532 Reacties

10 maanden geleden

Reactie op Jalad

Ik snijd hem in kwarten! 2x door de lengte zeg maar. Het geeft wel geknoei ...
Thanks! Dat geknoei neem ik voor lief. Hebben al ve eten aangeboden wat een troep geeft😂 Dat hoort er wel een beetje bij vind ik. Ze is nu in een fase dat ze zelf ook helemaal onder zit. Heerlijk als je iets aanbiedt met saus🙈

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Hoe biedt je het ei dan aan? In stukken, in z'n geheel? Onze dochter is ech ...
Ik doe hem door de helft!

10 maanden geleden

Reactie op Kellssss

Ik doe hem door de helft!
Je snijdt dan gewoon een hard gekookt ei door de helft en deze leg je voor haar neer? Via solidstarts zie ik dat het advies is pas vanaf 9 maanden stukjes te geven en daarvoor een eitje te prakken met wat water of melk.

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Je snijdt dan gewoon een hard gekookt ei door de helft en deze leg je voor ...
Ja! Ze pakt dan zelf het ei en knijpt het fijn of bijt er een stukje af. Heb bij ei eerlijk gezegd niet gekeken wat het advies is. Keek in het begin veel op de Solid start app maar nu niet meer!

10 maanden geleden

Reactie op Kellssss

Ja! Ze pakt dan zelf het ei en knijpt het fijn of bijt er een stukje af. He ...
Ik merk ook wel dat ik steeds vaker dingen gewoon geef van m'n bord af en haar zo mee laat eten. Vandaag leek het wel of er iets geklikt is bij d'r. Het is ineens echt goed eten geworden, hapjes nemen, kauwen, doorslikken. Een echte pro lijkt wel😂 Vanavond kreeg ze een partje tomaat en een stuk komkommer, minuut of 5 later alles op 😲

10 maanden geleden

Hoe geven jullie banaan zodat er ook nog iets in de mond terecht komt 🫣. Ze vindt het erg lekker maar doordat het zo glad is lastig te eten. Wat ik nu doe is haar eerst een stuk geven in de hand en als dat te glad wordt dan laat ik haar stukjes afhappen terwijl ik het aanbied voor haar mond. Maar dat is natuurlijk niet helemaal Rapley. Een lepel zelf laten pakken probeer ik ook maar die skill heeft ze met 7,5 maand nog niet goed genoeg onder controle (ziet het ook vaak nog meer als speelgoed)

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Ik merk ook wel dat ik steeds vaker dingen gewoon geef van m'n bord af en h ...
Ja dit doe ik ook 🤭. Zo krijgt ze van alles binnen! Het is zoveel leuker dan die hapjes aanbieden merk ik wat we bij mijn zoon deden

10 maanden geleden

Reactie op meikenicolien

Hoe geven jullie banaan zodat er ook nog iets in de mond terecht komt 🫣. Z ...
Hoe bied je de banaan aan? (voordat die te glad wordt :))? Ik druk op de bovenkant zodat de banaan in drieën splijt. Ik probeer dan de stukken niet te breken maar de lengte van de (kinder) banaan te houden, eigenlijk gaat dat hier heel goed/steeds beter. Gister was zo alles op. Ik heb weleens gelezen dat ze de banaan door iets van kokosrasp oid rollen voor meer houvast, zelf nog nooit geprobeerd. Sommige laten ook de banaan in de schil, Snijden dan een stuk vd schil weg. Ik vind dat zelf wel wat spannend voor als dan een stuk afbreekt is het rond en groot,maar volgens mij eten kindjes het zo wel makkelijk.

10 maanden geleden

Geven jullie al zuivel (Griekse yoghurt, kwark Etc.)? Ik lees hier hele wisselende verhalen over. Van vanaf 6 maanden tot vanaf 1 jaar aanbieden en van alles er tussenin🙈. Nu heeft ze van de week een klein hapje Griekse yoghurt met mij mee gegeten en ze leek wel bezeten zo lekker dat ze het vond😂 Ze reageerde er verder goed op, dus nu vraag ik me af, kan ik dit niet wat vaker aanbieden? Ze is nu 7,5 maand.

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Geven jullie al zuivel (Griekse yoghurt, kwark Etc.)? Ik lees hier hele wis ...
Het aanbieden van zuivel kan de ijzeropname tegenhouden (is niet alleen bij babies zo). Das voor zover ik weet een van de redenen dat ze aanraden nog te wachten met zuivel.maar beetje zal wel geen kwaad kunnen.

