532 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Kellssss

Kan hij dit goed vasthouden en afbijten?
Jazeker!

één jaar geleden

Reactie op Emms95

de kleine van ons kauwt wel, maar spuugt alles alles dan weer uit. Zijn nu ...
Ik ben het boek van Gill Rapley aan het lezen en moest bij het lezen van een hoofdstuk aan jouw vraag denken. Zie foto, misschien stelt het je gerust. Eerder in dit hoofdstuk is ook benoemd dat veel baby's alles nog uitspugen en het even duurt voor ze de motoriek hebben om het door te slikken. Wat je kindje doet is dus heel normaal ☺️

één jaar geleden

Reactie op Emms95

de kleine van ons kauwt wel, maar spuugt alles alles dan weer uit. Zijn nu ...
Geef je kindje de kans om het te leren! Er gaan nog veel dingen komen die hij echt niet meteen zal kunnen. 6 weken is echt heel erg kort om zoiets nieuws en moeilijks te leren. Enige manier om het te leren is hem laten oefenen, niet door de leermogelijkheid weg te nemen. Trust me, er komt vanzelf een moment dat hij gaat eten! Dat vind ik juist het mooie aan BLW, dat je je kindje de kans geeft om op eigen tempo te gaan eten ☺️.

één jaar geleden

Hoe geven jullie Bimi? Gewoon zo’n heel stronkje ?

één jaar geleden

Reactie op meikenicolien

Hoe geven jullie Bimi? Gewoon zo’n heel stronkje ?
ja heel stronkje

één jaar geleden

Reactie op Jalad

Jazeker!
Leuk! Ook maar eens proberen 😄

één jaar geleden

Reactie op Munkie

Ik ben het boek van Gill Rapley aan het lezen en moest bij het lezen van ee ...
bedankt voor je reactie! ik word soms zo onzeker van dit soort dingenz zeker als ik zie.hoe andere baby's die jonger zijn al kunnen eten. Dan gaan we lekker door met oefenen, hij vindt het onwijs leuk ook om op deze manier te oefenen. Zo leuk om te zien!

één jaar geleden

Reactie op Emms95

bedankt voor je reactie! ik word soms zo onzeker van dit soort dingenz zeke ...
Heel herkenbaar hoor! Ik vind het boek wel een verademing. Ik was zelf ook onzeker omdat ze niet echt kauwde, maar wel doorslikte. Nu is het niet echt meer doorslikken, maar voornamelijk spelen. Er wordt heel wat eten in elkaar geslagen😂 Door het lezen van het boek ben ik er anders naar gaan kijken en zie ik het echt als een ontdekkingsreis. We zijn nu langzaam aan het uitbreiden door meerdere etenswaren tijdens de maaltijd aan te bieden en op de dagen dat ze thuis is krijgt ze in de middag en avond eten aangeboden. Stukje bij beetje ontdekt ze hierdoor steeds meer en weet ik dat het erbij hoort wanneer ze het eten niet doorslikt. Het is sowieso genieten om haar zo te zien genieten. Zij vindt het ook echt leuk om met ons aan tafel te gaan en vast voedsel te krijgen😁

10 maanden geleden

Hoe gaat het bij jullie? Hier heeft hij heerlijk wortel en pompoen gegeten vanavond, ook wat broccoli en bloemkool, maar daar is hij niet mega fan van geloof ik. Minder zoet en een wat andere structuur natuurlijk 🤭 Wat valt er bij jullie tot nu toe het best in de smaak? En wat niet zo?

10 maanden geleden

Reactie op Jalad

Hoe gaat het bij jullie? Hier heeft hij heerlijk wortel en pompoen gegeten ...
Vandaag voor het eerst watermeloen gegeven. Alsof ik naar zo’n hond zat te kijken die ‘food aggresive’ is 🤣. Dat is absoluut de winnaar tot nu toe. Zoete aardappel, snijboon, wortel en paprika gaan er ook goed in. Broccoli en bloemkool idd niet, zijn eigenlijk de enige 2 dingen die de oudste ook echt weigert zelfs maar aan te raken 😅. En de tomaat gister leek ze ook niet echt wat te vinden. Brood gaat opeens veel beter. Tot nu toe waren ze niet tegelijk wakker om brood te eten, maar vandaag toevallig wel en zat ze tegenover haar broer. Monkey see monkey do is zo ontzettend waar 😍. Ze begon het opeens weg te werken. Ow tot slot nog een trots momentje, voor het eerst helemaal zelf een slokje gedronken uit haar open bekertje vandaag 😍

10 maanden geleden

Reactie op Jalad

Hier hebben we heerlijk broccoli, zoete aardappel en rode paprika gegeten. Ook (groente) pannekoeken, omelet, bloemkool, wentelteefjes, avocado, en verschillend fruit zijn al geproefd. Het kauwen gebeurd nog steeds niet, maar wordt wel veel doorgeslikt. Gisteren stikte ze in een stuk banaan en was ik heel blij dat ik een ehbo cursus heb gedaan😅 2 seconden later ging ze vrolijk verder met d'r banaan 😂. Hier is tot nu toe alles favoriet. Ze wordt enthousiast als ze in d'r stoel gaat en geniet van alles wat voor haar ligt. Vandaag kon ik wel merken dat de voorkeur naar paprika ging van de drie groentes. Zijn er mensen die al vlees geprobeerd hebben? Weet niet waarom, maar dat vind ik een soort van eng om te geven.

