532 Reacties
10 maanden geleden
Reactie op Kellssss
Ik heb het eerst gekookt inderdaad! Dus dan is het wel iets zachter maar he ...
Heb je na het koken ook het 'velletje' eraf gehaald? Dat werkte hier heel goed. Had een halve paprika minuut of 8 gekookt, daarna het vel eraf en de halve paprika is op gegaan😱 Zonder het vel lukte het haar namelijk om stukjes eraf te bijten en sabbelen, voor zover je het bijten kunt noemen tenminste😅 bijten
10 maanden geleden
Reactie op Munkie
Heb je na het koken ook het 'velletje' eraf gehaald? Dat werkte hier heel g ...
Nee dat heb ik nog niet geprobeerd! Dat is een goeie, ga ik binnenkort even proberen. ☺️ Zo sneu vind ik het soms, zo haar best doen maar niet echt beloond worden doordat er niks vanaf gaat haha 🙈
VRIEND
10 maanden geleden
Reactie op Munkie
Vanavond wil ik pasta introduceren. Doen jullie dat met saus of blanco? Nor ...
Ik heb geen idee hoeveel zout er in de rode saus zit. Maar je kan anders ene beetje zonder saus aanbieden. En als de rode saus zonder zout toevoegen niet zout is zou ik die een beetje doen. Anders pureer ik weleens wat groenten en gooi ik die door de pasta heen als saus.
10 maanden geleden
Reactie op Munkie
Vanavond wil ik pasta introduceren. Doen jullie dat met saus of blanco? Nor ...
Eerste 2 keer gaf ik losse pasta met niks. Vond hij (begrijpelijk) niet bijster interessant. Wij eten het meestal zelf ook met zelfgemaakte tomatensaus en extra groente. Dan met fusilli, daar blijkt de saus goed aanhangen en is goed vast te pakken. Dat is echt zijn lievelingseten. Daarnaast heb ik nog wat bakjes pastasaus in de vriezer zitten met gepureerde groenten.
10 maanden geleden
Reactie op Jalad
Eerste 2 keer gaf ik losse pasta met niks. Vond hij (begrijpelijk) niet bij ...
Zojuist hebben we farfalle met saus van gepureerde wortel, zoete aardappel, paprika en champignons op. Het was zeer succesvol. Er werd een hoop gegrom en gegild😂 Verbaasde me hoe goed ze het kon vastpakken en eten. Sinds gisteren is ze ook met kauwen en afbijten begonnen. Vind dit echt zo'n mooie manier van eten met je kleintje🥰 Elke keer als haar stoel tevoorschijn komt weet ze wat er komen gaat en zie je haar enthousiast worden. De ontwikkeling die ze in de afgelopen maand heeft gemaakt vind ik ook zo mooi om te zien.
VRIEND
10 maanden geleden
Reactie op Munkie
Zojuist hebben we farfalle met saus van gepureerde wortel, zoete aardappel, ...
Jaa leuk hè! Ik vind het ook echt fantastisch ❤️
Ze eet vanmorgen zo een hele banaan weg zonder moeite, s middags een hele boterham met een heeel klein beetje zuivelspread en net een bord parelcouscous met gehakt en kidneybonen een klein beetje was nog geen fan, wat tomaat en een halve avocado. Ze komt echt aangetijgerd en gaat boos doen als ze ons ziet eten ook. Ze wilt van alles wat proeven 🙈 Krijgt ook van alles wel wat, eten niets meer in haar buurt wat ze niet mag 🙈
10 maanden geleden
Reactie op MomAy
Ze eet vanmorgen zo een h ...
Wauw! Zoveel is het hier nog niet hoor! Een banaan eet hij idd zo in 1x op, maar brood heeft ie het niet zo op. Op een goede dag een halve, maar vandaag echt maar twee hapjes. Wat voor brood geef jij en hoe geef je het?
VRIEND
10 maanden geleden
Reactie op Jalad
Wauw! Zoveel is het hier nog niet hoor! Een banaan eet hij idd zo in 1x op, ...
Verschillend ze heeft wit gehad, laatst maïsbrood en vandaag volkoren. Haal vaak to good to go pakketten dus net wat er in zit 🙈
In het begin alleen brood zonder iets. Nu met zuivelspread of boter en heb Hummus met minder zout in huis dat wil ik ook gaan proberen.
