532 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op Munkie

Vandaag gesprek gehad op het kdv en ze staan er nu helemaal voor open😁 Van ...
Dat is fijn zeg!!

8 maanden geleden

Volgende week is mijn dochter 9 maanden. Vast voedsel gaat steeds beter maar het zijn nog niet hele grote porties. Ik werk nog weinig verschil in de hoeveelheid borstvoeding. Op opvang dagen krijgt ze nog ongeveer hetzelfde aantal cc. Soms zit er iets langer tussen wel. Hoe is dat bij jullie?

VRIEND

8 maanden geleden

Hier eet ze wel echt maaltijden en inmiddels heeft ze zelf al flesjes laten vallen en krijgt ze er 4 of 5 op een dag van 150 of 180 cc net naar haar behoefte en hoeveel ze gegeten heeft die dag.

8 maanden geleden

Dochter van 9 maanden eet nu ook vast voedsel op de opvang en tussen de middag krijgt ze een snee brood. Qua beleg krijgt ze 100% pindakaas, maar daar wilde ze niks van hebben vandaag. Ze had het brood van haar buurvrouw gejat en daar zat zuivelspread met bieslook op. Ze vond het heerlijk, het was vrij snel op 🙈Weten jullie of dit beleg mag? En smeerkaas bijvoorbeeld?

8 maanden geleden

Reactie op Munkie

Dochter van 9 maanden eet nu ook vast voedsel op de opvang en tussen de mid ...
Volgens mij zuivelspread wel maar zit in smeerkaas weer te veel zout. Je hebt wel de kids variant, geen idee wat daar precies in zit hoor. Zou je even naar moeten kijken Mijn dochter eet tegenwoordig met de pot mee en als ze het niet wil dan geef ik een stuk avocado of tomaat ofzo. Maar bedoel er mee te zeggen dat ze best wel zout binnen krijgt (wij doen geen zout over het eten maar soms zit dat wel in de sausjes) En ze eet ook af en toe een chipje, die krijgt ze dan natuurlijk van haar grote zus 🤪 vroeg of laat zijn ze een keer verpest 😂 dan willen ze chips en chocolade

8 maanden geleden

Reactie op Kellssss

Volgens mij zuivelspread wel maar zit in smeerkaas weer te veel zout. Je he ...
Haha, vroeg of laat zijn ze een keer verpest 🤣 dat sowieso. Was ook niet zo bang voor zout ofzo, maar meer echt geen idee wat allemaal mag toen het kdv de vraag stelde. Hier eet ze ook met de pot mee, dus dan zal er soms misschieb ook net wat 'teveel' zout in zitten. Denk zolang je er op let en niet in overmaat geeft, het allemaal wel meevalt.

8 maanden geleden

Reactie op Munkie

Haha, vroeg of laat zijn ze een keer verpest 🤣 dat sowieso. Was ook niet z ...
Ja precies! Zo denk ik er ook over. Maar sommige ouders willen liever geen zout geven en dan zou ik dus geen smeerkaas op brood doen. Maar gok dat er in de kids variant smeerkaas ook wel zout zit maar dan minder!

VRIEND

8 maanden geleden

Meer kids die ineens liever het eten door het huis slingeren dan daadwerkelijk te eten 🙈 ze heeft veel lol in elk geval. Deed eerst wel op de grond gooien als ze het niet lekker vind of geen trek heeft maar nu ook soms echt gewoon voor de lol. En ze vind al maanden cherrytomaten heerlijk. Nu ineens van de een op andere dag vies gezicht en weggooien gelijk.

8 maanden geleden

Reactie op MomAy

Meer kids die ineens liever het eten door het huis slingeren dan daadwerkel ...
Haha hier ook ja. De muren hebben het al moeten ontgelden 🙈 Hier was ze eerst dol op zoete aardappel, wortel en broccoli en daar moet ze nu niks meer van hebben. En o wee als onze maaltijd maar iets afwijkt van die van haar, dan wordt ze boos en gooit ze haar eigen eten weg😅

8 maanden geleden

Hoogtepuntje gisteren, mijn dochter die een halve banaan naar binnen werkte! Ze is niet zo’n enorme eter van vast voedsel tot nu toe dus ik was helemaal trots haha 😛en als ik zie hoe goed ze dat nu al kan denk ik echt dat Rapley heel erg ondersteunt in goede eetskills ontwikkelen.

8 maanden geleden

Wij zijn nu met vakantie en van plan ook buiten de deur te eten. Hebben jullie hier ervaring mee en Hoe doen jullie dit?

