532 Reacties
10 maanden geleden
Reactie op Kellssss
Wat leuk! Eet hij dan alles met z’n handen? En doe je er dan ook een sausje ...
Ja alles met zijn handen idd. Broccoli en zalm valt best makkelijk uit elkaar maar ik merk dat hij het steeds beter onder de knie krijgt om kleine stukjes op te pakken (pincetgreep) en in zijn mond te stoppen. De pasta zat een roomsausje bij.
10 maanden geleden
Reactie op Munkie
Zo leuk om te zien hé, hoe enthousiast ze kunnen worden🥰. Hoe bereid je de ...
Wij hebben het tot nu toe 2x gegeven en we bakken het in de pan en geven dan een reep zalm als een fingerfood zeg maar. Alleen valt het alsnog wel snel uit elkaar ;-) Maar het eten van kleine stukjes gaat hier inmiddels best wel goed.
VRIEND
10 maanden geleden
Hier vandaag 2 wafels op. Gemaakt van kip, oesterzwam, tuinerwtjes, zelfrijzend bakmeel & ei. Met Griekse yoghurt met wat framboos. Ook nog een stuk komkommer en iets later een beetje zelf gemaakt bananen yoghurt ijs.
Laatste dagen had ze slecht gegeten. Niet helemaal lekker. Dus was blij dat ze zo los ging vanavond ❤️
10 maanden geleden
Hoe streng zijn jullie mbt zout? Ik zout zijn eten sws niet en let met kruiden ook wel altijd op de ingrediënten. Als zout bovenaan staat zit er natuurlijk veel in. Nu heb ik bv gehaktballen gemaakt voor vnv en zag ik dat de kruidenmix 6% zout bevat. Nu denk ik zelf hoeveel zout zou hij nou binnen krijgen, of klopt die gedachte niet en is het gewoon een no go. Benieuwd hoe anderen hier in staan.
10 maanden geleden
Reactie op Insiee
Hoe streng zijn jullie mbt zout? Ik zout zijn eten sws niet en let met krui ...
Dit is wat het Voedingscentrum zegt over toevoegen van zout aan maaltijden.
Persoonlijk ben ik altijd wel heel voorzichtig met zout. Zeker met mijn baby maar ook nog met ons zoontje van 3.
10 maanden geleden
Reactie op Jalad
Ik heb gewoon een reepje omelet gegeven idd. Dat was in de eerste week en h ...
Bedankt voor de vele tips rondom ei eten van iedereen :) heb inmiddels verschillende dingen gedaan, waaronder omelet reepjes en roerei. Mijn dochter is nog geen enthousiaste ei eter, van het roerei werd ze zelfs echt boos, dus denk dat ik ook maar eens wat ga bakken en het erin verwerkt.
Het opbouwschema houdt in dat je een aantal dagen achter elkaar ei geeft en dan steeds wat meer. Hebben dat bij ons zoontje wel gedaan. Stukjes roerei gemixt met appelmoes 🤣🤣 heerlijke combi moet dat zijn geweest voor hem (hij smult wel echt van ei overigens, dus het heeft hem niet doen afschrikken😛).
10 maanden geleden
Reactie op Jalad
Hier vindt hij gekookt ei trouwens lekkerder dan een gebakken ei :)
Afgelopen week 2 x spiegelei gegeven en dat gaat er ook veel beter in dan andere soorten tot nu toe 😀
Vind het ook grappig dat ze bijvoorbeeld een stuk avocado niet wil eten, maar geprakt op brood weer wel van smult 😅.
10 maanden geleden
Reactie op Jalad
Hier vindt hij gekookt ei trouwens lekkerder dan een gebakken ei :)
Hoe biedt je het ei dan aan? In stukken, in z'n geheel? Onze dochter is echt geen fan van ei tot nu toe. Dus nu krijgt ze het alleen binnen via een pannekoekje, wentelteefjes vindt ze namelijk ook niet veel aan. Dus dacht misschien eens gekookt ei proberen.