Korstjes snij ik eraf en die geef ik aan haar kan ze knabbelen, sabbelen, trekken en die eet ze helemaal zelf op. De rest snijd ik in kleine stukjes en die geef ik haar op haar blad en sommige in haar hand en dat eet ze dan zelf op.
Maar was zelf vroeger ook zo’n vreeslijker dus het verbaasd me niets van haar 🙈
10 maanden geleden
Reactie op MomAy
Ze eet vanmorgen zo een h ...
Wow! Dat halen we hier niet op een dag🙈 Wel wordt het steeds uitgebreider en meer. Vanmiddag een cracotte met pindakaas en een omeletje en vanavond dan pasta. Alleen is ze op ei an sich nog niet zo dol. Fruit vind ze ook geweldig, gaat zo een hele banaan of peer in. Wat je zegt is hier ook heel herkenbaar, we kunnen bijna niks meer eten in haar bijzijn. Sinds vandaag tijgert/kruipt ze ineens en snel ook, zodra wij dan iets te snaaien pakken komt ze aangesneld en zie je haar teleurgesteld kijken als ze niks krijgt😂. Na een maand heb ik wel echt vertrouwen opgebouwd en zijn we echt gaan uitbreiden. In plaats van alleen een cracotte nu ook met beleg bijv. en niet meer alleen losse groente, maar echt mee laten eten met wat wij eten. Zoals de pasta vandaag. Op de opvang wilden ze eerst wachten tot ze een jaar is, maar vorige week kwamen ze naar me toe dat ze het voedsel nog net niet steelt van de andere kindjes. Dus gaan ze daar nu ook stukken aanbieden aan haar😁 Ze vonden het zo zielig dat ze er altijd maar bij zit, niks krijgt en zichtbaar wel wilt.
10 maanden geleden
Reactie op Jalad
Leuk hè! Jij was het toch die eerder wat onzeker was omdat ze nog niet kauw ...
Dat klopt ja. Heeft even geduurd, maar ze heeft het door. Vandaag beet ze ook echt met haar ondertandjes stukje af van haar cracotte en ook met de pasta vandaag hele duidelijke kauwbewegingen. Nu heb ik ook meer vertrouwen, aangezien ze eerst alles naar binnen zoog en het dus heel veel verslikken (en zelfs een keer stukken) was.
10 maanden geleden
Reactie op MBB85
Ow wat fijn dat de opvang toch meewerkt! Jij had hier een tijdje geleden to ...
Klopt ja. Ben ik ook wel blij mee😁 en ze zorgt er inderdaad zelf wel voor 😂. Hebben er vorige week over gesproken en daar kan ze een cracotte, boterham e.d. krijgen. Groente kan ook, maar dat moet ik dan zelf mee brengen. Ze vonden het fascinerend om te zien hoe geïnteresseerd mijn dochter is in het eten van een ander, dus konden er niet omheen hoe klaar ze er voor is😂
Op de peutergroep blijkt ook een kindje te zitten die de rapley methode ook kreeg als baby daar. Dus de peuterleidster had gesproken met mij en de leidsters van de babygroep. Ik mag als ik wil er ook eerst zelf bij zijn bij de eerste keren. 🙂
10 maanden geleden
Brood gaat hier beter nu. Ik gaf altijd het zachte met de korstjes eraan, maar hij liep vaak zo 'vast' op de korstjes dat hij niet aan het zachte toekwam. Nu geef ik eerst het zachte, en net wat korstjes eerst in mijn thee gedoopt om het wat zachter te maken, dat eet hij een stuk makkelijker op.
Poepen jullie kindjes ook vaak tijdens het eten? 🤣
10 maanden geleden
Gisterenavond een stronkje bloemkool uit de curry gevist en even afgespoeld onder water (mijn vriend was vergeten het los te stomen of koken voor haar) en het was echt een hit. Denk dat ze nog niet eerder zo van iets heeft gesmuld 🤤
10 maanden geleden
Reactie op meikenicolien
Gisterenavond een stronkje bloemkool uit de curry gevist en even afgespoeld ...
Haha, wat schattig! Wij hadden van de week zowel chili sin carne als curry (maar beide niet pittig) en heb daar chilibonen, kidneybonen en kikkererwten voor hem uitgevist. En juist een klein beetje van de saus eraan gelaten. Nou, dat viel erg goed in de smaak!