bijna opgegeven, maar sinds een paar dagen gaat het zo goed, eet al heel veel, en dat was echt ineens zo. Ik heb een zak broccoli roosjes, bloemkool roosjes en sperziebonen in de vriezer liggen en komkommer, tomaat en avocado in huis voor de momenten dat hij niet met ons mee kan eten om even snel wat voor hem te maken. Is snel klaar dus echt ideaal.

één jaar geleden

Reactie op Hel1J

Hoe bied je die aan? Gewoon 1 hele cracotte?
Breek hem vaak in de lengte doormidden

één jaar geleden

Zijn er mensen die al kaas geven aan hun babys? Of door een maaltijd mengen?