8 maanden geleden

Reactie op Munkie

Wij zijn nu met vakantie en van plan ook buiten de deur te eten. Hebben jul ...
Ik neem voor op verplaatsing eerlijk gezegd gewoon potjes eten mee. Maar je kan vast ook wel iets van boterham geven of iets anders van wat jij eet.

8 maanden geleden

Reactie op Munkie

Ik zou gewoon kijken wat ze van jouw eten mee kunnen eten en evt een broodje of wat fruit als reserve meenemen

VRIEND

8 maanden geleden

Reactie op Munkie

Wij bestellen gewoon of een broodje en nemen zelf beleg mee (vaak doe ik makkelijk en neem ik een knijpfruit mee en smeer die op brood) qua diner of we bellen van te voren en vragen om wat doorgekookte groenten of we vragen a la minute om een bord doorgekookt groenten. Verder eet ze gewoon mee wat ze van ons mag. Frietjes lik ik het zout af en krijgt ze of bestel ongezouten friet. Laatst hamburger gegeten en dan krijgt ze wat hamburger brood en de burger een klein stukje in stukjes gesneden. Broodje pittige kip krijgt ze wat stukjes kip en dan haar eigen broodje. Gister hadden ze pasta tomatensaus op de kaart waar mijn partner werkt speciaal voor kinderen. Dan bestel ik dat maar zonder kaas en geen extra zout etc.

8 maanden geleden

Dank voor de tips! 🤗

8 maanden geleden

Reactie op Munkie

Gewoon iets van de kaart wat geschikt is. Staat altijd wel iets op wat zoutloos is of zoutloos bereid kan worden. Thuis eten ze ook gewoon alles mee dus in een restaurant ook :)!

8 maanden geleden

Reactie op Munkie

Wij zijn nu ook met vakantie en moet zeggen dat ik met vakantie wat makkelijker ben met eventueel toegevoegd zout in een gerecht. Frietjes bestellen we altijd zonder zout en voor zover mogelijk vraag ik of iets zonder zout gemaakt kan worden. Bestel ook altijd wel brood en dat vindt hij gelukkig heerlijk. Tomaat en komkommer van een salade eet hij dan ook wel altijd. Of een soep om het brood in te deppen.

VRIEND

7 maanden geleden

Meer kindjes die niet meer zelf willen eten… Eten is al dagen drama. Ineens vind ze alles vies en moet ze alles 5-6x proeven met een vies gezicht trekken voor ze het gaat eten. Elke dag weer opnieuw. 🙈 Maar ze wilt ook niet zelf eten. Als wij het haar geven prima. Anders gooit ze alles door de kamer. Telkens ook eten uit haar mond halen en weggooien.. Weet even niet zo goed wat ik hier mee moet. Ze was net eindelijk weer minder flesjes gaan drinken en ze heeft genoeg reserves 😌🤭 Maar ze gaat net wel echt huilen dat ze trek heeft.

7 maanden geleden

Reactie op MomAy

Meer kindjes die niet meer zelf willen eten… Eten is al dagen drama. Ineens ...
Hii wij ook 2 drama weken achter de rug gehad maar denk dat het met de tandjes te maken heeft hier. Daarvoor een beetje ziek geweest. Werd er echt ff gek van want hij is altijd heel makkelijk geweest met eten en at ook best veel. Snap nu wel de stress van ouders met minder goed etende kinderen 😩. Probeer mezelf gewoon te vertellen dat het een fase is. Geef dan nu ook maar wat vaker een chippie, ben dan al blij dat hij gewoon wat eet. Zal vast wel weer over gaan!

7 maanden geleden

Reactie op MomAy

Meer kindjes die niet meer zelf willen eten… Eten is al dagen drama. Ineens ...
Hier is het met eten gooien wat ze niet lekker vindt. Ze pikt het er echt bewust tussenuit en dan wordt het weggegooid. Zelf eten doet ze ook minder. Na een paar minuten gaat ze 'spelen' met het eten, maar als wij het dan pakken en geven dat doet ze maar al te graag haar mond open. Yoghurt bijvoorbeeld, voorheen pakte ze de lepel van je over en dan deed ze die zelf in haar mond. Nu doet ze haar mond open en reikt ze met haar mond naar de lepel om een hap te nemen. Maar geef je de lepel aan, dan gooit ze hem door de kamer🤷🏼‍♀️ We hebben wel gemerkt dat ze nu een sterke voorkeur heeft voor stukjes die ze met de pincetgreep moet pakken. Als je pompoen geeft in kleine stukjes en in reepjes, dan gooit ze de reepjes weg en de kleine stukjes eet ze wel. Wij zijn het maar als een stukje ontwikkelingsfase weer.