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Hier nog niet omdat hij nog zoveel melk krijgt, en ik dan liever heb dat hij fruit, groente en granen, etc. eet dan nog meer zuivel. Hij heeft wel eens een hapje geproefd, maar echt een portie yoghurt of kwark vind ik nog niet nodig.

10 maanden geleden

Hoeveel eten jullie kindjes nu op een dag? En hoeveel melkvoedingen nog ongeveer?

10 maanden geleden

Reactie op Jalad

Hoeveel eten jullie kindjes nu op een dag? En hoeveel melkvoedingen nog ong ...
Wij proberen nu 2x vaste voeding aan te bieden. Rond lunch en avondeten. Lukt alleen niet altijd. Soms zijn we onderweg en dan lukt lunch niet, of in de avond is ze wel eens heel moe en dan gaat ze vroeg naar bed. Het eten is wel uitgebreider nu en ze eet ook echt, niet alleen maar aftasten. Melkvoedingen (bv) zat ik de afgelopen 2 weken op 12 a 13 ongeveer 🙈. Normaal op 8 a 10.

10 maanden geleden

Reactie op Jalad

Hoeveel eten jullie kindjes nu op een dag? En hoeveel melkvoedingen nog ong ...
's Morgens melk (bv). 's Middags groenten (150-200g ongeveer, hangt er vanaf hoeveel hij wil). Daarna nog flesje melk van ca. 80ml. Namiddag fruit (150 of minder, is te zien hoeveel hij wil) + ca. 80ml melk. 's Avonds als wij eten geef ik hem nog iets, totaal niet afgewogen, een boterham, omelet, ... Soms drinkt hij nog voor avondeten. Sowieso ook voor slapengaan en dan 's nachts komt hij nog keer of 3.

10 maanden geleden

Reactie op Jalad

Hier nog niet omdat hij nog zoveel melk krijgt, en ik dan liever heb dat hi ...
Dat is ook mijn gedachte. Ze krijgt nog veel melk van mij. Wil ook geen hele porties aanbieden, maar af en toe een hapje van mij. Zal misschien 1x in de twee, drie weken zijn. Alleen door de tegenstrijdige berichten die ik lees, wist ik niet of het kwaad zou kunnen.

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Dat is ook mijn gedachte. Ze krijgt nog veel melk van mij. Wil ook geen hel ...
Nee hoor, zeker af en toe een hapje zal echt geen kwaad doen.

10 maanden geleden

Reactie op Ada3

's Morgens melk (bv). 's Middags groenten (150-200g ongeveer, hangt er van ...
Geef je dan losse groentes en weeg je die af? Ik heb hier echt geen idee hoeveel ze binnenkrijgt. Geef haar altijd wat van mijn bord af en als ze begint te spelen met het eten, dan is het klaar. Fruit is vaak een banaan halve peer of halve appel. Ander fruit geef ik eigenlijk nog niet. Verder niet echt een reden voor, maar dit is makkelijk aanbieden.

10 maanden geleden

Reactie op Munkie

Geef je dan losse groentes en weeg je die af? Ik heb hier echt geen idee ho ...
Ja nee wij doen combinatie van gepureerd eten en srukjes, omdat hij in de opvang eigenlijk sowieso papjes krijgt.. Dus is hier gewoon beetje go with the flow. In de opvang schrijven ze vaak gewicht op van wat hij eet, maar ook niet altijd. En ik moet zeggen dat dat me niet echt bezighoud, omdat ik toch aanvul met bv, dus hij drinkt wat hij nog nodig heeft. 's Avonds als wij hem iets geven is dat wel stukjes, dus een boterham, omelet of iets van groenten dat wij aan het eten zijn. Dat weet ik ook nooit.

10 maanden geleden

Reactie op Ada3

Ja nee wij doen combinatie van gepureerd eten en srukjes, omdat hij in de o ...
Laatste zin moest weeg zijn en niet weet

9 maanden geleden

Reactie op Munkie

Ja wij doen dat wel! Na het avond eten een beetje (twee grote lepels) Ze vindt het heeerlijk! Wordt er wild van als ze het ziet en het kan daar niet snel genoeg gaan dan. Geen idee wat het advies is, ze krijgt niet heel veel. Ligt er aan hoe veel groente, vlees/vis ze heeft gegeten. Hier krijgt ze nog 3 flesjes van 150. 1 in de ochtend, 1 in de middag voor haar middag dutje, 1 voor het slapen gaan. En om 22:00/23:00 krijgt ze nog een klein flesje van 90! Voor de rest slokjes water uit haar rietjes beker.