532 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Insiee

Zijn er mensen die al kaas geven aan hun babys? Of door een maaltijd mengen ...
Nee, is veel te zout. Zoontje krijgt sinds hij 1 is alleen af en toe kindersmeerkaas met (veel) minder zout.

één jaar geleden

Reactie op MBB85

Nee, is veel te zout. Zoontje krijgt sinds hij 1 is alleen af en toe kinder ...
Ow ja en cottage cheese ook sinds hij een jaar of 1 is

één jaar geleden

Reactie op Insiee

Zachte kaas heel af en toe nu. Zachte kaas bevat voor zo ver ik veel minder zout dan harde kaas. Vandaag bijv wat mascarpone door de pastasaus. Waar hij echt van gesmuld heeft trouwens 😱 Echt veel pasta gegeten. Harde kaas wacht ik wel mee tot 1 jaar, maar zachte kaas niet.

één jaar geleden

Reactie op Insiee

Hier vandaag toevallig ei-kaas wafels gemaakt. Mozzarella mogen ze wel vanaf 6 maanden. Degene met het minste zout genomen. Harde kazen mogen ze officieel pas vanaf 3/4 jaar dacht ik ivm zoutgehalte. Maar onze oudste eet dat vanaf 1 jaar denk ik. Dat is echt een kaasmonster

één jaar geleden

Mijn vriend had gisteren paprika en zoete aardappel voor onze dochter gemaakt. Zoete aardappel in reepjes, ongeveer 1x1 cm breed en paprika in smalle reepjes. Ik zei dat het grotere stukken moesten zijn en nu heeft ie ook de app solid starts gedownload ;) Nu ben ik alleen benieuwd of jullie het eten ook een beetje op gevoel maken of ook steeds even opzoeken wat wordt aangeraden bij de leeftijd. Het argument van mijn vriend om het zo te doen was dat de het goed vast kon houden, maar ik was juist bang dat ze zich hierin zou verslikken omdat het te klein is.

één jaar geleden

Reactie op meikenicolien

Mijn vriend had gisteren paprika en zoete aardappel voor onze dochter gemaa ...
In t begin wel veel opzoeken. Merk dat ik vooral buitenshuis een beetje improviseer. Als het eruit ziet alsof hij het gewoon kan vastpakken en genoeg grip heeft en zacht genoeg is om te kunnen eten krijgt hij het gewoon.

één jaar geleden

Ik betrap me er net op dat ik de kleine een voeding ben vergeten te geven 😮. We waren op een feestje en normaal krijgt hij de fles om 15:30. Hij is echt stipt altijd met zn flesjes en begint meestal 10 min van te voren al met huilen. Net in de auto viel die in slaap en merkte ineens dat het al 17:00 was. Hij heeft er ook niet echt om gevraagd en wij dus helemaal vergeten. Nu vraag ik me af, zou dit kunnen betekenen dat hij langzaam gaat afbouwen met flesjes of is hij het ook gewoon toevallig door de indrukken van het kinderfeestje vergeten.

één jaar geleden

Reactie op Insiee

Ik betrap me er net op dat ik de kleine een voeding ben vergeten te geven � ...
Dit is trouwens zijn ene laatste fles van de dag, om 15:30 180 ml water en om 19:00 ong weer 180 ml water voor het naar bed gaan. Hij is inmiddels wakker en we hebben besloten om maar af te wachten tot hij er om gaat vragen. Hij krijgt zo wel vaste voeding aangeboden. Benieuwd naar jullie ervaringen hiermee en hoe dit de volgende voedingen gaat beïnvloeden.

één jaar geleden

Reactie op meikenicolien

Mijn vriend had gisteren paprika en zoete aardappel voor onze dochter gemaa ...
Hier precies t zelfde. Manlief die denkt maar klein is toch makkelijker🙈 Euhm ja lees je even in wil je. En idd de app op je tel. Op een gegeven moment weet je zelf wel een beetje wat verstandig is denk ik

één jaar geleden

Reactie op Zeefjuh

Hier precies t zelfde. Manlief die denkt maar klein is toch makkelijker🙈 E ...
Haha 😂. Gisteren gaven we weer zoete aardappel, nu weer grotere stukken. Ze zat er een beetje mee te spelen. Stak want in haar mond, en ze keek zoooo vies, ze leek zelfs een beetje boos 😅. Denk dat ik vandaag courgette en wortel wil geven.

