532 Reacties

10 maanden geleden

Reactie op Jnfsfs

Hoe bied je de banaan aan? (voordat die te glad wordt :))? Ik druk op de bo ...
Banaan breek ik door de helft en geef hem dan in haar hand. Zo handig er in geworden ineens haha. Mango deed ik nog wel eens door de kokos rasp voor meer houvast maar dat gaat er ook snel weer vanaf. Dus doe ik nu niet meer. Hielp wel! En ze vond het lekker 😃

9 maanden geleden

Gekookt ei was ook geen succes, nog net niet aan het overgeven😂 Hebben jullie kindjes ook een fase dat ze zelf niet meer willen eten? Ook al krijgt ze hetzelfde als ik, ze probeert echt uit de stoel op te staan om dat van mij te pakken.. Of als ik haar een lepel aangeef met iets erop doet ze haar mond open ipv de lepel te pakken en het zelf te doen...

9 maanden geleden

Reactie op Kellssss

Banaan breek ik door de helft en geef hem dan in haar hand. Zo handig er in ...
Oh wat top! Dit lukt hier dus (nog) niet goed. Moet wel zeggen dat we pas 1,5 maand bezig zijn dus misschien heeft het gewoon wat tijd nodig.

9 maanden geleden

Grappig genoeg is mijn zoontje de laatste tijd juist veel meer aan het spelen/ontdekken tijdens het eten. Eerst bracht hij al het eten gewoon meteen naar zijn mond (soms na het even bestudeerd te hebben), maar nu is hij aan het ontdekken dat als je in zachte structuren knijpt, het helemaal mushy wordt 😂 Het meeste wordt hier dus eerst tot moes geknepen momenteel 😅

VRIEND

9 maanden geleden

Hier is ze echt duidelijk een voorkeur aan het ontwikkelen. En dat kan ook elke dag wat anders zijn. Dag 1 gaan de pompoen wafels helemaal op dag 2 voert ze ze doelbewust aan de hond of gooit ze ze op de grond. Maar dan wel extra rode biet eten bijvoorbeeld, dus is niet dat ze niet wilt eten. Alleen waar ze zin in heeft 🤭

9 maanden geleden

Reactie op MomAy

Hier is ze echt duidelijk een voorkeur aan het ontwikkelen. En dat kan ook ...
Hier is momenteel een grote voorkeur voor kattenbrokjes. Ook al echt eentje gegeten, oeps😅 Het is echt opletten nu ze als een malle het hele huis doorgaat en de pincetgreep beheerst. Alle kruimeltjes enz. op de grond wil ze in haar mond stoppen🙈 maar waar ik eerst dacht dat ze niet zelf meer wilde eten, blijkt dat ze gewoon een voorkeur aan het ontwikkelen is. De enige dag wilt ze bijv. alleen tomaat en de andere dag wilt ze daar niks van hebben🤷🏼‍♀️

VRIEND

9 maanden geleden

Reactie op Munkie

Hier is momenteel een grote voorkeur voor kattenbrokjes. Ook al echt eentje ...
Grappig hè 😊 Vind het zo mooi om te zien hoe dat karaktertje zich ontwikkeld en haar motorische ontwikkeling. Die pincet greep inderdaad. Kan niets kleins meer laten slingeren. Want ze zien ook echt alles. Kleinste spikkeltje piepschuim van een verpakking die ik net open maak dwarrelt naar de grond en ze komt al aangekropen met dat grijphandje 😂 En boos en daarna huilen als ik zeg dat dat niet mag of iets van haar afpak 🤭

9 maanden geleden

Ik wil pannekoekje en muffins maken met havermout, ei en banaan, maar lees online dat havermout pas mag vanaf 1 jaar. Klopt dat? Dacht namelijk hier eerder gelezen te hebben dat er havermout pannekoekjes worden gemaakt. Onze dochter is over 4 dagen 8 maanden.

VRIEND

9 maanden geleden

Reactie op Munkie

Ik wil pannekoekje en muffins maken met havermout, ei en banaan, maar lees ...
Solid starts geeft aan vanaf 6 maanden.

