532 Reacties
10 maanden geleden
Ik ben benieuwd hoe dit bij jullie gaat. Ik merk dat mijn zoontje 'gewoon' groente niet zoveel aan vindt qua smaak en hierdoor ook snel uitgekeken raakt op het eten. Ik wil dus meer overgaan op maaltijden en voedsel met meer smaak/kruiden. Toch twijfel ik wel eens wat hij nu wel en niet mag eten. Als ik dingen op internet opzoek lees ik veel tegenstrijdige dingen. Hoe doen jullie dit? Geven jullie in principe alles? En tips voor lekkere babyvriendelijke gerechten zijn ook welkom.
10 maanden geleden
Met de introductie van ei is er vanuit het cb een soort opbouwschema. Lijkt me met Rapley een beetje lastig want je hebt geen idee wat ze binnen krijgen natuurlijk. Hoe doen jullie dat?
10 maanden geleden
Reactie op meikenicolien
Met de introductie van ei is er vanuit het cb een soort opbouwschema. Lijkt ...
Wij hebben met de lunch wat roerei gemixt met avocado, dat zelf laten eten met een lepel en haar handen. In de avond wat meer ei toegevoegd en op dezelfde manier aangeboden. Volgende dag groentepannenkoekjes gebakken en gegeven en later gewoon omelet. Beetje onze eigen manier van opbouwen. Ook besproken nog met het CB en die gaf aan dat het zo prima is. Als ze allergisch zou zijn, dat hadden we het wel gemerkt.
10 maanden geleden
Ik heb gewoon een reepje omelet gegeven idd. Dat was in de eerste week en hij kreeg toen sowieso nog nagenoeg niks binnen. Heb trouwens ook nooit iets van een opbouwschema van het cb gezien, maar prima zo. 🤷♀️ Daarna bananen-ei pannenkoekjes een keer, kreeg hij ook nog niet echt wat van binnen. Nu eet hij beter inmiddels en eet hij een aantal reepjes omelet of iets van een pannenkoekje.
VRIEND
10 maanden geleden
Reactie op meikenicolien
Met de introductie van ei is er vanuit het cb een soort opbouwschema. Lijkt ...
Hier zorg ik gewoon dat er wekelijks pindakaas en ei in het menu zit. Maar onze dochter eet wel goed al.
Ei door de pannenkoeken evenals pindakaas.
Ei klutsen en brood erin leggen beide kanten en dan brood bakken. Reepjes snijden en zo laten eten.
Pindakaas smeer ik soms ook op brood.
10 maanden geleden
Als jullie kindje paprika of komkommer eet, eten ze dan ook echt heel de reep paprika of komkommer op? Hier word flink gesabbeld en als ze lang genoeg haar best doet gaat er een keer een stuk af maar niet meer dan dat. Bij de komkommer 🥒 eet ze de binnenkant wel op maar dat gaat er natuurlijk makkelijk uit.
Tomaat sabbelt ze zo lang op dat dan de schil over blijft. Je ziet haar wel echt kauwen. Ze heeft nog geen tanden trouwens, misschien dat dat dan pas komt 🤷🏼♀️
10 maanden geleden
Reactie op MamaLott
Ik ben benieuwd hoe dit bij jullie gaat. Ik merk dat mijn zoontje 'gewoon' ...
Aan wat voor andere maaltijden zit jij dan te denken? Snap wel wat je bedoelt namelijk, als ik alleen broccoli of zoete aardappel geef dan moet ze er niet echt wat van weten. Begin dan proeft ze het maar later gooit ze het gewoon weg. Lastig of ze het dan niet zo lekker vindt of dat ze genoeg heeft gehad.
10 maanden geleden
Reactie op Kellssss
Als jullie kindje paprika of komkommer eet, eten ze dan ook echt heel de re ...
Hier precies zo idd. Komkommer de pitjes en met geluk iets meer. Tomaat tot het velletje. Paprika nog normen gegeven maar ik denk dat ik dat eerst ga stomen omdat rauwe paprika lastig te verteren schijnt te zijn. Als het vlees zacht is zal het ook makkelijker eten denk ik.
10 maanden geleden
Reactie op Kellssss
Als jullie kindje paprika of komkommer eet, eten ze dan ook echt heel de re ...
Komkommer nog niet gegeven. Paprika moet sowieso gekookt/gestoomd/gegrild worden zodat het goed zacht is op deze leeftijd. Dan gaat het hier zeker op, vindt ze heerlijk. Kost ook geen enkele moeite.
Tomaat wel gegeven maar vond ze niet zo lekker. Ik kan er zelf niet tegen dus nog niet een 2e keer geprobeerd, kan zijn dat zij er ook niet goed tegen kan.
10 maanden geleden
Reactie op Lot321
Hier precies zo idd. Komkommer de pitjes en met geluk iets meer. Tomaat tot ...
Ik heb het eerst gekookt inderdaad! Dus dan is het wel iets zachter maar het is niet zo dat paprika dan uit elkaar valt. Dan sabbelt ze er een tijdje op en als ze geluk heeft komt er wat vanaf!
10 maanden geleden
Reactie op Kellssss
Misschien dat ik het niet lang genoeg kook. Hoe lang doe jij? En bijt ze er ...
Pfoe ik weet niet precies hoe lang, tot het zacht is. Ik denk 5 minuten ofzo (gooi het er in als het water kookt). Het is dan nog nét niet slap, zodat ze het wel vast kan houden.
En afbijten is een groot woord, het is meer afscheuren 😅.