VRIEND

10 maanden geleden

Reactie op Jalad

God wat eet de hier niet. Net haar vader en moeder 😂 Enigste wat ze echt niet lekker vond was passievrucht. Ze is gek qua fruit op banaan, mineola, watermeloen& gestoofde appel. Qua groenten zoete aardappel, pastinaak, broccoli, bloemkool, wortel, komkommer, rode biet en aardappel. Rijst vind ze heerlijk. Pasta vind ze lekker. Pannenkoekjes is ze echt een monster voor. Brood vooral gedipt in ei of als wentelteefje. Vanmiddag een heel bord havermout-rijst kaneel appel pap op & s avonds komkommer en bloemkool-wortel curry met kerrie-gember-knoflook en ui. Ze maakt sinds eergister ook de hele tijd een soort hummend geluid als ze tevreden aan het eten is. Alsof ze neuriet. Ik laat haar ook echt alles proeven fricandeau op brood zelf vandaag en krijgt zij een stukje. Behalve passievrucht eet ze alles, soms heeft ze alleen gewoon echt geen zin en dat is ook prima.

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Hier hebben we heerlijk broccoli, zoete aardappel en rode paprika gegeten. ...
Kip (alleen aan gesabbeld) en gehakt (flink van gegeten)! Morgen een zondags zalmpje proberen ;)!

VRIEND

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Hier hebben we heerlijk broccoli, zoete aardappel en rode paprika gegeten. ...
Jazeker hier al kip door rijst en groenten hele kleine stukjes van gesneden. Gehakt door bolognese saus met pasta. Kabeljauw, gamba en fricandeau deze 3 echt alleen paar kleine afgebeten stukjes om te proeven.

10 maanden geleden

Hij krijgt hier nog voeding rond 16:30/17:00u. Dan wat groente/avondeten rond 18u, maar ook weer borstvoeding om 19u. Nu valt het me op dat hij daardoor wel wat druk is en moeilijk in slaap komt. Hoe doen jullie dat? Is het gek om hem ‘s middags groente te geven zodat zijn darmen dat nog kunnen verwerken? Of hebben jullie daar verder niet zo’n last van?

10 maanden geleden

Reactie op Carmdevries

Hij krijgt hier nog voeding rond 16:30/17:00u. Dan wat groente/avondeten ro ...
Hij is 6,5 maand, dus nog maar net gestart met vast voedsel!

10 maanden geleden

Reactie op Carmdevries

Hij krijgt hier nog voeding rond 16:30/17:00u. Dan wat groente/avondeten ro ...
Ik ben in de ochtend gestart zodat je de eventuele krampjes niet ‘s nachts had😅

VRIEND

10 maanden geleden

Mevrouw kreeg vandaag gekookte aardappel en sperziebonen. Wilde ze niets van weten. Had verse rotiplaten gemaakt. Dus soort platbrood met een vulling van gele spliterwten, kerrie, knoflook en ui en dat vond ze heerlijk…. het is een apart kind, kind van der moeder 🙈 Morgen ga ik de overgebleven sperziebonen en aardappelen maar even warm maken in kerriepoeder of paprikapoeder kijken of ze het dan wel lust.

10 maanden geleden

Reactie op MomAy

Mevrouw kreeg vandaag gekookte aardappel en sperziebonen. Wilde ze niets va ...
Snap ik wel, dat laatste lijkt mij ook veel lekkerder 🤣 Zou de rest idd lekker kruiden, doe ik hier vaak ook! Hier heeft hij de pasta vanavond haast geinhaleerd, zo lekker vond ie het 😅

10 maanden geleden

Bij onze opvang net even gevraagd of ze ook rapley toepassen. De leidster wist er alles vanaf dus dat vond ik al erg fijn. Ze zij wel dat ze alleen geen kinderstoel hadden met ondersteuning bij de voetjes, wat natuurlijk wel een vereiste is voor Rapley (dat vertelde ze ook zelf). Nu twijfel ik een beetje wat te doen. Misschien wachten tot ze iets beter zelf kan slikken e.d. of blijft het sowieso gevaarlijk in zo’n stoel?