VRIEND

9 maanden geleden

Reactie op Munkie

Ik wil pannekoekje en muffins maken met havermout, ei en banaan, maar lees ...
Ik heb inderdaad al havermout pannenkoekjes gegeven, maar ook havermoutpap (met groenten en verse kruiden erdoor) & gister baked oats gemaakt met banaan & pompoen en framboos maar van het laatste is mevrouw niet zo’n fan.

9 maanden geleden

Reactie op MomAy

Ik heb inderdaad al havermout pannenkoekjes gegeven, maar ook havermoutpap ...
Ik heb net pannekoekjes aangeboden en stukken banaan. Mevrouw heeft echt een voorkeur😂 waar voorheen alles in haar mond verdween, heeft ze nu alleen de banaan verorberd. De pannenkoekjes werden zorgvuldig bestudeerd, in geknepen en aan gelikt, maar eten dat niet. Ik was wel onder de indruk hoe ze een minuscuul stukje banaan tussen die duim en wijsvinger pakte en vervolgens opat. Lijkt mij niet het makkelijkste voedsel om zo op te pakken, maar het lukte haar toch.

9 maanden geleden

Jullie nog ideeën om ei te geven? Hier gebakje, gekookt, roerei geprobeerd, vindt ze niks. Door een groente heen geprakt, vindt ze niks. In pannekoeken, muffind, vindt ze niks. Wij krijgen het dus niet voor elkaar om haar regelmatig ei te laten eten. Dus mocht iemand nog een idee of recept hebben, graag😁

9 maanden geleden

Reactie op Munkie

Jullie nog ideeën om ei te geven? Hier gebakje, gekookt, roerei geprobeerd, ...
Wentelteefjes?

9 maanden geleden

Reactie op Hel1J

Wentelteefjes?
Vergeten te benoemen. Vindt ze ook niks 🙈 brood is ze ook echt geen fan van.

VRIEND

9 maanden geleden

Reactie op Munkie

Heeft ze het alleen met ei? Of merk je dat ze sowieso kieskeurig is? Ei geprakt door spinazie? Soort mini quiches maken met een deeg, ei, groenten en evt vlees/vis.

9 maanden geleden

Reactie op MomAy

Heeft ze het alleen met ei? Of merk je dat ze sowieso kieskeurig is? Ei g ...
Ze is misschien wel een beetje kieskeurig ja😅 heeft echt haar voorkeuren, vooral frisse dingen smaken haar goed. Komkommer, tomaat, aardbei enz. Maar valt op dat echt alles wat met ei te maken heeft er gewoon niet in gaat. Van hartig tot zoet. Zodra ze er aan likt of iets afbijt dan is het vies kijken en uitspugen. Kan mij niet voorstellen dat het aan het ei ligt, maar op deze manier is het wel heel lastig om ei binnen te krijgen. Wat je noemt ga ik zeker proberen! Vind dat van de quiche ook wel een goed idee. Zat zelf al te denken aan hartige muffins, maar aangezien de zoete al niet in de smaak vallen betwijfel ik of hartig wel lukt🙈

9 maanden geleden

Reactie op Munkie

Wafels? Hier heb ik ze met banaan gemaakt. Kunt ze evt zelfs beetje dippen in het fruithapje

9 maanden geleden

Reactie op Narcis23

Wafels? Hier heb ik ze met banaan gemaakt. Kunt ze evt zelfs beetje dippen ...
Heb je misschien een recept voor wafels? Nog nooit eerder gemaakt en zit nu te overwegen een wafelijzer aan te schaffen en wafels te maken😁

9 maanden geleden

Reactie op Munkie

Heb je misschien een recept voor wafels? Nog nooit eerder gemaakt en zit nu ...
Ik heb deze gemaakt: 1 banaan 2 eieren 125 ml melk (ik heb kunstvoeding gebruikt) 100 gram meel Ongeveer half zakje bakpoeder.

9 maanden geleden

Reactie op Narcis23

Ik heb deze gemaakt: 1 banaan 2 eieren 125 ml melk (ik heb kunstvoeding g ...
En ik kwam online ook receptjes tegen voor wafels met aubergine, appel, zoete aardappel, wortel… allerlei mogelijkheden ☺️