één jaar geleden

Wij zijn nu een weekje bezig en het gaat heel goed moet ik zeggen. Ze geniet er echt van en eet ook al best veel. Pindakaas smeren we over de banaan heen en die smult ze heerlijk op. Ei moet natuurlijk ook aangeboden gaan worden. Nu zag ik op solid starts dat dit in omelet reepjes kan. Hebben hier mensen ervaring mee? Of hebben jullie andere manieren van ei aanbieden? Ik vind het een beetje eng ofzo. Alle groente en fruit die ze tot nu toe op had waren zacht.

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Wij zijn nu een weekje bezig en het gaat heel goed moet ik zeggen. Ze genie ...
Hier is mevrouw echt geen fan van “los” ei. Ik maak of wentelteefjes met brood die ik dip in ei, kaneel, Kunstvoeding mengsel. Of ik maak pannenkoeken van een gepureerde groente (bijvoorbeeld (zoete) aardappel, pastinaak, nietjes etc.) met ei, Kunstvoeding en eventueel een beetje bloem. Probeer telkens een nieuwe groenten en dan bak ik een klein beetje en als hij niet mooi droog bakt voeg ik een beetje bloem toe. Dit vind ze allebei heerlijk.

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Wij zijn nu een weekje bezig en het gaat heel goed moet ik zeggen. Ze genie ...
Wij hebben een omelet gemaakt en idd in reepjes gegeven. Ze heeft het een beetje geproefd maar niet echt gegeten, ze kon er niets af krijgen. Maar als ze allergisch zou zijn geweest dat je dat ook wel zou merken. Moet het ook wat vaker aanbieden eigenlijk maar wil nog niet vanalles gaan mengen/ maken. Nu echt nog alleen 1 smaak per keer. Vandaag ook maar weer eens maken 😃 soms vergeet ik het ook moet ik zeggen. Pindakaas doe ik wel vaak op brood.

één jaar geleden

Reactie op MomAy

Hier is mevrouw echt geen fan van “los” ei. Ik maak of wentelteefjes met ...
Dank voor de tip! Dit ga ik zeker meenemen. Vooral het bakken van de pannenkoekjes vind ik een goeie

één jaar geleden

Reactie op Kellssss

Wij hebben een omelet gemaakt en idd in reepjes gegeven. Ze heeft het een b ...
Het lijkt mij inderdaad ook lastig eten. Wij doen ook nu vooral 1 ding per keer. Ei hebben we al wel aangeboden door roerei te mengen met avocado en dat heeft ze zelf met een lepel en haar handen gegeten. Dus ei heeft ze al wel op en geen reactie, maar wil het wel vaker aanbieden en dan in vaste vorm. We hebben nog best wel wat moedermelk in de vriezer. Dus de pannekoekjes van groente tip vind ik wel een goeie. Dan kan ik de 'oude' voorraad melk gaan opmaken.

één jaar geleden

Reactie op Kellssss

Wij hebben een omelet gemaakt en idd in reepjes gegeven. Ze heeft het een b ...
Hier idd ook de pannenkoekjes, maar dan met ei, banaan en een beetje havermout een groot succes. Die met groente nog niet geprobeerd, eet mijn zoontje wel vaak (het liefst elke dag 😅). En tijdens het bakken op laag vuur vouw ik hem steeds een beetje dubbel (voor het is gestold), zodat het best een dik ei of pannenkoekje wordt, dan is het makkelijker vasthouden.

één jaar geleden

Reactie op Jnfsfs

Zijn er meer die heel graag willen beginnen (en baby al wel 6 mnd) maar van ...
Onze meid is van 24 /7. Ze kan nog niet goed genoeg zelf zitten in een stoel, gaat dan echt nog wat hangen. Onze zoon zat ook ‘pas’ met 9 maanden echt zelfstandig. We zijn vorige week toch begonnen, maar dan met haar op schoot. Moet zeggen dat het me wel veel makkelijker lijkt als ze straks zelf kan zitten in een stoel met playtray ervoor. Nu is het nog een beetje zoeken en doordat ze natuurlijk veel knijpt en op de grond gooit zitten wij ook onder. Vanavond zat ze bij me op schoot en heb ik een xl hydrofiel om me heen geknoopt en er nog een op schoot gelegd. Dat hielp wel ;).

één jaar geleden

Vandaag voor het eerst gebakken zalm geprobeerd. Hij vond het heerlijk! 😍

één jaar geleden

Reactie op MamaLott

Vandaag voor het eerst gebakken zalm geprobeerd. Hij vond het heerlijk! 😍
Staat hier ook op de planning voor deze week! Ben benieuwd!

één jaar geleden

Al veel losse groentes geprobeerd maar ook al wortelstamppot, guacamole met kruiden, pannenkoek, wentelteefje, omelet, broccoli/aardappel frittas, pasta en zelfgemaakt zoutloos pizzadeeg met tomatensaus gegeten 🥹 alles gaat er super in haha!